Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise - 31 januari 2010 23:24

nu såhär några timmar senare, så är söndagen ganska precis slut om 36 minuter (: haha.. men men, onödigt vetande liksom..

Jag har inte gjort ett dugg egentligen sedan sist, jag lagade lite mat! och det var verkligen behövligt kan jag säga, min maga mådde bättre och klagade inte lika mycket efter det, hoho!


Annars har jag bara myst i soffan och kikat in katten & hunden när dom har haft sina små ryck! mycket underhållande faktiskt!! (: katten är lite nyfiken på honom, fast hon inte riktigt vågar erkänna det tror jag? ;p  för idag när han sov, så gick hon upp i soffan och luktade och strök sig emot honom, men hoppade ner lika fort igen när han kikade på henne! väldigt kul att se, och jag är väldigt glad att dom verkar gå så bra ihop i varandras sällskap liksom! :D haha..


Och förutom det så har jag bara suttit och myst i soffan, kikat på Wallander - innan frosten och ätit tonfisk ( bara för att det är gott, haha! )


Den här gången är det inte min mage som säger ifrån, utan denna gång mina ögon! så jag tänker krypa ner i sängen och kika klart på Beck filmen som just nu rullar i bakgrunden, för jag antar att jag kommer bli väckt imorgon bitti igen och av någon som vill rastas lite! (:   men det är underbart...


Så just nu säger jag godnatt och på återseende! <3

Puss o kärlek!

/Louise!

Av Louise - 31 januari 2010 16:30

Söndag idag, en väldigt tråkig dag! för det innebär ju att det är sista dagen på veckan, och imorgon är det måndag och man börjar liksom om på något sätt? (: haha!  men inte gör det mig någonting...!


Just nu sitter jag här, och gör inte så himlans mycket. Anna, Jonas & Gruffe ( deras hund! ) åkte hem för en liten stund sedan och har nyss varit på en promenad med spruffs också (:


För efter morgonpromenaden i morse, så hördes vi, och så bestämde vi oss för att dom skulle komma över och bara umgås en sväng!   Det blev lite skitsnack mys och hundbus - ytterst trevligt faktiskt! hihi..
Så hittills dena söndag har det väl egentligen inte hänt så himlans mycket, bara tagit det lugnt liksom..


Nu har jag ingenting att säga, mer än min mage kurrar och skriker efter mat! så kanske dags att förflytta sig till köket och göra någonting åt det? (: haha, så nu då matlagning!

vi hörs senare!
Puss o kärlek! <3


Beacuse we are making magic every time me are together! 

Av Louise - 30 januari 2010 23:25

God afton, nu var nästan denna lördag alldeles strax slut också! (:  så vad gör alla ni en sådan kväll som denna?


själv sitter jag hemma och bara njuter! :D


Åkte till gävle i morse, och tåg sedan tget därifrån till Bollnäs, men det var bara en massa strul med det där tåget så det slutade ju emd förseningar och sådär! men inte gjorde det någonting.. hihi...
när jag kom till Bollnäs så var ju alla pojkarna hungriga, dvs Bobbin & Budda och dom andra 2 :) haha, så det bar av mot Combigrillen så vi fick lite mat i magen! (: haha

Sedan vidare mot växbo och hämtade bilen...

och jo just det, ni skulle ha sett Robins min när han mötte upp mig på stationen och fick se storleken på min väska som jag kom dragandes på... hahaha!! han frågade om jag hade shoppat ett helt hus, men om det ändå vore så mycket saker då? haha.. nej nej, jag hade bara en lite större modell av dom där resväskorna på hjul ni vet? ja, ni förstår vad jag menar hoppas jag i alla fall... :D underbart!

men men, efter att vi hade hämtat bilen och sagt hejdå till Budda och dom, så åkte vi till rengsjö för att hämta upp någonting åt Siwan, och även hälsa på Steven såklart (:  så vi blev kvar där en liten stund och pratade lite - alltid lika trevligt att komma dit.. <3
och efter en liten stunds prat så åkte vi vidare, denna gång till edsbyn! lämnade av saker till Siwan (: och sådär, blev var en liten stund bara och så hämtade vi med oss Spruffs ( valpen ni vet, eller ja han är ju 1 nu iaf! ) och sedan åkte vi hemåt..   Vi bestämde oss för att testa hur det gick med katten och sådär, och dom går faktiskt förvånansvärt (stava?) bra ihop, och det är inga problem alls och det ska ni veta är mycket bra! :D


Så jag har packat upp allting ur den där "2-rummaren" som väskan kallas för, haha! och fixat i ordning lite, tagit en kvällspromenad med hunden ( så himlans skönt det kan vara att gå ibland! ) och myst i soffan med godis, dricka och bara mått allmänt bra att få vara i varandras sällskap igen! (:

det är så himlans skönt att få komma hem till sitt eget igen, även fast jag trivs så himla bra hemma hos mamma också!

Men henne träffar jag snart igen, rättare sagt nästa helg då hon kommer upp hit, och det blir middagsmys hemma hos pelle & barnen och sådär på fredag! :) mycket bra ju!


Så ikväll har jag absolut inte gjort någonting, bara njutit av att vara hemma igen... och även att jag har fått höra så himlans mycket roligt, på bara såhär kort tid, vad kommer här näst??

keep on trying baby - you wont win anything by doing it! (:


Men nu ska jag mysa ner mig i soffan igen, med min nyinköpta fleesefilt, Bobbin, godisskålen & hunden och kika klart på filmen!
så vi hörs någonting imorgon istället!
Godnatt säger jag redan nu!
Puss o kärlek! <3



jo, just det! jag har inte förbjudit.. nej nej, det kan man inte göra mot en annan människa! men det kanske är självvalt? huh, who knows but him! (:

Av Louise - 30 januari 2010 08:45

Hej hopp..
lite väl dåligtmed uppdatering igår, men så kan det ju bli, eller hur? det vet ni allihopa.. man har ju inte alltid tid att sitta här och uppdatera er om mitt liv! nog för att man gör så gott jag kan, eftersom ni är bra nyfikna! (: haha...


Men kvällen igår slutade i alla fall med att jag åkte ut till Berga, mamma skjutsade ut mig! (: Åkte hem till Jocke och Becca - underbart! men vet ni vad som hände på vägen ut dit då?   JO, dom ringer ifrån det där jobbet jag sökt... tänker dock inte ritkigt berätta vart det är ännu, men i grann kommunen i alla fall - så mycket säger jag! :D  och dom undrade om jag ville komma och jobba den 6e februari, alltså nästa lördag med start klockan 8... :D och självklart gör man det, utan att tveka liksom! så han som ringde räddade verkligen min kväll kan jag säga! :) hihi.. så med andra ord, en bra start på kvällen, med jobb och sådär vettni ! det kallar jag lycka!

Kom ut till berga, och gick upp till beccis & jocke, där blev det en massa skitsnack, sedan efter ett tag tog vi en promenad upp till Norrgårdsvägen ( ca 15min promenad ) och hämtade bilen, då dom hade den parkerad där! (: haha.. så sedan åkte vi till världens bästaste mommo och lämnade av en telefon som hon skulle låna, då hennes knappsats hade sagt upp sig nästan helt! (: haha!

Och efter det så var klockan 10 tror jag (?) och då åkte vi till Maggan ( området kallas så! ) och så hälsade vi på världens vackraste Malin, min gudmor.. och hälsade på, där även hennes ena son Alex ( den äldsta var! ) och även Beccis kusin Kim.. :) så blev vi kvar där i ca 2½ timme! vilket var underbart, då jag inte hade träffat någon utav dom på år och dar känns det som! (: haha..
Men runt 12, halv 1 tiden s begav vi oss och dom skjutsade hem mig till Barkarby och mammsen! :D hihi...

Men när jag kom hem, så skulle pelle precis åka iväg och jobba, och mamma hade ju självklart fått för sig att hon skull med! haha, så jag åkte ju med jag också, då jag är så himlans mörkrädd och hade absolut ingen lust att vara hemma själv i så många timmar, eller ja många och många! det var 3 och det var mitt i natten - så nej tack! 

Kom hem vid halv 5 i morse från uppsala, då la jag mig på soffan och tvärsomnade! och det var verkligen hur skönt som helst! :)
Nu har jag i alla fall klivit upp ur sängen eller ja blivit väckt av mamma, och ska väl pallra mig upp snarast möjligast! eftersom jag måste vara klar om 45 minuter.. och frukosten är nästan klar, så ska nog kliva upp!


Hörs senare när jag kommit hem till mitt lilla hus och sådär igen!
så på återseende!
Puss o kärlek! <3

Av Louise - 29 januari 2010 18:01

Nu såhär några timmar senare, så har jag hunnit med att "sova middag" hihi, eftersom jag är så himlans trött!! :D  
Har även hunnit med lite middag också, mamma gjorde stuvade morötter och det har jag längtat efter verkligen! oj det var gott! (: 


Imorgon åker jag hem, eller ja till Bollnäs! (: ska bli så skönt att träffa Hjärtat igen, jag saknar dig Bobbin! <3 .. Så jag är där vid 3 tiden kanske? haha..

och åker med pelle härifrån sthlm till gävle kvart i 11 :D ....


Men nu ska jag ta och göra mig i ordning för en helkväll med mys till högsta grad och bara ta det lugnt! (:
så ungefär så ser min kväll ut, spenderas med underbara människor! <3

Så jag nås på mobilen under kvällen..
Vi hörs sen!
puss o kärlek!


/Louise!

Av Louise - 29 januari 2010 13:27

 

Ja just det, jag glömde visa vad jag och mamma gjorde med ramarna och korten (: haha!

så här är det!
jag & glenn längst upp, oskar, martin & pontus i mitten,  och så har vi pelle och mamma längst ner!

Blev bra, eller hur? (: jag tycker i alla fall att det blev snyggt, så nu är vi alla "samlade" på väggen, hihi..


Det var bara det jag tänkte visa er, så skriver mer senare!

/louise!

Av Louise - 29 januari 2010 12:50

Nu har jag gjort mig i ordning, så nu sitter jag här - lika söt som vanligt.. (:
och ska självklart bjuda på dom där bilderna som ni har längtat efter! :D thihi..


Ikea: 2 filtar, matlådor, en " hängare " , konservöppnare & lampan!

  Jysk: 2 st träkorgar & 1 nytt lakan..  


  Rusta : Badrumsmatta och även lite köksredskap (:


  Här är lampan som jag köpte, den är jag mest nöjd med!! så sjukligt snygg när den lyser. och den kommer göra sig väldigt bra hemma hos oss! (: hihi



Sådär, nu fick ni se lite utav det jag har köpr, men ni har inte fått se lite smått och gott, och inte heller mina skor! men det behöver ni inte (: haha!
det är ett bara beiga (stava? ) uggs, så ni vet ju liksom hur som ser ut!! haha..


Men nu har jag i alla fall visat er det jag handlat och spenderat lite pengar på, så nu ska jag däremot bara ta det lugnt en stund, vänta på att mammsen kommer hem ifrån Stinsen... Så vi hörs senare!
Puss!

/Louise

Av Louise - 29 januari 2010 12:05

Godmorgon, har ni haft en bra skönhetssömn?  det har jag i alla fall, sovit rätt tugnt inatt.. men det kan bero på att jag var så himlans trött igår :P haha!

idag blir en lugn (?) dag, eller jag vet inte! jag har inga direkta planer just nu, men jag tar helt enkelt dagen som den kommer, och hoppas på att den blir bra! men det blir det ju nästan alltid så! (: haha...


Precis kommit ut ur duschen, och sitter nu här med frukosten.. mycket gott, det är ju inte så himlans ofta jag äter frukost, men idag var jag helt enkelt sugen ;D haha..


Så nu ska jag ta och göra mig i ordning, sedan ge er lite bilder ifrån shoppingen såklart! (:
så på återseende om en liten stund!   PUSS!

/Louise

Ovido - Quiz & Flashcards