Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under juli 2010

Av Louise - 31 juli 2010 16:34

Har nu varit hemma i Bollnäs sedan klockan halv 3 ungefär, och det känns underbart! :) Resan hem gick bra, men innan vi fick plats med all packning i bilen? shiet.

ibland hjälper det inte med combi kan jag säga er. haha!
Men då hade vi ju hämtat en båtmotor till hedlund också, och så hade älsk köpt sig 4 fälgar också.. (: haha.. men efter mycket omplacering på sakerna och planering så fick allting plats och vi började våran resa hem! :D


men jag säger tack till dom som har gjort dessa dagar så underbar asom dom kunde bli, lite svårt till en början! men nu började det släppa lite i alla fall! (: hehe

Ikväll lutar det åt till att det blir crusing en sväng, så ska väl ner och kika i alla fall. men vi har dock inte bestämt någonting ännu... haha..


Nej, nu ska jag sluta babbla, jag ville bara tala om att jag var hemma igen! (: haha!

pease out! :)

Av Louise - 31 juli 2010 03:22

jag har nu varit i min "lilla" fristad i några dagar, och det har verkligen behövts! jag har fått rensa tankarna, tänkt på allting annat som har med verkligheten att göra! och det har verkligen underlättat det hela kan jag lova. men snart är dags att ta tillbaka just det - verkligheten!
Det skrämmer mig lite faktiskt, även fast jag vet att jag har mod, envishet men ytterst lite kraft för att klara av det. Men jag har underbara när och kära runt omkring mig, mina vänner ställer upp till tusen! och jag älskar varenda en av er! ni är alla underbara och guld värda i mina ögon. utan er hade jag inte haft det modet jag har idag...


Men trippen som blev i tisdags kväll/natt hit. Och under den här tiden så har jag fått så himla mycket ny kraft att jag vet att det överväger allting annat. och jag längtar faktiskt hem till den lilla hålan bollnäs och alla söthögar som befinner sig där, och som jag inte sett eller träffat på ett tag nu! ...


Men ni vet ju vad som har hänt ( dom flesta av er! ) och jag är otroligt tacksam för erat stöd och allt som ni har gett mig. även om det varit svårt att tagit in i vissa stunder så har det så småningom sjunkit in, och det behövdes! annars vet jag inte vad jag hade gjort.. Tack, ni är underbara <3

Jag har även världens bästa pojkvän/sambo som har stöttat mig och hållt mig och mitt humör lite högre upp än förväntat. och jag älskar dig, och tack för att du tog mig just hit just nu... du vet vad jag behöver, och fixade det på en gång!

jag älskar dig för precis den du är - min partner, sambo, bästa vän, pojkvän och så mycket mer! min andra halva är du Robin !! :) <3

Snart har 18 månader gått, och det känns som igår. fortfarande lika nykär och alla hinder som har eller kommer att komma bara kliver vi över hand i hand och säger att inget är fort stort för oss att hantera eller klara av. Precis det jag behöver!

Ja, jag kan inte säga mer än att jag har all den kärlek jag behöver ha precis bredvid mig av familj, pojke och underbaraste vännerna! <3
Tack så hemskt mycket, jag har nu mycket att tacka er för. men ni vet vilka ni är!

Nu är det sängen som gäller, för imorgon ( eller ja, senare idag!) så bär det av hem till Bollnäs igen! :D Så på återseende <3

Av Louise - 28 juli 2010 18:27

Nu har det hänt lite i alla fall, och det känns som att det är på gång att starta automatiskt, och jag hoppas på det fast ändå inte! men ändå känns det så fel att det ska finnas kvar! men nog om det...

Jag har lyckats komma på lite andra tankar i alla fall, och det känns bättre! Jag och älsk var iväg och handlade en massa godsaker tidigare och bestämde oss att vi skulle ha en mysig middag tillsammans!
så vi håller på att göra en stor stek, med friterade kroketter och hemmagjord gräddsås med gelé till. Och så blir det en pannacotta till dessert.. :) Så har vi även hndlat så att vi kan göra smoothies till kvällen! så det kommer att bli en väldigt mysig kväll med världens bästa pojkvän! :D hehe!!


Mamma och Pelle har inte kommit hem ännu heller, dom är nere i Trosa och hälsar på morfar erik och rose-marie på campingen. då dom är där på semester (; haha! så dom skulle äta middag med dom, så då passade jag och robin på att göra en mysig middag bara vi två tillsammans.. det känns som om det behövs! :D


Men nej, göra i ordning det sista med maten så vi kan mysas ännu mera! ;)

Tack så hemskt mycket för allt stöd som vi har fått, och alla beklagelser och sådant! det värmer mycket... inte mycket ni kan göra tyvärr, men det känns bra att veta att det finns underbara människor där ute! :)


På återseende!
/ the sad girl...

Av Louise - 28 juli 2010 13:18

Ja, det är precis så jag känner mig. Helt tom inombords, även fast jag vet att fallet inte är så! jag är inte tom egentligen, och det är det som skrämmer mig så himla mycket. det skrämmer verkligen livet ur mig, och jag vet inte vart jag ska ta vägen? Oj, detta är inte en rolig känsla!


När vi i alla fall var där, fick ett svar på varför det varit som det varit så kändes det som om mitt liv bara försvann ner i ett svart hål, och nu ska jag bara försöka ta mig upp ur detta! men hur lyckas man med det? Efter ett sådant bakslag som detta?


Men efter det så åkte jag raka vägen ner till mamma, och här tänker jag gömma mig tills jag inte vill nå mera! jag behöver bara komma bort ifrån "verkligheten" en stund, och bara tänka på mig själv och ägna tid åt mig och ingenting annat.
Detta är det jobbigaste jag varit med om, och livet har försvunnit för en kort sekund, men kommer tillbaka igen!!!

Och även jag, var så säker!!! hmm.


Hur patetiskt och konstigt det än må låta, så hann jag redan älska dig! Du var en del av mig, och nu måste jag bearbeta detta i min egen lilla takt och ta varje dag som den kommer. och bara vänta på nästa besked, hur ska man orka det? och hur ska man lyckas hålla humöret uppe? Även fast jag vet att det är någon som äter på både hjärna och hjärta inifrån och snart inte finns någonting kvar!
Men på denna korta tid, hann du bli en del av mig, en del av mitt liv och även ta en stor del av mitt hjärta! jag älskade dig, och det gör jag nog fortfarande!?!

Jag ville inte att detta skulle hända, men det kanske är bäst såhär? jag vet inte fatiskt, det är så himlans många frågor jag vill ha svar på. men det är väl kanske inte meningen tror jag!

nej, nu måste jag sluta och tänka på någonting helt annat.
på återseende


xoxo. / the broken one!

Av Louise - 27 juli 2010 11:39

Igår så slutade älsk ganska sent, så när han hade kommit hem så gjorde vi oss i ordning och sedan åkte i ner på stan för att kika runt lite, och se vad som erbjöds! (: haha. Var mycket trevligt att se så många sötnosar ute, dock missade jag några stycken! :s hmm.. men men. får ta det en annan dag helt enkelt (:..


Efter en liten incident så ville jag inte vara kvar där, så vi åte och tankade bilen och bestämde oss för att åka upp till edsbyn på en kopp te. Så kom dit vid kvart över 10, och åkte hem strax efter klockan 1.. :) jag behövde komma på andra tankar om man säger så, och det hjälpte! :D  Och efter det så åkte vi hemåt, och jag lyckades somna till slut, efter att mina tankar hade snurrat klart.. ;p haha!


Nu har jag vaknat, och det är fortfarande sådär! så jag är lite orolig, så ska nu se vad jag ska göra åt det hela. jag vill inte gå runt och tänka, vara orolig och en massa sådant.. nej nej. ändring tack?

På återseende <3

Av Louise - 26 juli 2010 13:13

Nu är det dags för lite uppdatering känner jag, och nu när jag är ledig idag så har jag ju faktiskt tid emellan alla mina saker som måste göras här hemma idag! :D haha!


Torsdagen blev bara en lugn kväll, jag höll på och tvättade en massa och gjorde klart allting sådant. Och sedan blev det en tidig kväll för en gångs skull. haha!
Fredag morgon ringde klockan, och ja lev upp och åt frukost, duschade och gjorde mig i ordning för att jobba i några timmar! :)
Det kändes underbart att få jobba lite igen, då jag hade varit ledig hela veckan! :D
Fick även min löne spec, och såg att jag hade fått in pengar på kontot, då jag trodde att jag inte skulle få pengar förrän i augusti så var det välkommet och jag blev väldigt glad! :D haha.
Älsklingen kom och hämtade mig när han hade slutat, och vi åkte ut på långnäs en sväng för att kika lite innan det bar av hemåt, packade, duschade och fixade det sista! och sedan bar det äntligen av mot "hemmaplan" igen - STOCKHOLM here we come!  Var nere hos mamma vid halv 9 tiden ungefär, och vi kramades på, underbart om ni frågar mig. Vi åt en räkmacka och bara mös tillsammans, och sedan blev det en tidig kväll även där! :D


Lördag - klockan ringde, och det var dags att kliva upp. hoppade in i duschen och sedan blev det lite frukost, kramades på mammsen. och sedan åkte vi iväg till barkarby och in på skopunkten - och ja, det följde faktiskt med ett par skönheter hem även den här gången! :D Man kan aldrig ha för många skor, inte sant? (: haha. Även att älsk köpte sig en ny tröja & 2 par skor! :D Så även han fick lite nytt (:  Och efter det så åkte vi ut mot Åkersberga, mina riktiga hemtrakter.. ^^, hehe.. Och först bar det av hem mot Nattis, och fikade och kramade på henne. Då hon åker till USA den 2a augusti för att jobba som au pair i minst 1 år, och jag saknar henne redan. ville inte släppa taget om henne när vi kramades innan vi begav oss in mot Centrum igen. Men det är tur det finns facebook, mail och msn för att hålla kontakten! och jag har ju lovat att skicka bilder och skriva så fort det ges möjlighet ! :)

Sedan bar det av mot Centrum igen, och då hem till Mommo en sväng. Pratade, kramades, berättade och bara mös! och tiden bara sprang iväg och vi skulle iväg och äta. Och då ville mommo bjuda på middag, så vi åkte på Stekis och åt jätte god mat, och bara pratade lite! Efter det skjusade vi hem henne, och så åkte vi mot Becca och Jocke, och dom fick nog också en chock! :) Och vi satt hemma hos dom till långt in på natten, snackade en massa skit och jag bara stormtrivdes.
Vi pratade en massa som sagt, drack hasselnöts latte, busades, kramades och mådde bara bra! och vi kom inte därifrån förrän klockan var tio över 2.. :p

Hem till mamma och slocknade i stort sett på en gång... :)

Vaknade alldeles för sent på Söndagen, och insåg att alarmet på telefonen inte hade ringt, så vaknade 1 timme för sent. inte okej faktist. haha.. Men vi åt frukost och mamma klippte Robin och sedan började våran resa hemåt mot Bollnäs igen.

Väl hemma gjorde vi oss i ordning, och sedan bar det av ner mot Långnäs. Där vi mötte Siw, Nutte och Ken och sedan gick vi till Warpen där det var dags för bröllop. Det var Kenny och Lenas tur att gifta sig nu. :) det var ett underbart bröllop, med underbar mat och underbara människor! :) Så det var en underbar tillställning och ett väldigt fint bröllop med två fina människor. När vi kom tillbaka till långnäs så var det partytält uppställt, och där bjöds det på dricka, bröllopstårta.. Pratade med en massa söta människor och bara mådde bra även här. och klockan började närma sig halv ett, så vi kramade alla hejdå, och åkte hemåt för att sova lite då älsk skulle upp och jobba ganska tidigt! (:


Ja, det är väl ungefär hur våran underbara helg har sett ut, och det är underbart med sådana människor runt omkring sig. Så det kan inte bli annat egentligen.
Men bilder kommer vid ett annat tillfälle, när jag har lagt över dom på datorn ifrån kameran.

men på återseende tills dess!(:
Puss o kärlek <3

Av Louise - 22 juli 2010 17:11

Som jag nämde tidigare så var den ena tvättmaskinen trasig, men jag lyckades få tag på yresvärden, då han var hit och klippte gräset. :) Så berättade det för honom, och han sa att han skulle kika på det..
Sedan kom Zenita hit en sväng, och bara myste med mig! Tack sötnos! :D det var verkligen behövligt...


Men precis när jag skulle säga hejdå till henne, så kom hyresvärde tillbaka. och han hade med sig en sprillans ny tvättmaskin.. Så nu finns det två stycken fullt fungerande där nere. hur bra som helst faktiskt :D


Älsklingen kom hem för ett tag sedan också, men han åkte efter en stund igen, då han skulle iväg till Rengsjö och tvätta/städa bilen inför Stockholmsresan som blir av imorgon! :D äntligen!! hehe.

Men nej, ta tag i det här. På återseende. Puss o kärlek <3

Av Louise - 22 juli 2010 11:12

Torsdag, och för mig innebär det tvättning/rensar dag idag! :) hehe.
Då jag har min "sista" lediga dag idag innan ett stressigt schema startar igen! ;D men jag klagar inte..


Skulle i alla fall gå ner i tvättstugan runt 10, då min tvätttid började för dagen! hur mycket tvätt som helst verkligen, och vad är det inte då rå? Jo, den ena maskinen är trasig! så himla typiskt. men som var så är det den maskinen som tar lång tid på sig och bara är allmänt konstig. så den nya stora maskinen är som tur var i full gång! :) så det ska nog fungera ändå! :) hehe!


Så den första maskinen är igång, och jag ska alldeles strax gå ner och hänga lite tvätt, och sedan så ska jag starta en ny! Det är även dags att ta tag i klädkammaren! Då den behöver rensas och gås igenom. mycket onödigt som inte ens behöver vara där inne, men det bara har blivit så. Så nu får jag ta mig i kragen under dagen och fixa det tycker jag! :D haha! Och även att sötaste Zenita persson skulle komma hit lite senare och bara mysa och fika lite med mig. Alldeles för länge sedan och det behövs nu känns det som! :)


Men nu ska jag dricka upp mitt te, vänta på att klockan blir halv 12 så jag kan springa ner i tvättstugan en snabbis, så på återseende!


Stor PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards