Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under november 2010

Av Louise - 30 november 2010 18:23

Jag måste bara få meddela att just nu går allt precis som jag vill at tdet ska gå, allting är på väg åt rätt håll :) känns verkligen hur bra som helst :) hihi..


Var ju på jobbet igår en sväng på kvällen, dock inte alls någon rolig kväll, då det bar var 6 stycken som var och åt. hände liksom ingenting. :S Men vad kan man förvänta sig av en måndg liksom? ja, inte så himlans mycket faktiskt.. Så vi stängde vid 9, och då slutade även min dag! :P

Hade dock väldiga problem med att somna igår, usch vad jobbigt det är när tankarna bara snurrar runt i huvudet på en och man vet liksom inte vad man ska t sig till. och när man inte kan sova, hur mycket man än försöker! det är bedrövligt! :( hmm.


Idag var ytligare en dag på jobbet :) . Gick mycket bra idg, och sedan skrattar man ju hur mycket som helst på den där restaurangen - underbart är ordet! :b ...

Slutade precis efter lunchen idag, och ska inte dit ikväll.



Precis när jag kommit innanför dörren tidigare idag så fick jag ett mycket positivt, bra & uppskattat samtal, verkligen det jag längtat efter om mn säger så! :) .. Personen som ringde mig hade någonting riktigt roligt att berätta, och det gjorde verkligen min dag! jag blev så himla glad, så jg nästan stutsade runt här hemma, och robin trodde att det var någonting helt galet på gång! men det är väl sådant man får räkna med som kille? haha. eller i alla fall när man är sambo med mig kanske...

Men var iväg lite snabbt i alla fall, och det hela slutade verkligen hur bra som helst, så nu ser jag fram emot torsdag, så får vi helt enkelt se vad som händer då och hur det kommer att utspela sig! ja, vi får helt enkelt se! men jag håller tummarna på det bästa :) jag återkommer självklart med resultat och vad det är jag pratar om. men nyfikna får ni vara ett tag till :D hihi..


Nu har älsklingen åkt iväg till alfta, för att titta på någonting? Ja, jag kommer absolut inte ihåg vad det heter! hihi. men han borde väl komma tillbaka om inte allt för länge! :)

Nu ska jag däremot göra lite nytta här hemma - då jag känner att det skulle behövas! så på återseende godingar!
Lots of Love! <3

Av Louise - 29 november 2010 16:17

I'm back!

Efter en riktigt bra helg måste jag säga! :) det känns kanon, och jag mår bra också!
Inte alls lika trött eller illamående längre, trodde jag höll på att bli riktigt sjuk där ett tag då jag vart hängig och sådär, men nu verkar det ha gått över, eller? ja, jag håller tummarna i alla fall.

För idag har jag mått kanon bra i alla fall, så hoppas hoppas hoppas! :) hihi..


I fredags blev det bara lugnt, träffade Thomsson och Hannah också, så lekte vi lite och snurrade runt. haha! en riktigt trevlig fredag om ni frågar mig i alla fall! :) så jag känner mig nöjd. blev en ganska tidig kväll faktiskt, men det kan ju vara skönt ibland det också! :) känns toppen!...


Även lördagen var lugn och bra tycker jag det hände inte så mycket på dagen faktiskt, träffade på elin en sväng bara då hon var hemma. och jag gjorde henne lite glad tror jag, hihi? hon hoppade runt i alla fall, och det var riktigt bra respons måste jag säga! otroligt kul faktiskt.

Sedan träffade jag tessan en sävng också, skjutsade lite folk. och sedan åkte vi runt med en massa folk som var utepå i alla fall. även att det var en himlans massa folk på tranan, ja hoppas dom hade trevligt i alla fall :) hihi...


Söndagen var kanon, första advent, vi åkte och inhandlade oss en ny advensstake som vi har på köksbordet - hur fin som helst verkligen!!!

Även att dte blev nya gardiner till köket och lite annat smått och gott, men nu är det lite julstämning är hemma och jag tycker verkligen att äallt är hur fint som helst. jag trivs som fisken i vattnet! :) hihi..

Och sedan så åkte vi hem till Jessica - och det var på tiden ska jag tala om. inte träffat den kvinnan på länge nu, och jag har saknat henne hur mycket som helst. hon liksom bara förstår mig!

Men det blev till att hämta upp Niklas på jobbet, iväg på HG och käkade pizza och sedan gjorde vi som pensionärerna och slog oss ner och spelade bingo lotto :) hihi..
Dock ingen vinst den här gången, men vad gör det liksom? haha.

Idag har det varit jobb, riktigt kul faktiskt. jag trivs hur bra som helst på restaurangen! det är så himla kul att gå till jobbet varje dag! :)

Klev upp vid 8 imorse, gjorde i ordning frukost och bara tog det lugnt på morgonen. känns hur bra som helst. och sedan började vid halv 11. rätt mycket lunch, men ändå en lugn sådan!
Nu är jag hemma på min lilla "rast" eller vad man nu ska kalla det. ska tillbaka sedan vid halv 6 för att göra ytligare några timmar, och jag klagar absolut inte faktiskt. då jag bara tycker att det är roligt! :D hihi.


Men nu måste jag rusa, på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 25 november 2010 22:08

Uppe med tuppen idag, hur skönt som helst ju! :)


Började morgonen med att ligga och dra mig och lite morgonmys med älsklingen, måste passa på nu när vi väl är hemma samtidigt på morgonen. vem vet hur länge det varar liksom? hm.
men efter det upp och gjorde dom dagliga rutinerna. och sedan hör och häpna!
Jag gjorde mig en riktig frukost med havregrynsgröt (!!) japp, tro det eller ej. men jag gjorde gröt imorse. haha. jag blev så himla sugen på det när vi handlade igår så jag handlade sempers rena havre ( som jag som glutenintolerant kan äta! ) och så gjorde jag mig en rejäl frukost :D hihi.
Så det blev: Havregrynsgröt, macka, juice och 1 clementin på morgonen. och det kändes kanon.


Efter frukosten så gjorde jag mig i ordning och så promenerade jag mot jobbet ytligare en morgon. jag älskar den lilla promenaden på morgonen faktiskt, dock att den inte är lång, men man får komma ut och andas en liten stund och vara i sin egna lilla värld liksom! :) i like it!

Väl på jobbet, gick kanon idag! inte så himlans mycket folk för att vara löningsdag, men ändå någonting att göra hela tiden ju, men det finns det ju alltid på en restaurang, så vad hade jag väntat mig? haha!
men det gick verkligen bra i alla fall, med en liten paus för ett mellanmål mitt på dagen då mitt blodsocker inte alls ville som jag ville vid halv 1 tiden. :)

Men tackar för äpplet i alla fall :P hihi.


Hem efter jobbet, och har sedan dess inte gjort speciellt mycket, tvättat lite och plockat i och ur diskmaskinen annars bara legat på soffan då min kropp verkligen strejkar mot mig känns det som. uscha! :S haha! men vad gör man inte då? jo, man biter ihop in i det sista! :)

Nu såhär på kvällningen så har det varit middag med älsklingen, slapp i soffan, en lång dusch och tv-mys! :D ..
Men nu sa jag ta och krypa ner i sängen då jag redan är hur trött som helst. Så på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 24 november 2010 20:56

Oj, nu har det varit ett tag sedan jag skrev och uppdaterade sist. ganska precis en vecka sedan ju! Inte okej om ni frågar mig. och jag som sa at jag skullebli bättre på det här med att uppdatera, ja hur blev det med det då? haha!


Förra veckan så var det bara i stort sett jobb som gällde, det var inte mycket mer faktiskt. men vad fgör det? jag klagar absolut inte! jag älskar att jobba, och när det händer saker runt omrkring mig hela tiden! :)) ..


Helgen var mycket bra om jag får säga det själv.
Fredagen fick jag åka med Linn och Odde till järvsö, mycket uppskattat! tack för det! så jag åkte till Anna medans dom var hons Linns mamma. och som jag har saknat henne, helt otroligt!! Efter mycket mys, tittande på litet idol, bebiskläder, barnvagnen och mys med magen och bästaste vännen! så åkte vi faktiskt mot Färila, för att överraska min pappa, som jag inte träffat på år och dar känns det som. och han blev överraskad, och glad! hihi. det var underbart att få krama på honom igen verkligen! Så det var riktigt skönt att bara sitta i hans knä och känna sig liten igen, hihi..
Sedan blev det tillbaka till Bollnäs, och sedan ut en sväng och snurrade, ja bokstavligt talat. träffade även på en massa godingar, alltid lika roligt ju..

Lördagen så åkte vi upp till Edsbyn i skaplig tid, fixade och donade. och så bjöd jag och Robin på en riktig middag. emd dessert och doningar vettni - japp, vi kan bara vi vill. hihi. Det uppskattades om inte annat. Och senare mot kvällen så åkte vi hemåt och då blev det en massa mys! :) Då vi har jobbat om varandfra dom senaste veckorna, så har inte hunnit ses så mycket egentligen! så lite egentid och mys är alltid uppskattat med min andra hälft :D

Söndagen hände det egentligen inte så mycket till en början. hade det lugnt, och sedan hade vi bestämt oss för att vara lite pensionärer. så köpte oss bingo lotter och så åkte vi mot Växbo och spelade lite som pensionärerna brukar göra och även vi då. Med budda och Linda! sedan blev det lite monopol, då pojkarna spelade kort. haha! monopol city tror jag det hette? haha! roligt när man väl fattade, men gud så krångligt innan man lärde sig vad allting var till för och varför! haha!


Ja som sagt helgen har varit kanon verkligen! :) ..
Måndagen kom och även en ny vecka, måndagen kom och jag hade en tid som jag längtat med lite oroliknande känslor! men vad gör det? allting gick bra, det såg kanon ut och jag började gråta av lycka! helt otroligt egentligen! men jag blev otroligt glad när dom sa det dom sa! :)) hihi..

Sedan åkte vi till växbo, skulle sova där då pojkarna skulle ut och angla på tisdagen. låt dom hållas är allt jag kan säga! haha! :)
Jag åkte och fixade med en massa papper på tisdagen som egentligen skulle ha fixats för länge sedan, men nu är det klart i alla fall. haha! :) ..

Sov även i växbo natten tills idag!

Robin skulle hjälpa budda med bilen och sådär, då den skulle ha besiktats egentligen, men så blev det inte! jag har jobbat i alla fall, och det känns skönt! lite jobbigt i vissa stunder bara! men som sagt, det är väl bara bita ihop och se det positiva? haha!

Ja, ni har fått en kort uppdatering i alla fall, men nu är det så att jag ska ta mig en frukt, och hoppas att mitt illamående går över snart. då mitt huud bra bultar och jag vet inte vart jag ska gräva ner mig snart? haha! men på återseende i alla fall!

Lots of Love! <3

Av Louise - 17 november 2010 22:38

Min dag idag har varit toppen, men det har dock resulterat i att jag har väldigt ont i mina stackars små fötter. men vad gör det när jag äntligen får jobba? :) Ja just det, ingenting! jag är just nu bara så himelskt glad att allting bara flyter på. känns otroligt!


Lunchen idag var väldigt lugn, inte så himlns mycket att göra. Men hade ont i smilegroparna när jag gick hem i alla fall - en vanlig dag på jobbet liksom. haha!

Efter att jag hade slutat efter lunchen så tog jag en sväng in på apoteket, och kikade lite på vad det skulle kosta, och om dom hade fått hem min medicin - men icke! så får helt enkelt vänta någon dag till innan jag får hämta den. hon trodde antingen fredag eller måndag! så jag håller väl tummarna då helt enkelt .. hm!

Sedan blev det en sväng på stan också, och skulle fixa en sak, men självklart så var inte hon där när jag skulle prata med henne! typiskt, inte sant?


Efter en kort stund hemma, så var det dags att gå tillbaka och jobba lite, då vi som sagt hade en beställning på 30 personer runt 18.30 och det visade sig att det var 2 stycken av damerna som fyllde 60år! så det blev en kanonkväll verkligen. innehållande: sång, glada miner, dryck och skratt. :) ja precis sådär som man vill att det ska vara!
Även att det ramlade in en massa annat folk, och det är alltid roligt, så idag fick man springa röven av sig helt enkelt.
vilket nu har resulterat i att jag har ont i fötterna! men det gör ju ingenting, jag är lycklig ändå..


Imorgon har jag fått sovmorgon, så börjar inte förrän klockan 11, riktigt skönt måste jag säga! :) hihi.
och även en beställning till imorgon kväll, på 23stycken ( tror jag det var? ) hihi. riktigt skojsigt.

Men nu ska jag ta upp fötterna ur mitt fotbad, tvätta bort sminket och sedan krypa ner i sängen. så på återseende och godnatt!

Lots of Love! <3

Av Louise - 17 november 2010 09:43

Vaken ytligare en dag - och det känns toppen verkligen! :)) hihi..


Gårdagen på jobbet var verkligen hur bra som helst. skrattade som aldrig förr, och vi allihopa var riktigt flummiga, och jag var liksom på sådant bushumör - men vad gör det liksom? haha!

Lunchen gick otroligt fort igår faktiskt, och vet egentligen inte ens vart den tog vägen, men tiden bara sprang förbi, vilket är otroligt roligt när det blir så. För man känner att man har gjort någon nytta och haft någonting att göra hela tiden. och det är då man trivs som bäst med det man gör. inte sant? :)

Även att kvällen gick otroligt bra, hade ju en beställning igår, och sedan bara ramlade det in folk igår, och det var otroligt roligt faktiskt. precis så som det ska vara! så jobbade längre än vad jag egentligen skulle ha gjort. men det gör mig absolut ingenting faktiskt. :) det är roligt när det är mycket folk, så man får ha många bollar i luften och helt enkelt bara försöka vara på topp hela tiden.

Men helheten så var gårdagen otroligt bra!


Och när jag kom hem igår så blev det att varva ner i soffan en stund, en kopp te och sedan en otroligt varm och lång dusch - riktigt skönt.


Nu på morgonen så har jag gjort mig lite frukost, duschat och sedan kikat runt lite. så nu ska jag gå och göra mig i ordning då jag börjar halv 11 idag. och sedan blir det en beställning på 31personer ikväll , och det ser jag fram emot hur mycket som helst. kommer bli hur kul som helst , det känner jag på mig.. :)) hihi..

Men nej, nu hinner jag inte skriva mer. så på återseende

Lots of Love! <3

Av Louise - 16 november 2010 09:31

Känslor - Det är ju någonting som finns överallt, i varje stund och sammanhang. inte sant? Men nu har jag sisådär en hundratals känslor som är på väg att svalla över, så måste ventilera mig lite.


Människor är ju rätt roliga. då dom tror sig veta hur man ska göra och allt sådant. Nog för att jag inte heller riktigt alltid vet hur man ska göra eller agera, men jag vet absolut att ditt sätt inte är det rätta sättet.


Rykten? Visst är det roligt att dom bara "ploppar upp" av sig själva. att det aldrig är någon som har startat dom. och sedan låtsas man som ingenting. är inte det lite ironiskt? I alla fall av dig, för när typ alla vet att detta absolut inte ens är i närheten av sanning så spinner du fortfarande vidare på samma spår och hoppas att allting går som du vill - forget it!

Men nu är det dags för mig att ventilera mig.


Du är en sådan människa som jag har väldigt svårt för, en sådan som säger - "jag är mycket bättre än alla andra". men tro mig. det är du absolut inte. långt ifrån faktiskt. jag önskar ibland att du egentligen visste vad dom allra flesta tycker om dig innerst inne. åh, det skulle vara det absolut bästa om det kom fram! :)) ..

Och en sak som du kanske skulle tänka på är - ta reda på lite fakta innan du öppnar munnen och tror dig bara veta vad som är sant. eller kanske bara är sådant som du vill få andra att tro? ja vad vet jag? hmm.
men jag tycker absolut att om du ska vara så jävla glapp i käften så kanske det är dags att ta reda på om det ligger någon sanning i det eller inte. ja , det tycker jag absolut. låter det inte som en bra idé tycker du?


Jag är så himlans less på dig och ditt beteende så det nästan är skrämmande, man har hoppats och önskat ett antal gånger, men det hjälper antagligen inte. haha! du är som ett virus liksom - som man inte blir av med, och som absolut inte går att bota. men det vet vi redan.

Med samma raggningsteknik som år 1739 , och ett utseende sedan stenåldern och självförtroende som egentligen borde vara på botten. haha!


Nej, nu orkar jag inte med detta längre. jag hoppas bara för din egen skull att du slutar snart, för det är inte bara jag som har tröttnat.

Så vi får helt enkelt bara vänta och se.

men på återseende




Lots of Love! <3

Av Louise - 15 november 2010 16:58

Måndag igen, och har varit iväg och jobbat lunch idag. riktigt skönt måste jag säga, och jag har sagt det förut, men jag säger det igen - jag trivs ju verkligen hur bra som helst på det här stället. med arbetsmiljön, kollegorna och ja allt. jag har inte hittat en enda grej att klaga på faktiskt :) hihi. så det är toppen..


Dock en väldigt lugn lunch idag, vilket inte alls var så himlans mycket att hurra för tyvärr, men vad gör man inte? det kan vara skönt att börja veckan med lite lugnt tempo. Även fast jag är en sådan tjej som gillar högt temp, när det händer saker hela tiden och blir rastlös bara av att sitta still - det är ju liksom inte alls min stil. ju mer saker det händer samtidigt och tankarna får spring iväg , dessto bättre är det ju. tycker ni inte? :) hih..


Även att sötaste Jessica ringde mig tidigare och vi pratade på länge. hur skönt som helst. Då jag inte har träffat henne på några dagar nu. men gosh vad jag älskar den kvinnan - hon är underbar! <3

Så det var skönt att få ventilera sig lite med henne måste jag säga. otroligt uppskattat.

Nu ska jag alldeles strax tillbaka till jobbet för att även göra några timmar nu ikväll, dock tror jag inte att det kommer bli speciellt mycket att göra då heller. men men, vi hoppas på att det kommer några stycken i alla fall som vill göra mig sällskap genom att äta i alla fall. så välkomna tycker jag! :)) hihi..
men nu måste jag sluta, gå och göra mig i ordning och sådär och sedan ta mig en promenad bortåt :) så på återseende

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards