Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 8 november 2010

Av Louise - 8 november 2010 18:05

Åh, helgen har varit underbar. med en massa underbara människor och en himlans massa kärlek :).


I lördags så var det ju dags att åka ill Edsbyn, för att fira Yngve (Robins morfar!) . Då det skulle bjudas på en himlans god 3 rätters middag med släkten. Var så himlans mysigt verkligen, och dom är ju så himla underbara i släkten. jag älskar att få umgås med dom! :)

Efter att vi hade ätit och pratat lite så åkte vi hem mot Bollnäs igen, och upp till granberg och sötaste Jessica. Där jag hjälpte henne lite med saker som jag kände att hon behövde, och Robin hjälpte henne att få igång tvättmaskinen, så tvätta lugnt hjärtat. hihi.
Efter att vi hade varit där en liten stund så bar det av hem till Irina och Jocke, då vi hade lovat att sitta barnvakt åt dom 2 söta töserna Jonna och Joline - underbara barn.
Så medans Robin skjutsade en massa folk till tranan och sådär (hade ni klätt ut er? isf till vad? ) , så pysslade vi hemma med blåspennor, målade i målarbok, klippte och klistrade . Och sedan var det dags för att borsta tänderna och sedan läsa saga :) så himlans mysigt. sedan fick man en godnatt kram och sedan sov dom - urgulliga verkligen <3 :) hihi..

Efter att dom hade somnat så kom Niklas och Jessica, vi spelade lite poker. och jag tycker faktiskt att jag var väldigt duktig, för att aldrig ha spelat med marker och sådär. haha. men jag säger bara girlpower, och att pojkarna inte var så himla duktiga. inte just denna kväll i alla fall. haha :)


Kom hem rätt så sent, och sedan sov jag dock bort ganska mycket av söndagen. men det är ju det söndagar är till för ibland tror jag? det heter ju trots allt slapparsöndag för dom flesta, och det är ju en sådan dag då man verkligen får ta det lugnt utan att ha dåligt samvete :) och det kan jag säga att jag gjorde också - tog det lugnt alltså :D haha..


Det började med att vi gjorde lite tidig lunch/middag tillsammans. och sedan tog ett varv med dammsugaren och tvättade lite. sådant som man faktiskt måste gör när man inte bor hemma längre. men jag gillar att hålla på att pyssla hemma, och framför allt när man ser slutresultatet :) hehe.
Men efter att vi hade ätit, duschat och gjort oss i ordning så åkte vi mot Edsbyn även denna dag. Men denna gång hem till svärmor och Nutte. där det skulle fikas ytligare en dag, men denna gång för Pär, som fyller 20år imorgon :) så grattis på honom också.

Efter fika och mys så intog vi soffan och det var dags för bingolotto med allihopa. Riktigt mysigt faktiskt, dock ingen vinst. men vi var nära allihopa :) men nära skjuter ju ingen hare liksom. inte sant? haha.

Men efter det så åkte vi faktiskt hem, kikade lite på tv, och hade mys för oss själva en stund och sedan somnade vi :)


Så jag tackar så hemskt mycket för en riktigt trevlig helg. jag älskar verkligen mitt liv. livet leker nämligen, och jag kan knappast bli lyckligare! :) love it!!


Idag har varit en lugn dag, med en himlans massa magsmärtor och sådant. men jag överlever. och jag klagar absolut inte :)
men nu ska jag laga lite sen middag, och vänta på älsk som borde vara på väg hem :)
På återseende gullungar.

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards