Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under maj 2009

Av Louise - 31 maj 2009 16:39

Ibland känns det som om man har mist någonting som redan varit bort väldigt länge, men som man på något sådant konstigt vis har kvar! mysko eller hur? jag vet hur det känns!

igår fick jag höra en grej, och då var det precis det som hände mig. det jag har förlorat, eller en gång i tiden släppt taget om. har kommit till en annan person! och det var nog det att det var min vän! shiet, vad jobbigt.. det var ungefär som en smäll på käften!
- MEN, det är bara stå rakryggad, ta emot smällen och ramlar du så res dig upp lika fort igen! för då visar du att det inte gjorde så ont egentligen!
för det var ju trots allt jag som släppte taget, och gjorde så att jag gick miste om det. så det är bara vara lycklig. och framför allt behålla det jag har kvar ( allt och alla underara!! ) och hålla hårt i det...

det är det jag tänker göra i alla fall. hålla hårt och absolut inte släppa taget. hade inte ni tänkt det? då kanske ni borde tänka om och resonera lite bättre.. för det finns inge värre än att förlora någonting dyrbart..
kom ihåg det gott folk!

Av Louise - 31 maj 2009 16:24

Idag är det: sista maj, mors dag, 12 dagar kvar till Studenten, och 1 månad och 1 dag kvar tills jag fyller år! :) Underbart...


Men jag är fortfarande lite nervös inför det här med studenten, jag vet inte riktigt hur jag ska göra snart. vart jag ska ta vägen eller någonting! shiet! ojoj :P hehe..

men :

Det vi alla har väntat på så länge, har äntligen kommit, nu när man tittar tillbaka så har 12 år gått otroligt fort egentligen. Men nu är det äntligen dags! :)
12e Juni 2009, då är det slut på skolan!

och det är en sådan himla skön känsla, men den är på något sätt samtidigt väldigt skrämmande, oj! min "säkerhet" som jag nu har haft i 12 år kommer plötsligt att försvinna.. nu är det dags att komma ut i verkligheten, och fixa allting själv. och bli vuxen - det skrämmer mig! hjälp! ojoj...

men jag är säker på att jag kommer att klara det galant, för jag har allt jag kan önska mig...  dom finaste vännerna, en underbar pojkvän, världens bästa familj ( synd att alla inte har en sådan familj!! ) och allt där till, jag stormtrivs!! så det kommer att hjälpa mig enormt mycket faktiskt.. (:

Idag är det mors dag, men idag åkte även mamma hem till sthlm igen, men hon kommer ju snart tillbaka igen, om 12 dagar mamma! då smäller det :) hehe..

och då kommer även några flera upp. ska bli mysigt (; hihi...

Idag har det bara varit stek för hela slanten, det är 27 grader varmt ute, inte ett moln på himlen och strålande solsken.. då måste man ju passa på!
Nu blir det mera mys med älsklingen, och ikväll blir det en bra film och en massa mys i soffan!

Ha det underbart allihopa, och kom ihåg:
var rädd om varandra, för du vet aldrig när du förlorar det. så håll hårt i det du vill ha kvar!!<3

Puss!

Av Louise - 30 maj 2009 16:16

STUDENTBAL!!   

den var helt otroligt. det var riktigt roligt, nu i efterhand ångrar jag INTE att jag åkte dit, för till en början så hade jag ju egentligen tänkt att inte göra det! men nu är jag glad att ja gjorde det..


Mycket mys med trevliga människor, mycket fotograferingar, god mat, härligt sällskap hela kvällen, och en massa dans och alkohol.. - det var en liten sumering av våran bal, men det går inte att beskriva, utan det mste upplevas :)


Aaa, jag vet inte riktigt vad man ska säga, det går inte ens att beskriva, men jag såg en av dom absolut vackraste vännerna jag har, så otroligt fin igår, så det var förbluffande!!  personen i fråga var undebart fin (;


Ett STOOOORT tack till Jocke som kom upp med bilen ifrån sthlm, bara för att köra oss till balen! så ett stort tack, och en puss på honom för det(;
det uppskattas verkligen kan jag säga!! :)


Och även tack till världens bästa mamma, som fixade mitt hår, blev super nöjd :) och för att det var hon och mormor so hade köpt min klänning, jag kände ig verkoigen som en prinsessa igår! så tack till er. jag älskar er båda 2, obeskrivligt mycket!! <3 PUSS


Sedan blev det en sväng på stadt också, sedan hem.. :)
en mycket bra kväll.. Tack till alla som var delaktiga! <3
PUSS

Av Louise - 29 maj 2009 19:38

Strålande solsken, 24 grader varmt, luktar verkligen sommar ute, och allting är som det ska! underbart! =)


Skolan igår var väl faktiskt helt okej, sista dagen i restaurangen - helt underbart!! och det var skönt att vi fick avsluta den så pass starkt.. jag gillar't!! väldigt mycket ! <3 Tack för det!

Sedan gick jag och hälsade på Patrik en sväng och människorna där, tack för sällskapet!
Sedan hem o myste lite med älsklingen sedan på kvällen så åkte vi ner till Patrik en sväng igen, och glodde på en film! den var lite konstig! och jag fattade den inte riktigt förrän i slutet, men då var den faktiskt helt okej :P

Dagen idag har väl varit helt okej den också! bara en massa mys med älsklingen, och en massa nödvändiga hushålls sysslor, helt okej!
nu är storebror ( jimmy ) och Emma på väg hit, trevligt! ( nu får man träffa henne också! de e nice! ) sedan så nalkas det eventuellt
Bollnäs, men ingenting bestämt ännu faktiskt! hehe, men det låter som så i alla fall..


imrogon är det äntligen dags! det är STUDENTBAL!!! och jag ser fraktiskt fram emot den, Jimmy kommer hit på morgonen och allting sådant! underbart :) hihi... och vi kommer att vara så snygga! så plus poäng för det. sedan finns det även ett till STOOORT plus imorgon, och det är ju att mamma och jocke kommer upp med bilen, hela vägen ifrån STHLM, så PUSS på dom för det! det är verkligen uppskattat ! jag gillar't ...


nee, nu ska jag ta o hoppa in i duschen! sedan åka ner på ljusdal till halv 9 och hämta glenns " tjej " eller aa, det var inte tjej! men han skulle få besök av någon ifrån s-vall iaf :P hehe!  Men men !

ha en underbar kväll allihopa!
PUSS!

Av Louise - 28 maj 2009 08:05

Nu är det Torsdag, och jag ska alldeles strax åka iväg till skolan! Idag är det sista serverings dagen som vi får betyg på, för imorgon då sätter dom betygen :P heh! lite kusligt, men ändå såå skönt =D hihi..


jag vill bara fråga, varför finns löften?
och om man lovar vissa saker, borde man inte hålla dom då?
jag blir så ledsen, besviken, irriterad och mycket mer! jag fattar liksom inte innebörden av det. men ajja!


Nu är det dags att åka, men det kommer eventuellt en update senare!
PUSS!

Av Louise - 26 maj 2009 13:13

jag har egentligen inte så mycket att säga längre!
Men denna dag var otroligt skön, heh!

kom till skolan i morse, då var inte anna-lena ( våran serverings lärare! ) där! så vi fick åka hem till hennes lilla hus och göra vårat teoretiska slutprov i servering där! :P heh! händer inte alla, ne jag vet (a) ..


men sen hade vi helt plötsligt slutat. och klockan var halv 11. hm! vad gör man nu då? ajja, what ever!

 orkar ej direkt berätta så himla mycket!

Älsklingen är ute och åker gräsklippare, för han är duktig och gör någon nytta idag också! så bravo på honom för det..


medans jag sitter här och funderar på varför mitt bredband tar så himla lång tid, innan det kommer! - jo, då har det hamnat nere i sthlm hos min farmor, även fast adressen var hit, men i hennes namn! helt sjukt.. ibland blir jag ju baa såå less! men, what ever! det är ju inte direkt så himlans mycket att glra åt den saken! eller vad säger ni? man kan ju inte göra så speciellt mycket än att bara hålla masken och låtsas vara lycklig ibland...


Men i övrigt så är mitt liv GREAT !! jag mår toppen och det är helt underbart må jag säga... jag stormtrivs just nu, mina vänner är bara så bäst, jag har världens bästaste pojkvän, min familj är den absolut bästa som någonsin har funnits och kommer att finnas!  och jaa, allting är precis som jag vill ha det! sedan är det ett plus också, SOMMARvärmen är på väg, hur great är inte det då? jo helt fantastiskt juh..
Så jag är bara så nöjd. nu slipper man alla lager med tjocka och obekväma kläder, nu är det lite mindre kläder, mera hud, mera aktiviteter och mera utomhus! i just love it! :)


ajja, nu ska jag gå ut och lägga mig med musiken i öronen, min kropp i solen och ett stort glas med bubbelvatten! och jag ska bara njuuuuuta! underbart..

Ha det så bra alla söthögar där ute!

Ta hand om varandra, var lyckliga för det ni har, och inte olyckliga för det ni inte har!
Ta vara på det ni har, för imorgon kan det vara för sent!

ha det i åtanke nästa gång du tänker göra någonting som ger konsekvenser!

PUSS!

Av Louise - 25 maj 2009 16:22

Vilken galen dag asso, shiet!
HAHAHAHAHA! ;D


kom med bussen ner till ljusdal idag! och vad ser man i prix rondellen?
- Jo kristin!! Hon står utanför bilen och däcket är inte på! så jag ringer och frågar vad hon nu har lyckats med! :P hehe och hon säger att det bara lossnade :P hehe! rätt roligt faktiskt.. ^^

Så jag går dit o sådär och fick hjälpa till lite. sedan skjutsade vi bilen till Motorkompaniet, där den nu ska lagas!

Sedan till Preem i ljusdal och hämtade en lånebil, till järvsö och gick på Dina försäkringar och skrev en massa papper :P

Sedan tillbaka till ljusdal och lämnade tillbaka bilen!
gick och käkade ltie mjukglass, sedan till tingshuset för att hämta pappas bil. skjutsade upp kristin till hedsta för att hämta oskar's Volvo. så nu har hon fått låna den! vilket är tur så då:P hehe!

och på grund av allt detta strul idag, så missa man student fotograferingern! men det gjorde inte mig speciellt mycket faktiskt :P hehe! får ta igen det en annan dag! ^^ hihi..


Ikväll blir det bara lugnt! så det blir inte till att göra speciellt mycket...

Rätt trött faktiskt, men men! ;P


ta hand om varandra, och var rädda om det ni har!  ni vet inte när det är för sent.. och jag vet i alla fall att jag är rädd om mitt :)<3


PUSS.


Av Louise - 24 maj 2009 21:06

Tiden går bra fort när man har roligt. eller vad säger ni?
Nu har ju snart hela maj gått också, och det känns sjukt.

För jag tyckte typ att det var nyss som sista april och allt det där var, men nej då ! det var ju snart väääldigt länge sedan. hihi! men men! jag trivs! (;


Nu har jag ju inte skrivit på ett tag, men jag har haft fullt upp med allting annat också. så har inte ritkigt haft tid med att sitta vid datorn, men det är ju ändå rätt skönt också faktiskt :) hehe..


men lite snabbt i alla fall. måste bara berätta lite liksom! :) hihi..

I fredags då fyllde ju bästaste kristin 19 år ( gammel kärring! ) hihi, så då var vi ju ut på jvg och det var hur kul som helst.. ( sedan tror jag nog älskling blev lite för full, eller vad säger du hjärtat? ) haha, skadeglädje på det! (;

men i alla fall, en toppen kväll med dom bästaste vännerna och allting i ett liksom! underbart!! ;D <3


lördag så klev jag gladeligen upp och jobbade ( eller inte! ) och sedan så hem vid klockan 4. ( dock attt robin hade gått upp hela vägen för berget för att träffa mig och äta lite! - mys, så PUSS på honom för det! <3 )
Sedan på kvällen så slutade det med att jag fick vara lite chauförr åt pappsen som skulle ut på lite roligheter och sedan åka till söderhamn( för att vara chuafför åt janne! ) och det var faktiskt helt okej! jag och kristin hade hoppats på lite mer, men vad kan man liksom förvänta sig av söderhamn? hallå :P heh!
men jag träffade efterlängtade MALIN, äntligen! det var ju helt underbart.. och det räddade verkligen min kväll från att bli tråkig.. nu har hon äntligen flyttat hem till Sverige igen! så nu kan vi börja umgås igen!
I just love it! <3

Sedan träffade vi även Jossaan också, ännu ett stort plus på kvällen! och jag älskar dessa flickor! synd att vi ej ses så ofta! men det ändrar vi på? eller hur? :D hehe..
men förutom dessa 2 bönor så hade ju inte söderhamn så mycket mer att erbjuda, förutom stucka då :P hehe! men det är ju mer bollnäs liksom :):P hehe!

Sedan hem !

söndag idag då, och jag klev upp i morse för att jobba yttligare en dag! och det var faktiskt väldigt segt att komma upp ur sängen, älsklingen låg kvar och sov liksom! och så måste jag kliva upp, kändes rätt orättvist måste jag erkänna! men men ! jag tjänade ju pengar på det! så det var lungt...'


Hem och sådär! sedan tog det inte lång stund innan olivia ville att jag och robin skulle komma ner och spela lite volleyboll så det gjorde vi en sväng! sedan hem och käkade o sådär!
Nu ska vi snart hänga tvätten, sedan ta en varm dusch, och sedan bara mysa framför tv'n och ta det lugnt! underbart!
jag älskar dig! <3    Tack för att du är du! <3 :)


Imorgon börjar 10 , helt okej :)

Men nu ska jag hänga tvätt o sådär!
Så hade bäst!
PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards