Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Louise - 27 oktober 2010 15:38

Jag vet inte riktigt om jag ska skratta eler gråta, så därför har jag hittills lyckts göra lute v båda delarna. jag skarattar åt det när alla andra ser, men bakom stängda dörrar för mig själv eller med min sambo så släpper jag faktiskt en tår och vet inte varför det har blivit såhär?

Jag har ignorerat dig länge, och kommer utan några som helst tvivel att fortsätta göra det också. för du har inte någon plats i mitt liv längre,  då du "kräver" mer pats än vad jag har att ge och erbjuda dig. så det är bara att gå vidare och ge dom som förtjänar det lite mer plats än vad dom egentligen begär . och det är så jag känner nu att jag vill ha det.


Men detta har nog tagit priset tror jag. usch. du går mig på nerverna även fast jag numera inte ingår i din vardag, eller liv? kan man säga det - att jag inte är i ditt liv längre?  Ja , jag tror faktiskt det. hmm.


Men jag har stängt mina dörrar till dig, och slängt bort den nyckeln så dom dörrarna kommer nog aldrig att kunna öppnas igen, inte ifrån min sida dörren i alla fall. upp till dig, eller upp till bevis? välj själv hur du vill ha det, för jag har redan bestämt mig.


Pease out!

Av Louise - 26 oktober 2010 14:40

Kvllen igår var verligen hur mysig som helst. jag tyckte om det! var ju som sagt iväg på en ljusdemo med anna och li, och vi hamnade hemma hos mia. det var riktigt trevligt, och jag bestämde mig faktiskt för att köpa lite ljus. underbart.. så det fick bli i dofterna: "Svart orkidé & Stämning"  och jag är väldigt nöjd med det. så nu väntar jag bara på att det ska komma hem :) hehe..


efter det så var vi upp till li en sväng, och hon hade fått det riktigt fint där uppe, hehe. och sedan hem. anna gick husesyn här, och tyckte att det var fint... Och självklart - det är det också :D hehe...

Kikade lite på tv'n, och sedan blev det en tidig kväll :) ..


Imorse vaknade jag i lite panik, fråga mig inte riktigt varför.för har ingen som helst aning om varför. haha. men det har gått över nu i alla fall...
Startade en tvättmaskin i morse och så åt jag lite frukost. Började plocka lite här hemma, och sedan så kom sötaste jessica hit på en fika och lite skitsnack - mycket efterlängtat då vi inte setts riktigt på ett tag :) hehe.
Blev även tvungen att avboka ikväll då det dök upp jobb för hennes del, så vi tr det på torsdag istället. :) men det gör ju absolut ingenting för min del. bara glad för hennes skull att hon får jobba :D hehe..


Så istället för att inte ha gjort någonting så har jag börjat lite med min höststädning, tvättning och sådant är nu klart. disken undanplockad, dammat och fixat. nu är det bara dammsugning och några småsaker kvar. men inte riktigt ännu.


Okej mamma, då vet jag :) Hoppas att han kommer då! <3


Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan äta en macka. :)

så på återseende

Lots of Love! <3

Av Louise - 25 oktober 2010 15:03

Måndag idag vilket innebär en helt ny vecka med en mssa härliga saker inplanerade, och även en massa nya möjligheter. idag känner jag mig inte lika vilse, jag vet inte varför. men det måste ha försvunnit sådär på vägen någonstans? haha..


Igår var jag i alla fall upp och träffade Linnsan - år och dagar sedan känns det som. men nu har jag äntligen fått träffa henne igen :) otroligt efterlängtat. Träffade också dom två små mirakel bebisarna som dom fått - och otroligt söta. det har ni gjort bra snyggve, dom är gudomliga! <3

  ' Efter någon timme där så åkte jag hemåt, och så lagade älsk middag. även att mattias var här, så det blev en omgång kort. och sedan bänkade jag mig framför tv'n med tända ljus och varm obo'y :) , riktigt smaskens. och mysigt en sådan söndag som igår då jag var väldigt vilsen :p hehe..


Idag har jag egentligen inte gjort så mycket, betalat lite räkningar, ringt viktiga samtal och fått ordning på lite saker :) även pratat med världens bästa lillebror . åh jag saknar honom mer än någonting annat!! :D Han är ju allt för mig ♥ !!


Även att jag har hunnit städa undan lite, och bakat en kladdkaka då jg vart så himlans sugen på någonting sött. så ska väl kanske provsmaka den snart? men det luktar hur gott som helst i alla fall. så jag tror den är lika god också... eller vad tror ni?

I veckan så har jag lite saker inplanerade -

  • Ikväll ska jag iväg på ljusdemo med Anna och Li, ska bli otroligt trevligt faktiskt. så jag ser fram emot det.
  • Imorgon ska jag och jessica skratta röven av oss, samtidigt som vi har lite dans/träning för oss. också någonting som jag ser fram emot väldigt mycket. tror det kommer bli galet roligt.
  • Onsdag - ta tag i hemmet på riktigt. en riktigt höststädning ska göras här hemma. sängkläder, och ja rubbet ska bytas!! :P hehe..
  • Torsdag - möte nere på arbetsförmedlingen. se om dom har någonting vettigt att säga? vilket jag knappast tror (a) haha..

Och sen är det ju helg, och jag hoppas absolut att min lillebror kommer någon utav dagarna om han hade möjlighet till det, så som jag saknar honom. usch det är inte mänskligt.. Men någonting ska vi nog kunna göra åt det också :) hehe..

men nu ska jag däremot fixa lite till, innan det är dags för att göra i ordning middag och sedan mig själv inför ljusdemon ikväll :D På återseende.

Lots of Love! <3

 

Av Louise - 24 oktober 2010 14:46

Dagarna bara springer förbi och jag själv hinner inte riktigt med. men vad gr man inte? jo man försöker leva livet ändå liksom :) hehe


Det är redan söndag och helgen har bara sprngit iväg. usch. snart ny vecka igen med andra ord. haha!!

Fredagen var väldigt lugn faktiskt, hihi. var bara hemma, åt god mat och myste på med älsklingen. tittade på idol tillsammans, och sedan kom även andreas och elin in en sväng. otroligt uppskattat, mysigt och trevligt! tack för det. även att jag fick känna underverket i magen hennes sparka som aldrig förr ^^, hur mysigt som helst verkligen! :) Och sedan blev det en relativt tidig kväll :)


Lördagen var lugn den också, och så bestämde vi med Niklas och Jessica att vi bara skulle ta lugnt, ta något glas och kika på en film.. ^^, ..
Sagt och gjort, edom kom hit vid 8 tiden. vi tog oss varsin öl, medans vi flickor tog ett glas vin. käkade lite mat och sedan så startade vi filmen Case 39, usch vilken film. ungen skrämde mig verkligen. men den var helt klart sevärd. :)..

Efter filmen så kikade vi klart på Juno som gick på tv'n, och sedan åkte dom hemåt. och vi kröp ner i sängen .. en mycket bra lördag med andra ord , med underbart sällskap.. :b .


Idag har det inte hänt så mycket, känner mig vilsen idag och vet inte alls varför? men men. Har pratat med mamma - behövdes! och annars bara tagit det lugnt framför tv'n. :p hihi.. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på idag. hoppas dock på en sak, men vet inte riktigt hur det blir. sådant som märks. inte sant? :p hehe..


Nu ska jag däremot ta mig något mellanmål då min mage skriker just nu :p hehe.

men på återseende

Lots of Love! <3

Av Louise - 21 oktober 2010 23:01

Grattis till världens vackraste kvinna och mamma på 40års dagen!
Hoppas att du har haft en kanon bra dag, för det förtjänar du och så mycket mer.
Jag älskar dig otroligt mycket, min mamma, min bästa vän och ljuset i mitt liv!! <3


 


Puss puss puss puss... <3<3

Av Louise - 21 oktober 2010 22:39

men herregud, vad har dom gjort med bloggplatsen? Det har blivit alldeles gult, varför har ingen berättat det för mig? hua vad fult det var. men jag kan ju inte direkt påstå att den gröna färgen dom hade tidigare heller var så himlans mycket bättre. haha! :))


Idag har varit en lugn och skön dag, klev upp i morse och så fick jag ett sådant där ryck och en riktigt stor spark i röven och började storstäda lägenheten.
Tvättade, skurade badrum/kök, diskade, dammade, dammsög och torkade golven. ja ni vet allt sådant tråkighetsgöra fick jag någon snilleblixt att jag skulle göra idag :p haha..
men nu är det riktigt fint, snyggt och fräscht här hemma. riktigt nöjd med mig själv!
Ken kom även och hämtade upp mig idag och skjutsade mig så jag fick söka jobb - tack för det :) <3.


Efter det så åkte jag hem och jessica kom efter ett tag och visade upp en otroligt snygg skjorta - (och då menar jag verkligen hur snygg som helst) som hon hade köpt. vi fikade lite smått, och sedan ner mot stan då hon skulle köpa födelsedagspresent åt hennes brorson som hon ska till imorgon :D hihi. så glad för hennes skull verkligen! :)

Efter det så hem hit en sväng, och sedan skulle jag iväg för att handla, hem gjorde middag och sedan iväg till gumpels. :p .

Kikade på Zumba'n, som var där idag och hon pratade lite med tjejen och fixade. Tog sedan en promenad hem och skiljdes åt efter halva vägen ungefär.
tack för idag sötöga <3.


Sedan har jag bara suttit hemma och inte gjort så mycket, myst med älsklingen!

Nu har han krypt ner, då han ska upp klockan 4 imorgon bitti igen, och jag ska se dagens repris av paradise hotel.
men på återseende.

Lots of Love! <3

Av Louise - 20 oktober 2010 18:32

Det ligger lite snö på backen, det är kallt ute, och jag måste ha ett par varma vinterskor!
det märkte jag idag när jag var ner på stan och fixade med dom sista sakerna. :P hha, jag frös verkligen fötterna av mig, usch inte alls roligt!!
Så måste nu köpa mig ett par snarast!! :D haha.!


Men allting blev fixat i alla fall, följde med jessica på såfin och hon hittade jätte fina jeans, och sedan gick vi runt en liten sväng. och sedan hem hit. hon tvättade lite, och så kikade vi även på Tingeling - hur bra som helst ju! :) hehe.


Var även iväg med svärfar för att köpa vinterdäck till våran bil, man måste ju ha det nu. uscha vad tråkigt.. :S men men..


Nu har jag nyss fått i mig lite mat också, och väntar på att älsk ska komma hem - då han är iväg och fixar med däcken. Sedan iväg och handla , då det behöver fyllas på lite i skafferi och kyl ^^, haha..


Men nu måste jag fixa lite här hemma, på återseende.
Lots of Love! <'3

Av Louise - 20 oktober 2010 10:29

Åh, sedan jag skrev någonting här sist så blev allting bara skit och pannkaka. :S

Vi skulle ju börja på att laga mat då jessica och niklas skulle komma. men så skulle jag fixa lite, men slutade med att jg fick brännskador på höger hand, halsen och ansiktet. Inte alls så jävla snyggt om ni frågar mig. haha.


Jag kan säga att jag grät som en liten bebis när jag insåg hur ont det egentligen gjorde och när jag sedan såg att jag hade tappat skin på halsen och det brändes. men som tur var så kom jessica ( som vet vad man ska göra! ) och hjälpte till. Tack snälla du <3, och Niklas var snäll och åkte iväg och hämtade kylbalsam. rikitgt stort tack till båda! :) <3

Efter det så var väl nästan middagen klar, så vi satte oss och gosh vad gott det var! smaskens är allt jag kan säga, och jag tror att jessica gillade såsen ;p Men det är roligt när någon uppskattar ens mat :)

Efter middagen så satte vi oss ner i soffan och kikade på en film, och den var helt okej faktiskt :) hihi. Sedan var det dags för att gosa med kudden.


Måndag morgon, klockan ringde klockan fyra då det var dags för älsking att kliva upp och åka till jobbet. duktiga han! Dock hade jag inte alls sovit någonting då det hade gjort så fruktansvärt ont i halsen vid mina sår. så sammanlagt kanske jag hade fått 2 timmars sömn på 12 timmar. usch, inte alls roligt.. :S

Sedan hittade jag på bus med jessica - som vanligt. men alltid lika roligt! :) ...

På kvällen så fick jag "order" om att åk upp på sjukhuset, och sagt och gjort så gjorde jag det. och dom tvättade rent ( gosh vilken smärta! ) och så plåstrade dom om med någonting som skulle vara smärtlindrande.. och sedan hemåt.
Lyckades dock få några fler timmars sömn denna natt. :)


Igår så kom Jessica och Niklas och hämtade upp mig, ut på Ren för att kika på möbler till dom, det hela slutade med att dom hade  bestämt sig för en tvättmaskin i alla fall, och J blev glad! :D Efter det bort på A&H, kikade runt lite, och sedan lunch på Bangården. :) ...

efter lunchen så åkte vi hem till N och spelade lite Wii... :) Jag vann dock bara 1 gång :p hehe, men det var roligt i alla fall. och det är ju huvudsaken..
efter ett tag så åkte vi hem till J's kompis Jessic och barnen, och så fick hon gosa lite med bebisen Seth - riktigt söt unge! :).
Tog oss en promenad med honom. Och efter några timmar så var det dags att bege sig hemåt igen. och vi hyrde en film, köpte med oss lite frukt och bara mös på kvällen :) ..


Idag har jag varit uppe med tuppen. känns hur bra som helst. har ringt några viktiga samtal, och det är bra. så en klapp på axeln till mig faktiskt. hehe.
Så nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen och göra mig i ordning för att sedan springa ner på stan och fixa det sista! :)
Men på återseende, måste hänga tvätten först! :)
Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards