Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under oktober 2010

Av Louise - 13 oktober 2010 22:00

Även fast jag var snorig och ine alls pigg igår så fick jag några knop gjorda här hemma, även fast jag trodde att min kropp nästan skulle tycka att det var motbjudande. hehe..

men jag dammsög hela lägenheten, tvättade 2 maskiner med tvätt och hängde dom, och även fixade med diskmaskinen :) så ja jag känner mig riktigt duktig.

Älsklingen kom hem och lagade mat till mig, hur uppskattat som helst.

Och det blev en stek med hemma gjorda klyftisar, dock fick jag göra kanarellsåsen, men det gjorde inte så mycket.. det blev otroligt gott, ä<ven at andreas var in, och självklart fick han lite mat också :) Han ska ju liksom inte behöva göra mat själv när det finns här liksom - jag vet själv hur tråkigt det är att äta och laga maten själv :) hehe.. så vi bjöd honom..
Sedan skulle pojkarna kika på fotbllen, dock en dålig match  :P hehe. men jag gav upp efter ca 20 minuter, då det var dags att gå in till oss gen och kika på desperata' hur underbart som helst att det har börjat igen :) hehe..

Och sedna blev det bara en lugn kväll :)


Imorse vaknade jag av att älsk kom hem igen, då han hade varit iväg och pratat lite jobb. och som det låter u sp har han eventuelt fått nytt jobb redan, hur skönt so hest verkligen! och det behövdes också om mn säger så. en helt underbar känsla, så han skulle väl få riktgt 100% svar imorgon eller på fedag! :D  känns kanoners .. :D

Sedan kom mamma efter ett tag, och det är hur underbart som helst att träffa henne, jag är en mammas flicka, och jag saknar henne i stort sett så fort hon har åkt härifrån jag älskar min mamma över allting annat ! <3

Satt och pratade en massa, och sedan skulle hon till och åka hemåt, och då följde jag med Jessica på ungdomsmottagningen en sväng, och efter det så gjorde vi en massa bus. Sedan var hon så otroligt snäll att hon lagade mat till mig och robin, så hon bjöd på dragonkyckling! <3' Tacka gudarna för jessicas mat! :D halleluja..


Nu siter jag hemma  igen, och bara tar det lugnt, imorgon bär det av på äventyr igen med jessica, ska shoppa lite också. otroligt roligt :)
nej nu måste jag sluta. på återseende.
Lots of Love! <3

Av Louise - 12 oktober 2010 13:33

Nu är jag vaken, sov alldeles för länge idag. men jag kan lova att det var skönt att sova ut idag, då det inte blev så himlans mycket sömn natten igår :) hehe..


Jessica sov ju här i söndag - otroligt mys!

Kom på vid 12 tiden att vi var hungrig, så iväg och fixade mat och hämtade filmen Dumbo (världens sötaste elefant!) av niklas :p
sedan hem och käkade, snackade en massa, myste på, och sedan kika lite på filmen. dock somnade jessica så fort jag startade filmen. hihi , sötlisa! jag tittade en stund, sedan gick även jag och la mig för lite sömn.
men tro mig dte blev inte alls mycket, då Robin väckte mig ca 1½ timme senare och då skulle han ha skjuts. Så iväg till statiol vid halv 5 tiden och hämtade kaffe, och sedan mot växbo. efter det så åkte vi in på statiol igen så Jessic fick pussa lite Niklas, och sedan hem igen. J somnade på soffan, och jag tittade klart på den ytligare en gång ^^, hihi. Sedan somnade jag också i typ en halv timma, men sedan väckte hon mig och sa att det var dags att kliva upp.

Jag lovar att jag kände mig med död än levande :p haha..


Kom upp i alla fall och gjorde mig i ordning och sedan bar det av på lite äventyr i gävle, dock åkte vi dit helt i onödan. men vi åkte ut till hennes mormor och morfar - riktigt söta dom :)
Blev bjuden på mat, pratade en massa, sjöng kareoke och ja bara hade det trevligt.  Sedan tog vid 16.15 tåget hem.

Men det blev en riktigt bra dag. :)

Sedan fram mot kvällen så var jag helt död, men skulle åka och hämta robin i växbo, så åkte dit spelade en omgång kort och efter det hemåt.
kikade lite på tv'n, men ögonen gick i kors så bestämde mig för att sova.

Och det hela resulterade i att jag vaknade nu som först. hua! :)



Idag blir det inte många knop gjorda här, då jag börjar bli förkyld och snorar hur mycket som helst :( . men det är sådant man får ta ibland, även fast jag varken vill, har tid eller speciellt stor lust egentligen :) haha.


Nej, nu ska jag fixa lite i alla fall. så jag får någonting gjort idag . på åteseende.

Lots of Love! <3

Av Louise - 10 oktober 2010 22:20

Det känns som att det kommer bli en kanon bra avsutning på veckn trots allt :)) hihi..


Åkte och jobbade några timmar idag, och idag har man fått sig några goda skratt faktiskt. även utav dom som kommit in och handlat. :)

Efter jobbet så kom Jessica och Niklas och hämtade upp mig. fixade lite som jessica skulle dona med, och sedan till solariumet. Blev en 20minutare idag också - riktigt skönt! hihi.

efter det så promenerade vi hemåt till mig, kikade lite på tv'n :)
och nu sitter vi här och "förbereder", eller j det finns inte så himlans mycket mer att hitta. Så jag tror att vi nöjer oss med det här :) haha. men det ska nog gå bra, jag har en bra magkänsla :)) hihi..


Ikväll blir det bara en massa mys, ska upp inatt och skjutsa Robin till Växbo, då han skulle till Sundsvall (?) eller någonting sådant.
och sedan hem och försöka kanske sova lite eller någonting. i alla fall göra människa av sig själv och sedan åk iväg på äventyr :) hehe. ska bli galet intressant i alla fll..


Men nu måste jag sluta, kanske hörs sen :)
Lots of Love! <3

Av Louise - 10 oktober 2010 12:25

Nu har jag varit sådär himlans dålig å att blogga igen. men jag har ju faktiskt inte haft tid :) hehe'

det har varit väldigt mycket nu. men jag klagar inte.

Solat, promenader, jobb, fixat naglarna, busat och ja bara mått underbart om man får säga det själv :) hehe


Nu ska jag snart åka och jobba några timmar, och även avsluta denna vecka med lite jobb, men jag klagar absolut inte ska jag tala om :)) hihi. för jag stormtrivs ^^,


Efter jobbet idag så ska jag hämta upp Jessica, då vi ska iväg och sola, ha pyjamasprty och glo på barnfilmer - hur underbart är inte det? jo, hur bra som helst :)) hihi.. Och imorgon bär det av på äventyr, och jag kan knappt bärga mig. jag är lite förväntansfull på vad dagen imorgon har att erbjuda faktiskt :) hehe. så det ska nog gå bra ska ni se ^^, hihi...


Jag har egentligen inte tid att sitta här just nu, men det är så lätt att man fastnar. hm, knepigt.

Men nu måste jag göra mig i ordning för att sedan åka och göra några timmar på jobbet. Så på återseende.

Lots of Love! <3

Av Louise - 7 oktober 2010 00:37

Idag har varit en sådan väldigt lugn och skön dag :))
det känns otroligt skönt att ha en sådan dag som denna då dom senaste dagarna har varit ganska intensiva - vilket vi absolut inte klagar på. nej nej! :P hihi..


En lugn morgon med mys frukost, hämtning av J. och medans hon och N arbetade på i lägenheten så passade jag på att kika på - "The last song!" otroligt bra film faktiskt. kan inte riktigt förstå tt jag inte har tittat på dne tidigare,men jag erkänner! jag är väldigt dålig på att titta på film... :)

efter det blev det lite middag, tack så hemskt mycket för det sötjäntan <3!

Och sedan åkte vi ner på stan så att J fick klippa sig lite. hihi...


Efter det, så åkte vi hem till dom och fixade lite. hennes mamma och yngsta bror Kevin kom och så blev det dollar en sväng, och sedan hem hit.
Dom blev kvar en stund, sedan åkte dom hemåt.
älsk kom hem för en liten stund sedan också, så himlans tråkigt när han jobbar kväll måste jag erkänna, men vad gör man inte? -Jo, man står ut :) haha.


pratade även med mamma tidigare, och hon kommer hit och myser med mig nästa vecka. hur underbart är inte det då? :) hihi. jag älskar henne!


Nu ropar sängen, godnatt

Lots of Love! <3

Av Louise - 6 oktober 2010 01:07

Denna dag har väl egentligen varit ganska så lugn, och det är skönt :) jag har faktiskt tyckt om denna dag väldigt mycket om jag ska erkänna det.. hihi


Vaknade i morse - hur trött som helst och ville egentligen bara somna om. men icke! upp och hoppa. donade på lite, åt frukost (hör och häpna!) och sedan kom Jessica för att låna tvättmaskinen och dricka kaffe.
Älsklingen åkte och jobbade och kvar blev vi med en massa mys och skitsnack, efter ett tag åkte vi på elgiganten för att kika på telefon - då hon tycker att det är dags för en ny. och kan inte mer än att hålla med henne :) hihi..

Efter det in på intersport en sväng, där hon gjorde av med lite pengar. sedan hem för min del då hon skulle iväg och jobba. då var jag snäll och startade en ny maskin åt henne - ja jag är en underbar vän :D  men man kan ju inte bli annat när man har underbara vänner runt omkring sig. inte sant? man blir som man umgås, har jag hört i alla fall :) hehe. och då innebär det att jag måste vara typ bäst ju :D. Lovely!!

Fixade inne i klädkammaren, som jag har sagt att jag ska göra länge, men inte blivit av. men nu ni, är den lika fin som resten. Bara vårat V-rum kvar nu ju. underbart skönt ska jag tala om.. J kom hit efter jobbet och hämtade lite kläder, tittade på 'desperata' med mig och sedan begav sig hemåt. även att hon ringde och berättade en sak, och jag blev helt chockad. :o hmm. man slutar aldrig förvånas numera kan jag tala om..


Även att älsk kom hem efter ett tag, han ringde tidigare och sa att han bara skulle förbi Kenneth och hämta lite kött/köttfärs, men när han sa lite så trodde jag att det skulle vara lite och inte 24KG (!!!) som det sedan visade sig vara . och det är ju hur mycket som helst. och med min mattematik så går ju inte det ihop med våran lilla frys riktigt.. Tur att man är en jäkel på att packa och stuva in saker. så allting fick plats till slut :)) hehe.. Så nu är allt skivat, styckat och inpackat i olika storlekar, format och former :) så nu kan jag erkänna att vi kommer att leva på kött & köttfärs det närmaste 6 månaderna. haha. Då han kom hem med allt ifrån köttfärs, innanlår och entrecôte och en massa annat. bara en massa smaskens med andra ord :)) hihi..


Så nu har vi precis fixat det, även att en utav mina naglar har gått av. inte okej! så måste genast iväg och fixa det...  måste lösa det.

Imorgon ska jag hjälpa J med lägenheten lite, annars blir det en lugn dag :) riktigt skönt.
men nu ska jag ta och krypa ner i sängen... På återseende.

Godnatt.

Lots of Love! <3

Av Louise - 4 oktober 2010 23:33

Måndag, och det innebär ju att det har startat en ny vecka. och en himlans mssa ny möjligheter och sådant just nu. och jag tycker faktiskt att denna vecka ska bli rolig :) hehe..


Idag har jag varit duktig även fast jag har haft frossa, huvudvärk och ingen lust med någonting har det känts som. men vd gör man inte när man har ett hem man måste sköta också? haha.  
Jag har tvättat lite idag, varit iväg med våra garage nycklar (till den gamla hyresvärden), handlat, dammsugit och skurat golven och diskat ( tur man har diskmaskin.) haha. hur hade man annars orkat? :P

Sedan kom även Jessica hit en sväng efter att hon hade slutat jobba, och från och med idag så har hon slutat röka, så nu håller jag tummarn för henne att det ska gå bra. och att hon lyckas hålla sig ifrån det där. men jag tror på henne! tummen upp!


Åkte även för att hämta upp Niklas för att dom skulle handla, och jag hängde på, då vi skulle iväg och kika om vi hittade en sak. men vi struntade i att köpa det den här gången. men ni vet vi att och vart den finns. lovely!

Sedan hem för att laga lite middag till älsk som kom hem ifrån jobbet, och idg vr det baconröra som fick stå på menyn ^^, riktigt smaskens faktiskt, och så himlans enkelt att bara slänga ihop :)..


Imorgon tänkte jag att jag ska ta mig i kragen och försöka ta tag i klädkammaren så att det blir någon ordning där inne - det behövs verkligen.
Men nu är det bara det kvar, och V-rummet då så klart.. Men det tar ju sin lilla tid. Jag vill ju bo in mig lite innan jag sätter upp tavlor och hyllor m.m så man känner lite vart man vill ha det :) hehe . är inte ni också så? eller slänger ni bara upp det så det blir klart? men tänk, då kanske man ångrar sig, och har en massa fula hål i väggen efter det.


men nog om det. Nu är det bara EN vecka ganska precis till mötet. och jag vet inte om jag ska längta eller inte?haha.

Nu ger jag upp. godnatt.

Lots of Love! <3

Av Louise - 3 oktober 2010 22:57

Nu är snart denna helg över, men det har absolut varit en utav dom bästa på väldigt väldigt länge! :)


Fredagens fruktan kom till slut, och det var dags att åka upp på heden och börja städa ur den gamla lägenheten - usch jag hatar att flyttstäda. men även att siw kom efter ett tag och hjälpte till, så det gick väl relativt fort i alla fall. var klar vid halv 8 tiden ungefär, så då fick det bli hem och duscha lite snabbt och sedan iväg för en pizza. ja vi hade faktiskt gjort oss förtjänta av den :) sedan träffade vi jessica en sväng ^^,


Lördagen började underbart, fixade här hemma. Jessica kom en sväng, myste på och sedan iväg och kikade på tapeter till fondväggen som dom ska ha i v-rummet... sedan hämtade matlådor och så hem till mig och käkade lite och bara mös en stund. :) Sedan åkte hon, och jag gjorde mig i ordning.. Hämtade upp Niklas och Jessica och sedan iväg till Ren där vi skulle sitta och mysdricka med en arbetskollega till henne. och det var verligen hur mysigt som helst. det uppskattades hur mycket som helst.  Robin hämtade upp oss vid kvart över ett, och så skjutsade vi hem dom. sedan skjutsade vi ut thomsson till sibo, eller ja bilen i alla fall och sedan hemåt :p

Tror inte jag somnade förrän klockan hade börjat närma sig 5 eller någonting? men det var helt klart lätt värt!


Idag så kom siw och nutte med köksbordet, och det blev hur bra som helst måste jag säga. sedan åkte jag med J och handlade, då vi skulle äta middag tillsammans alla 4 :) ..

Sedan hem och så började hon med maten på en gång, vi blev bjudna på dragonkyckling idag, hur j*vla gott som helst måste jag säga! oj oj oj..

Sedan hade hon gjort en riktigt god efterrätt också. Varma frukter i ugn och så riven vit choklad över. mums! :)

Sedan satt vi här hemma ett tag, men efter ett tags å tröttn ade vi s jag och J bestämde oss för att åka och sola. Så det blev en 20-minutare.

Riktigt skönt om jag får säga det, och det var på tok alldeles för länge sen. haha!

Efter det åkte dom två hemåt och vi började plocka här hemma. så nu har vi fått upp tvbänken, förutom överskåpen som R skulle få hjälp med i veckan.
Även att vi satt upp gardiner också, och älsk var så himla duktig så han strök dom också. snutte gubben! hihi. jag älskar dig Robin!


Just nu sitter vi i soffan, ska alldeles strax titta lite på tv'n, och sedan krypa ner i sängen. då jag känner att det behövs efter denna helg :)
imorgon ska det fixas mera här hemma. och sedan blir det en promenad fram emot kvällen med J :).


Men jag tackar Jessica, Niklas, älsk och övrig inblandade för en otroligt bra helg. en av dom bästa på väldigt väldigt länge... Tack så mycket, och detta måste absolut göras om! :)


Nej, nu struntar jag i det här, och glor lite på tv'n. Sedan sängen, så godnatt redan nu. På återseende.

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards