Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 22 januari 2010

Av Louise - 22 januari 2010 16:43

Hej hopp..

äntligen fredag, eller vad säger ni? haha.. helt underbart faktiskt!
och jag fick ett trevligt samtal i morse som väckte mig, och det var ju självaste Emmelie Nordlund! hon ringde och frågade om jag hade några planer inför ikväll och undrade om jag vill hänga på ut, och det tackar man ju liksom inte nej till! :) inte när pengarna har kommit in på kontot och det kanske är på tiden att man roar sig lite extra? haha!


Så jag ska alldeles strax göra mig i ordning, packa ihop det sista och sedan ta bussen ner mot ljusdal! :) underbart..


Idag har det väl inte hänt så mycket, förutom att jag gått och varit lite flumm hela dagen, eller ja i stort sett som alltid om man får säga det själv! (: haha..

Vi käkade lite tidig middag/lunch och sådär, sedan åkte Robin iväg på sitt och jag ska alldeles strax åka jag också! :) hihi..

Så efter en god middag som bestod av lax & pressad potatis så hoppade jag in i duschen, sedan sa jag hejdå till Robin som skulle åka vidare på sina äventyr..

och sedan har jag pratat med mamma i telefon i ca 1 timme - helt underbart!
och även att nu när vi slutade prata så fick jag en bild av henne på Pontus (pelles yngsta son! ) som sitter och äter en glass.. :)hehe! så himlans söt, man smälter ju när man ser honom liksom! :D haha.. 
Han skulle nämligen visa mamma att han åt glass mitt i vintern! hihi, och då hade mamma sagt att man inte äter glass när det är så kallt ute, då hade hon fått till svar :  - man äter glass så länge det säljs i affären!

Jag tyckte det var ett klockrent svar ifrån en 6åring liksom.. haha så himlans bra! :D


så nu har jag sparat det kortet, bara för att han är så himlans söt! :D haha..

men men, nog om det! :)


Nu ska jag alldeles strax åka ner mot ljusdal, ska bara packa ihop det sista, sedan ska jag åka! :) underbart roligt..

ikväll nalkas det, utgång, tokigheter, massa trevligt folk & "lite" alkohol :) haha!

Så jag hoppas verkligen, och tror att det kommer bli en kanon kväll! :D ooohja, ses i dimman folket ? :)


nej, nu har jag inte tid att skriva nå mer, men vi hörs någonting imorgon istället.. men jag vill önska er alla en trevlig kväll, för det ska jag ha! :D

På återseende imorgon..
Puss o kärlek! <3

Av Louise - 22 januari 2010 00:11

Nu var denna dag till enda också, och det känns väldigt bra! (: haha...

jag har dock inte gjort någonting vettigt idag över huvudtaget, men ibland får man ha sådana dagar också, inte sant? haha!


Det blev ingen lax idag till middag, för ingen utav oss kände för det egentligen! så det blev någonting helt annat! (:

Mamma ringde tidigare idag, och vi pratade på ett bra tag, och alltid lika trevligt att prata med mamma, för det går ju inte att undkomma - hon är ju bara världens bästa! <3

Efter det har jag bara myst i soffan, och både jag och robin blev lite små sugna på något, så vi åkte upp till delins och såg vad dom hade att ebjuda som såg frestande ut !(: haha! så det blev en dricka och en chockladkaka som vi har suttit och myst med och delat på! :) underbart att bara ha en sådandär myskväll ni vet ! :) haha..


Och nu på kvällen så ringde ju Nathalie, henne kommer ni väl ihåg? haha..
henne har jag gjort på tok alldeles för mycket (?) tokigheter med..  åh, vad roligt egentligen ju.. men vi hade ju i alla fall ett 2 timmars långt samtal, och jag älskar det.. man kan säga precis vad man vill, tycker och tänker till den människan utan att hon bryr sig om någonting! och det är ju bara så himlans underbart.. haha! man kan vara, ja vad ska man kalla det egntligen - jo, frispråkig!! haha.. i just love it..

men underbart att få prata av sig lite..
vi har pratat om: jobb, eventuell flytt, livet, pojkar och ja allt som ett par tjejer oftast pratar om.. och som ni vet, det är ju en hel del liksom! haha..


så nu sitter jag här, i pyjamasen och ska väl alldeles strax försöka sova lite, då jag inte lyckades sova så himlans bra inatt!
så hoppas på lite bättre sömn denna kommande natt i all fall..


men nu orkar jag inte detta mera, har ingenting vettigt att berätta just nu, så vi hörs imorgon istället.

Puss o kärlek! <3

Ovido - Quiz & Flashcards