Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Louise - 26 januari 2010 23:29

Godkväll, nu är även denna tisdag till enda alldeles strax, haha! (:


Nu kommer ett inlägg som skulle ha kommit för länge sedan, men jag hade nästan skrivit klart ett ganska långt inlägg till er, så ni skulle få någonting smaskigt at läsa, skulle göra någonting innan jag publicerade det.. Men då hamnade självklart Pelle framför datorn, och mamma säger att det är okej att stänga ner det.. haha!
Så jag gick runt och var lite småsur en stund, eftersom det var bra skrivet liksom! men det gick väldigt fort över... haha! fick middag istället, och ni som känner mig - det brukar hjälpa! :D haha!


Men nu ska jag börja ifrån början i alla fall, igå skrev jag att jag skulle sova, eftersom klockan skulle ringa halv 6... men jag somnade aldrig! så jag stängde av larmet och gjorde en massa annat i hemmet! (: kikade bland annat på en massa tv, kikade runt på internet, fixade och donade med en massa onödigheter egentligen, men vad ska man göra mitt i natten när man inte kan sova liksom? jo, man sysselsätter sig med knäppa saker! haha! (: underbart, eller nej - någon gång ibland kanske! men inte just inatt.. Robin sov ju som sagt så himlans gullig i sängen liksom, och jag försökte hitta på någonting.. sådana gånger man ska göra om min katt till en hund kanske? och ta en promenad, och bli lite trött i kroppen?   ja, det kanske är det som saknas! men det blir ingen hund så länge jag har min lilla katt kvar! (: hon är ju underbar trots allt.. :D hihi.. och hon har varit med länge nu...


Klockan ringde vid halv 6, och det tog sin lilla tid att få upp Robin ur sängen, men ungefär som vanligt det! han åt frukost, vi fixade det sista! ( sådant jag sparat kvar under natten ! ) haha... och sedan åkte vi ner mot ljusdal..
In på statiol och köpte en liten sådan där drick youghurt ni vet ? som jag kunde ha på bussen.. hihi, och sedan åkte han iväg för att hämta lillgubben ( Ken ) efter att han släppte av mig på stationen!!
Sedan bar det av, jag satte mig på en buss, som skulle ta 4 timmar att åka, och jag hade ju självklart sett fram emot att typ somna vid kyrkan i ljusdal och vakna upp i stockholms län i alla fall.. men ICKE!! jag somnade i kilafors, och vaknade till och från hela vägen till Uppsala - då jag äntligen gav upp... haha!

satt och sms'a med en trevlig person och mådde allmänt bra liksom bara - för jag var på väg hem! det är här jag känner mig till 200% hemma! :D underbar känsla verkligen... brukar ni känna så om ni åker till en speciell stad, person eller land kanske? jag känner så med STHLM och Mamma ( såklart! ) det är ju bara så bäst..


Men när jag väl var i sthlm så var klockan 11, och jag mötte upp Pelle, och så gjorde vi sällskap hem till mammsen, eftersom hon jobbade till 3 eller sådär ? hihi.. Pelle skulle sova en stund innan han skulle fortsätta jobba, och jag tänkte försöka sova lite jag också, nu när jag i alla fall hade en säng liksom! men tror ni jag lyckades!! Neeej, det gjorde jag verkligen! så jag har sovit till och från i 2 timmar, så jag är rätt sliten just nu kan jag säga! Men nu kanske jag vänder tillbaka mina dygn? haha.. underbart , jag kan ju hoppas  så jag i alla fall får ut någonting utav dessa trkiga sömnlösa timmarna som man egentligen inte ens ska tänka tanken på att vara vaken ju! haha..


Såhär på kvällen så har det väl inte hänt så mkt, vi har skjutsat in pelle till stan igen, sedan bara myst och snackat en massa skit, mamma och dotter emellan liksom! och jag värdesätter min mamma mer än någonting annat, jag älskar dig mamam! <3 tack för att du är du!!! :)

Sedan har jag planerat dejt med Nattis imorgon, och det gör mig på så mycket bättre humör! :) haha..


Kikade på paradise hotel tidigare ikväll, någon annan som gjorde det?
och så åkte Cimon hem, och det gjorde mig verkligen arg! va fan.... patrik & pontus har ingenting där att göra, inte heller andreas heller, eftersom han redan har åkt ut en gång!!  men men.. nu är det ju som det är, och jag kan inte direkt göra någonting åt det heller! det stör mig i ett litet hörn sådär på kroppen! haha... sure, it's okey! :)


nu sitter jag här, nyss pratat med Robin och sagt godnatt och sådär!
Och jag ska alldeles strax krypa ner i sängen och hoppas att jag kan lyckas somna, för imorgon ska jag upp tidigt! för imorgon blir det lunch/heldags dejt med Nathalie ute i berga, helt underbart faktiskt, det ser jag fram emot..

och om jag inte har skrivit det, så har hon nyss klarat körkortet  - så ett stort grattis till pullan!! du är the greatest! <3 love you!

nej, nu har jag skrivit ett långt inlägg till er, ni väljer om det blir kvälls-, morgon-, eller dagsläsningen för er! men jag lovar er, det förra inlägget var bättre!! Men nu vet ni ju hur mitt dygn har sett ut! :) haha!


så nu ska jag göra mig i ordning för sängen, ställa klockan på 10, och sedan krypa ner! så på återseende imorgon efter en dejt med nattis, och middag hemma hos morfar erik & Rose-marie...
Godnatt & sovgott - hoppas i alla fall jag gör det inatt! :) hihi!
puss o kärlek <3

Av Louise - 26 januari 2010 21:28

Denna låt är så underbar!! jag tänker på min bestemor som gick bort 2003...
jag tänker på dig jämnt, och jag önskar att jag bara kunde få en sista minut... jag älskar dig, och fick inte ta hejdå ordentligt eller på riktigt... men vi ses i himlen. jag älskar dig! - I hope that you are proud of me, and what I done!

jag vet att du är det.. men jag hoppas!


Seems like it was yesterday when I saw your face
You told me how proud you were but I walked away
If only I knew what I know today

I would hold you in my arms
I would take the pain away
Thank you for all you've done
Forgive all your mistakes
There's nothing I wouldn't do
To hear your voice again
Sometimes I want to call you but I know you won't be there

I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I've hurt myself by hurting you
Some days I feel broke inside but I won't admit
Sometimes I just want to hide 'cause it's you I miss
You know it's so hard to say goodbye when it comes to this

Would you tell me I was wrong?
Would you help me understand?
Are you looking down upon me?
Are you proud of who I am?
There's nothing I wouldn't do
To have just one more chance
To look into your eyes and see you looking back

I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I've hurt myself
If I had just one more day, I would tell you how much that
I've missed you since you've been away

Oh, it's dangerous
It's so out of line to try to turn back time

I'm sorry for blaming you for everything I just couldn't do
And I've hurt myself

By hurting you

Av Louise - 26 januari 2010 00:18

Ännu en dag till fullo, och jag är super nöjd verkligen... just nu är jag på så himlans bra humör! jag sitter och småler för mig själv och vet liksom inte riktigt vart jag ska ta vägen! haha, det är ju en underbar känsla... och jag hoppas nu att den håller i sig.. :) thihi...


Vi åkte till anna tidigare, där vi blev bjudna på middag, kortspel, skitsnack och väldigt trevligt sällskap! :D och det folket - gillas skarpt! :D ..

Kom hem för ungefär en halvtimme sedan, och har packat klart nästan allting som jag ska ha med mig till sthlm och mammsen! och hon kommer bli glad, haha! hon ska även få en sak! :) thihi..

Nu ska jag bara diska innan jag går och lägger mig, så det är gjort! jag  har ju inte direkt någon lust att göra det klockan 6 imorgon bitti... nej nej ;p haha!

så det måste absolut göras... ^^ ..


Som sagt, måste kliva upp typ senast halv 6 imorgon, eftersom min buss går ifrån ljusdal klockan 7... så då sätter jag mig på bussen, för en 4 timmar lång resa, framme i sthlm vid 11 - ta mig till pendeltåget och vid ca 11.40 (?) är jag hemma hos mamma! det kommer bli underbart.. hon slutar inte jobba förrän kl 3 på arlanda, men pelle kommer och gör mig sällskap när han var klar med någon buss, eller vad han skulle göra? haha.. jaja, han kommer i alla fall! (: haha..


Det ska bli väldigt skönt att komma iväg några dagar, jag ska försöka fixa lite nu när jag är nere, och jag måste ju självklart åka och hälsa på världens bästaste mommo också, men det kan jag ta någon dag då mammsen jobbar! (: hihi.. kommer bli great! jag måste prata av mig med mormor tror jag, det var alldeles för länge sedan!


men nu måste jag ta tag i disken och krypa ner i sängen, eftersom det inte är många timmar kvar innan klockan ringer och jag måste kliva upp.. det är tur man kan sova på bussen! (: haha!
men vi hörs någonting imorgon när jag är hos mamma!
så på återseende & godnatt...
puss o kärlek! <3

Ovido - Quiz & Flashcards