Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under januari 2010

Av Louise - 14 januari 2010 23:56

Oskar åkte hem vid kvart i 7 tiden kanske, så dom pratade bara om sådana där ointressant saker en liten stund, sedan skulle dom försöka bestämma någonting! men det gick ju som det gick ! (: haha! med andra ord inge bra när det gäller dom 2 och bestämma saker, utan det bara blir liksom! så är det, och så det ska vara också för den delen.. man ska ju vara lite spontan av sig, och inte planera så mycket!? haha.. underbart


men sedan han åkte så har det inte hänt så mkt.. jag har suttit och pratat med J på msn bara, och alltid lika trevligt.. av någon anledning sitter jag och småler och kommer på att jag blir glad (: haha ... så himlans skön människa - verkligen!!


efter det så hade jag en liten egentid igen, noppat ögonbrynen och fixat lite.. :) underbart att få rå om sig själv lite.. och imorgon ska jag gå över till pappsen och sola lite också tror jag! (: kommer bli great.. dags att bättra på brännan lite nu tror jag! (: det är nog på tiden skulle jag tro ^^, ..  oohja, det kör vi på !!


Och just nu sitter jag här igen, vid msn och bolt på tv'n och bara känner mig lite smått rastlös! och jag känner även att jag måste komma " bort " en liten stund snart.. det skulle vara behövligt och på tiden känns det som! :P haha! inte för att det var så länge sedan jag var ner till sthlm egentligen.. men jag måste komma bort, rensa huvudet ifrån tankar och sådär!   bara tänka på någonting helt annat för en liten stund :p    så det måste verkligen tas itag med snarast! :) hha..


nej, nu är det så att jag har väl egentligen inte nå mer att säga just för tillfället! så på återseende!
puss o kärlek! <3

Av Louise - 14 januari 2010 18:14

Nu har egentligen hela dagen passerat, och vad har man gjort sedan man satt här och skrev sist då? jadu, absolut ingenting egentligen! (: haha..


Jag har väl bara fyllt i dom där papprena som jag har tjatat lite om, hihi! och sedan har jag gjort middag till mig själv.. ;p hihi.. Det blev pannkaka - ååh vad gott det var! jag har inte ätit det på jätte länge, så det var verkligen gott idag! (: hihi..

Men min kära sambo ville inte ha det, så han gjorde någonting annat åt sig själv..  men men, så kan det vara! man kan ju inte vara sugen på samma mat varje dag liksom, det fungerar inte riktigt så.. haha..


men men, nu är i alla fall oskar här och pratar med oskar lite! dom funderar på att åka ut och angla någon dag, och jag har lite beslutsångest just nu om hur man ska göra! om man ska följa med och åka lite skoter och ta alla storfiskar ifrån dom eller om man ska stanna hemma, under det varma duntäcket och värma sig istället! ja som sagt jag har lite beslutsångest! vi får helt enkelt se hur det blir när dom väl har bestämt någonting... haha..


Men dom sitter här och pratar om sådana där " tråkigheter " just nu, sådant som inte alls är nå intressanta eller som man inte alls förstår sig någonting på! och det är ju inte för att man är dum eller sådär, utan bara för att man är väldigt ointresserad av deras just nu väldigt tråkiga samtalsämne! haha..  men så kan det vara ibland vettni  c",)   ...


Men nu är det så, att dom ska sluta prata om det där ointressanta snart, men jag tar mig en ryk under tiden och sedan ser vad man kan underhållas utav (: hihi..
Så på återseende!
puss o kärlek! <3

Av Louise - 14 januari 2010 13:43

Hej torsdag! (:


Idga har jag väl inga direkta planer förutom att fixa alla papper som ska fixas;p haha! och det är väl i stort sett klart, jag har bara två stycken små papper kvar som ska fyllas i och lämnas in imorgon eller måndag :) bara dom är inne senast tisdag så är jag nöjd! (: haha...


Klockan ringde i alla fall klockan 10 i morse, men kom jag upp? nej det trodde jag verkligen inte.. precis som jag trodde! ;p haha.. men jag kom upp vid halv 12 istället, så det var väl inte så himlans sent - eller ? huh...


Men vad ska man hitta på när man har fyllt i dom två sista mötena. huh? jag har ingen som helst aning... man får väl helt enkelt ta dagen som den kommer och hoppas på någonting bra! (:

Jo, igår glömde jag berätta någonting! haha.. Olivia ringde när vi var på väg hem  ifrån edsbyn, då hon och stefan var på väg upp till funäsdalen, och så sa hon bara rent ut - " Vet du då? jag har sett livs levande renar och en same på skoter! " hahaha.. och då hade  hon bara kommit till hede... men sötnosen liksom, hon var överlycklig, och hade plockat fram kameran och allting utifall att hon skulle se några flera på vägen upp :)

Så jag vet inte om hon fick se några flera sedan eller hur det blev? :P haha.. men men, nog om det i alla fall...


Nej, nu ska jag ta mig i kragen, fylla i dom 2 sista papprena och sedan se vad som händer.. så på återseende..
Puss o kärlek! <3

Av Louise - 14 januari 2010 00:42

Var ju som sagt till Edsbyn tidigare idag och hälsade på lite, och där var det fullt hus! (: Anna & Per's mamma var där, och sedan kom ju farfar in en sväng också, ytterst trevligt (: hihi..


Blev kvar där i några timmar, fyllde i robins försäkrings papper och en massa sådant, pratade och fixade! väldigt bra! ^^ 

Sedan åkte vi hemåt, och sedan dess har det väl inte hänt någonting egetligen! ;P hihi.. jag har duschat och gjort mig klar för sängen, så nu är det väl alldeles strax dags att krypa ner och få lite sömn!?


Imorgon har jag lite att stå i, ska fixa en massa papper som ska lämnas in nästa vecka! och sedan ska jag uträtta lite andra ärenden som måste göras och sådär! (:

Så klockan är ställt på 10.00, och tror ni att jag kommer upp då? jag är faktiskt fortfarande lite skeptisk, men jag ska verkligen försöka! för nu är det dags att vänta tillbaka dygnen! inte bra att vara uppe så sent, och sova bort hela dagen efter liksom.. hmm ;p


Nej, nu måste jag sluta, ska gå och ta en ryk, sedan borsta tänderna och krypa ner i sängen!
så godnatt & sovogott - in i dom vilda drömmarnas land (:

Puss o kärlek! <3

Av Louise - 14 januari 2010 00:30

Idag säger vi grattis till världens bästaste böna: Nathalie Wibble!
jag älskar dig stumpis, verkligen! <3 you are the greatest!

puss på rumpan!

Av Louise - 13 januari 2010 17:35

Tvättat och hängt 2 maskiner tvätt, dammtorkat & dammsugit i lilla huset + att jag har städat toaletten (: - jag är en duktig flicka idag! (: haha..


Men nu är det faktiskt nog med att vara sådär extremt duktig för idag, för nu styr vi kosan våran mot Edsbyn för att hälsa på svärmor och nutte ! (: hihi! och det är ju alltid trevligt ;p hihi..



men på återseende senare ikväll, efter att jag har kommit hem!
puss & kärlek <3

Av Louise - 13 januari 2010 14:10
Asso, denna text är ju bara s himlans fin verkligen! (:  jag skulle kunna
sitta och lyssna på texten i evigheter! (: hihi


Hey, I'm a believer
And gravity's letting go of me tonight
You, came out of nowhere
When everything was passing by at the speed of light

So hold my hand and never let me go
Take a leap of fate into the unknown


I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing through the sky
Higher higher higher


Oh I know
It can be scary
You bet it all when your heart is on the line
But oh, baby don't worry
Just hold my hand and never let me go


I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing through the sky
Higher higher higher


Take me higher
I hold you as we're shooting through the atmosphere
Around us everything disappears

Woah oa oa

I am flying
My heart is taking over
The world is flashing by
Higher higher higher
I will follow wherever it might take us
Chasing trough the sky
Higher higher higher

Av Louise - 13 januari 2010 13:13


Tvättmaskinen går för fullt, jag har hunnit dammtorka i stort sett allting här hemma, bara lite smått kvar! (: hihi, ska alldeles strax ta tag i mitt sminkbord, då det ser ut som ett bombnedslag, men kan man förvänta sig någonting annat egentligen? - nej, precis! det kan man ju faktiskt inte göra! haha.. men men, ska ta tag i det i alla fall..

och efter det ska jag bekanta mig med snabeldraken också, så han kan få göra sitt dagliga arbete idag också, det skulle ju behövas! (:

så jag har en sådan där "duktighets-dag" idag, bara för att jag är precis det - duktig!! hahah.. underbart...


igår när jag gick och la mig tog det inte lång stund innan mina ögon sa ifrån och stängde sig själva för lite sömn, och i morse var jag uppe med tuppen när klockan ringde och var inte det minsta seg - som jag brukar vara! (: haha..

så jag klev upp och gav kissemissen lite mat, gjorde rent i lådan, borstade tänderna, kissade och allt det där som man brukar göra på morgonen ;p hehe!

sedan startade vi en tvättmaskin (:


Nej, nu ska jag sluta babbla, och så ska jag dammtorka det sista innan jag om 25 minuter ska gå till tvättmaskinen och hänga tvätten (:

så på återseende..
puss o kärlek ! <3

Ovido - Quiz & Flashcards