Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under april 2011

Av Louise - 20 april 2011 10:20

kvällen igår var helt underbar, den blev alldeles lugn och sådär som jag ville ha den med en massa mys med älsklingen! :)

Dock blev jag akut sugen på någonting sött, så det slutade med att jag var iväg och handlade lite gotta. Detta är en nackdel med att vara gravid - att man blir sugen utan förvarning och blir galen om man inte får det! ;P haha

Men så blev det, så vi satt här och mös tillsammans med en massa bra tv. jag älskar mitt liv otroligt mycket verkligen <3

Sedan blev det en relativt tidig kväll :)


Nu sitter jag här och ska alldeles strax göra mig i ordning, sedan blir det förmodlingen stan en sväng med Elin och Linn och alla småflickor! :) Känns bra, och det känns som om jag behöver komma ut lite och bara se saker, blir ju galen om jag ska behöva sitta inne en längre tid - det fungerar inte!! :D haha!


Men ja, nu har jag inte tid. en dusch, lite kläder och lite smink på det här så startar vi dagen på bästa möjliga sätt! :) på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 19 april 2011 18:20

Jag älskar detta underbara väder, gör inte ni det också? :)
Men klockan är strax halv 7 och det är fortfarande strålande sol och 15 grader varmt, då kan man ju inte göra annat än att älska läget ju. haha!
Våren är här, och sommaren är på väg med stormsteg! :) Den är här fortare än vi anar skulle jag tro, och gissa om jag längtar!

Det är ju mycket roligt som händer i sommar, men det absolut roligaste är att vårat lilla mirakel kommer till världen, lovely! <3


Idag har varit en bra dag. Började dagen med att ta mig en lång dusch med inpackning och sådant. Efter det drog jag på mig lite kläder och smink och så bar det av mot kilafors, då älskling skulle hem till Lasse och skriva anställningsavtal! :) Så nu är det klart, underbart verkligen :) hihi.

Sedan har jag varit och fixat lite annat också.


Försökte få tag på hälsocentralen tidigare också, men det gick ju ungefär som vanligt :P haha! så får helt enkelt testa imorgon igen. måste ha ett nytt sjukintyg!! :) haha!

Väl hemma så åkte balkongdörren upp då man vill ha in vädret i lägenheten (Ja, ni förstår vad jag menar!?) haha. och så blev det lite middag.

Nu sitter jag här och bara tar det lugnt en stund. helt underbart måste jag säga! ^, hihi.


Blir en lugn kväll med världens bäsa älskling! :)

men nu måste jag kila, på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 april 2011 22:41

Har varit en mycket lugn och händelselös dag måste jag erkänna!
Vi var iväg och handlade lite tidigare, och sedan blev det hem och gjorde middag. och det var otroigt skönt och kul faktiskt att ha sällskap hemma nu när man gör middag - blir så ensamt och äta själv när Robin är iväg och jobbar!
Så det var mysigt att ha honom hemma och äta med mig, att man kan uppskatta en sådan liten sak (a) haha...


Men efter att vi hade ätit middag och sådär så har det faktiskt inte hänt någonting egentligen. vi har bara slappat och myst sönder i soffan. :) otroligt skönt.

Har kollat på mamma byter bo  och även såklart  En unge i minuten !! Vilket är ett måste nästan numera varje måndag. och måste bara säga att den andra förlossningen gick otroligt fort när hon väl kom igång :P haha, ni som såg det fattar nog vad jag menar :P haha...


Nu sitter jag här och ska alldeles strax krypa ner, då sängen ropar mitt namn redan nu, men jag trotsar mina ögon som faktiskt går i kors!
Imorgon är det lite som ska hinnas med, och jag hoppas på väldigt fint väder . :)
Men på återseende imorgon!

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 april 2011 14:48

Förlåt, men jag hade verkligen inte tid att blogga någonting mer igår, det dök upp en massa saker! men ingenting mig emot.


Söndagen bestod av både negativt och positivt. :)

När dom andra tröttmössorna hade vaknat blev det lite frukost och sådär, och sedan åkte pappa iväg till järvsö innan oss andra. jag pratade med min lillebror om en rätt allvarlig sak, och sedan åkte även vi mot järvsö.
Väl i backen så var det dags för en liten mini-konsert som dom i Team Andreas hade. otroligt bra, och väldigt mycket folk faktiskt. mycket bra måste jag säga! :)) hihi.

Efter det, så åkte vi hem till Sonny och Reneé en sväng, och fikade. hem till färila och packade ihop, och sedan mot delsbo och mamma!
Vi skulle lämna av glenn där, då han skulle sova där och då blev vi även bjudna på middag. riktigt gott..
Fick även ett samtal ifrån älsklingen om att han var på väg hem, och eftersom jag missade bussen och sådär så var pappa och maud otroligt söta som skjutsade hem mig till bollnäs - tack så hemskt mycket för det! <3 ..


När jag väl kom hem, så mös ner mig med älsklingen i soffan en stund och kramade sönder honom, gosh vad jag saknat honom!!! :D
men nu är han hemma i en vecka, hur underbart är inte det? :) Så nu kan jag vara lugn och njuta en hel vecka! snuttis är ju hemma med mig. :P hihi.


Vad som händer idag är dock oklart än så länge. ska iväg och handla lite senare.
Men hittills idag så har jag tvättat en maskin, och har i stort sett precis hängt det också, vikt och sorterat en massa bebiskläder och lagt in det på rätt plats i byrån.
Hur mysigt som helst när man får gå igenom allt sådant faktiskt, och tycker faktiskt det är hur roligt som helst.

Men ja, nu ska jag sysselsätta mig med någonting annat istället. så på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 17 april 2011 08:55

Åh jag hade en underbar kväll igår! :) Jag är så lycklig för att jag har den lillebror jag har! gosh, i love you! :)


Vi satt och tittade på körslaget igår, och fick rysningar tillsammans. åt chips och snackade en massa skit. Och i en av reklampauserna så började mitt lilla hjärta röra på sig och leva loppan, så hela magen började hoppa runt, och Glenn blev bra facinerad av det. hihi. ni skulle ha sett hans min, it was pricless! :)

Pappa och team Andreas gick vidare, och vi satt här alldeles nervösa, men nu är dom i semifinal på lördag, hur kul som helst att dom har kommit så långt och att det har gått så bra för dom! :)

Efter att vi hade tittat och sådär, så var jag alldeles för trött, så jag gick ner och la mig i sängen och kollade på en film: "Farsan" , den var helt okej. men inte någon jag skulle titta på flera gånger :P haha! Glenn gick ut med några kompisar och jag somnade efter ett tag. :)
Sedan vaknade jag av att pappa kom hem vid 2 tiden, så då blev jag ju pigg. så pratade med honom en sväng, och sedan somnade jag om igen! :P haha!
Nu har jag varit vaken sedan klockan halv 8, och inte kunnat somna om. så funderar på om jag kanske ska kika på någon film eller sådär och vänta på att alla andra vaknar i huset! :) hihi *småler* ..


Vad händer idag då? :)
Jo, pappa och dom skulle ha en konsert i järvsöbacken, så den ska jag iväg och kika på. otroligt roligt faktiskt! Och sedan förutom det så blir det nog bara lugnt, ska bara mysa med pappa nu när jag har chansen och verkligen är här. :)
Blir ju kvar här en natt till, och åker hem imorgon bitti! underbart. <3

Men ja, nu ska jag titta på film och vänta på att dom andra tröttmössorna vaknar! hih.  På återseende senare söthögar!

Lots of Love! <3

Av Louise - 16 april 2011 18:32

Denna dag har hittills varit så¨perfekt den kan bli verkligen.. :)

Jag tog mig ett bad tidigare, och det onda släppte efter ett tag! otroligt skönt, det är gånger som dessa som man saknar ett eget badkar hemma i sin egna lägenhet!! :P

Men efter en stund tröttnade jag, då jag absolut inte har ro att egentligen ligga still sådär länge såvida jag inte ska sova! :P haha! *småler* 


Gjorde mig lite i ordning, och sedan la jag mig på soffan och tittade på repriser med anna, men det tog inte många minuter egentligen innan jag hade somnat så himla skönt på soffan! :) haha, men inte så konstigt kanske när jag lägger mig på soffan, under filten med en skön kudde och bara myser till det. nej, jag får helt enkelt skylla mig själv. haha!
Men efter drygt en timme så vaknar jag till av världens sammandragning. usch, jag trodde verkligen jag skulle gå av där en stund, och den vägbrade liksom att släppa taget också, och det gjorde ju saken ännu värre. men vad gör man inte?  - Jo, man biter ihop för man vet att det är värt det! :) hihi..


Efter en liten stund så gjorde vi oss alla i ordning och jag packade ihop alla mina saker och så åkte vi mot Färila. Mötte upp älskade och saknade lillebror på delins, då vi gick och handlade en massa gotta tills ikväll då vi ska ha en syskon kväll :) LOVE IT !!!

Sedan hemåt, anna, jonas och Kim var kvar en stund då dom senare skulle vidare till Valla på middag vid 16-tiden. :P

Sedan var det dags för middag för mig och lillebror. Och sean gick han ut och skulle träffa några kompisar en stund, och jag la mig i hans säng och kollade på film.

Det blev: - "I rymden finns inga känslor" och jag tyckte verkligen att den var bra, den var underhållande på något konstigt vis! men jag tyckte helt enkelt om den filmen, då jag är lite efter på den fronten och inte hade sett den ännu.. :P haha !


Så nu har jag bara för en liten stund sedan tittat klart på filmen, så nu sitter jag här och väntar på att klockan ska ticka på lite fortare! :) haha!
Så att lillebror kommer hem , och även att körslaget börjar. kommer bli hur mysigt som helst. så det är vad min kväll består av:


mig själv, världens bästa lillebror, chips, dipp , dricka, mys, syskonprat och körslaget!

kan man annat än att älska situation just nu?  Nej, absolut inte! jag älskar det, och njuter av varje sekund av mitt liv just nu! <3

 

Nej, nu har jag inte tid och sitta här längre. Får se om jag återkommer någonting mer senare ikväll eller sådär. men på återseende godingar!  Hoppas ni får en lika kanon lördags kväll som mig! :)

Lots of Love! <3

Av Louise - 16 april 2011 08:09

Godmorgon bloggen! :)


Jag hade en kanon bra kväll/natt igår verkligen. Hade inte tid att blogga igår, hade så himla mycket annat för mig! Men det gör inte mig någonting. och inte er heller hoppas jag? Eftersom ni får en uppdatering nu liksom! haha !


Efter lite lunch så tog jag bussen vid 4 tiden ner till Ljusdal, så hemma hos Anna vid halv 5 tiden. lovely! :)

Tog det lite lunch en stund, och bara mös och pratade en himla massa! underbart, sedan var det dags att göra lite middag, och vi gjorde kycklingspett och ris! Otroligt gott var det verkligen, och hur länge sedan som helst! hihi.
Efter lite middag så var klockan 7 redan, så ringde Olivia! och då la vi Kim i vagnen, gjorde i ordning mat till honom och sedan promenerade vi neråt.

Tittade på nya lägenheten, pratade massor, kollade på tapeter och ja! tro mig - jag njöt hur mycket som helst. mina flickor! <3 . Efter ca 1½ timme så började klockan springa iväg, Kim vart tvungen och sova och vi ville hinna på coop innan dom stängde. så vi började promenera hemåt. Svängde dock in på coop för att handla lite fredagsmys till oss! :)) hihi.  Och där inne var det en masas godingar som man inte sett på länge, men den som var bäst och längst sedan man träffade var älskade Tiaz! :)


Promenerade hemåt, mös ner oss i soffan. Kim sov som en stock och vi bara njöt av att ha fredagsmys bara vi flickor, då Jonas var i färila och partade då brink fyllde 18 igår. :) hihi.  Så vi pratade, bollade idéer - som bara anna kan! och kollade på BB live! :)


När vi väl gick och la oss så somnade jag på en gång! Ja det tog inte många sekunder innan jag redan hade somnat och var i drömmarnas land! helt otroligt.


Nu på morgonen så vaknade jag 06.20 ca då Kim och anna var upp och skulle ha lite mat. så nu har vi haft morgonmys jag och lilla älsklingen, och så har vi tittat på reprisen på BB då vi missade det igår. :) haha!
Nu ska jag ta och lägga mig i ett bad tänkte jag, då jag har lite ont i magen, usch vill inte! :P haha!
men på återseende senare!

lots of love! <3

Av Louise - 15 april 2011 13:43

Efter att jag hade skrivit igår så mös jag och mamma vidare! :)

kom inte i säng förrän klockan var halv 12 ungefär, men det gör absolut ingenting! ;P


Gick och la mig i sängen, men kunde dock inte somna förrän klockan närmade sig 2 tiden. har ingen aning om varför. men ja, inte dog jag av det inte! hih !


Imorse vaknade jag klockan 7 och kunde inte somna om. men låg och filosoferade tills klockan var strax före 9 och då blev jag minsann upp. då orkade jag ej vara kvar där längre. haha!
Har nu i alla fall varit till farbror doktorn i Hudiksvall och tittat varför jag hade dom smärtor som jag hade. och det var bara sammandragningar/förvärkar  som orsakde detta. och hur den lille bebisen låg där inne! :)
Även att när vi fick titta med ultraljudet så såg vi hjärtat bulta på precis som det skulle, och vinkade med högra handen då fanns det 5 fingrar och den vinkade till mamma och mormor som satt utanför och tittade på. Underbar känsla som bara strömmar genom kroppen när man får se sitt lilla mirakel sådär! Man blir så himla glad :) <3  Mamma älskar dig! :)


Nu sitter jag hemma hos mamma, och ska äta lite lunch nu snart, och sedan bär det av till Ljusdal och mina 2 älsklingar Anna och Kim. ikväll blir det mys där hemma och hela natten lång! :) hihi.

Nej, nu ska jag gå vidare! på återseende ikväll.

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards