Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 4 april 2011

Av Louise - 4 april 2011 23:39

Hejsan svejsan! :)


Var ju meningen att jag skulle ha åkt hem till Bollnäs nu såhär på kvällen, men jag struntade helt enkelt i det och stannade kvar här en natt till. Kände verkligen att jag behövde det, och jag har ingenting att åka hem till just idag egentligen!
Men imorgon åker jag hem tidigt och mycket som ska hinnas med då istället. Så fick det bli :) haha.


Så ligger just nu på soffan hemma hos Anna, och ska strax sluta mina vackra för lite sömn, då jag hoppas på mer sömn denna natt än den som var :) haha! Sådant som märks om man får eller inte. inte sant? :)


Dagen idag har varit kanon bra verkligen :) Lugn morgon och en massssa morgonmys med en pigg guldklimp, jag bara älskar honom! <3 !!!

Efter lite frukost och sådär, ner på försäkringskassan och ställde några frågor, men slutade med att jag bara blev irriterad pga detta och gick efter ca 1 timme. usch för dom säger jag bara. varför göra allting så himla komplicerat när det egentligen inte är det? hmm.

efter det så åkte vi och kikade på "nya dollar" eller ja, sedan dom gjorde om kanske man ska säga rättare sagt, haha! hämtade ut Marias otroligt vackra balklänning som hade kommit och sedan en tripp mot Hedsta!


När man kom dit, fick man flashbacks från när man var 13-16år gammal, tiden då man var där som mest. ibland nästan bodde där! Var där i ett antal timmar, pratade på och mös med Camilla (annas mamma) och sedan kom hennes lillebror hem också. men otroligt mysigt var det att bara sitta och prata av sig. :) behövdes om man säger så! :) <3 ..

Efter några timmar var det dags att åka hemåt igen då magen började kurra på oss allihopa kändes det som. hihi.
Idag kycklingfileér och ris, otroligt gott :) .


Har inte hänt mycket på kvällen, har bara myst med anna och självklart massa med min lilla älskling i detta hushåll, och sedan snackat, och ventilerat en hel del om allt mellan himmel och jord. sådant som den absolut bästa vännen kan och är till för, komma med kloka ord och åsikter om allt. Precis så som jag gillar det, och precis sådär äkta och ärligt som det ska vara! :) hihi. <3 !!


Sedan kom Mia en sväng också, evigheter sedan man träffade henne känns det som. men det var kul att träffa henne i alla fall :)


Men som sagt, nu ligger jag på soffan och det är dags för lite sömn!  Imorgon åker jag hem till Bollnäs igen, då ska det uträttas lite ärenden på staden, och sedan blir det hem och plugga en hel del, har 2 uppgifter som måste vara klara senast onsdag. och den muntliga presentationen att förbereda tills onsdag. och ska vara klart tills dess! :) ..  Men mer om det imorgon, nu somnar jag snart med datorn i knät. så godnatt!

Lots of love! <3

Av Louise - 4 april 2011 09:13

Min söndag blev kanon, precis som jag hade trott att den skulle bli. :) helt underbart..


Mamma hämtade upp mig på stationen i Ljusdal eftersom jag åkte tåget upp, åkte till pappa! och där träffade jag äntligen lillebror, så som jag saknat honom. det är nästan sjukt hur mycket man kan sakna någon i sin familj så mycket ibland, det är läskigt. men väldigt underbart när man väl träffas! :)


Fikade lite med tårta och sådär, myste på och sedan skulle mamma och pelle åka vid 4, men jag ville inte riktigt åka ifrån pappa och lillebror just då! Så pappa lovade att skjutsa ner mig senare! sagt och gjort, jag blev kvar! :)
Satt och pratade med lillebror ett bra tag, och sedan förflyttade jag mig vidare och hamnade i köket och pratade med pappa och bollade lite idéer. Väldigt skönt att få diskutera med pappa lite, då det inte var igår! - det var alldeles för länge sedan tycker jag! Jag MÅSTE bli bättre på att åka upp dit och hälsa på, nu är det ändring!!! :) 

 

Vid 6 tiden skjutsade pappa ner mig på Ljusdal och jag gick hem till Anna! :) Fick en liten present ifrån mina guldklimpar, en tröja, ett par byxor och en body till det lilla miraklet. tack så hemskt mycket!

Myste på med Kim en stund innan maten var klar, och sedan åt vi god mat.
Efter middagen så tog jag mig ett bad på nästan 1 timme, väldigt skönt :) Så som jag har längtat efter badkar, men som jag skrev igår - man uppskattar det mer när man inte har ett själv hemma och kan bada varje dag! :) haha..


Efter badet var klockan 9 och vi slog oss ner för att titta på BB, och äntligen åkte Vanessa ut, så himla bra kan jag säga! :) haha! så jag blev kanon nöjd över just det :) haha! ..

Efter BB så blev det lugnt en stund, och sedan satte vi oss alla tre ( jag, anna och Jonas) och spelade ett parti kort. mycket trevligt måste jag säga! :) ..

Hade spelat klart vid 12 tiden, och då förflyttade vi oss till soffan.


Kim hade somnat, och även att Jonas gick och la sig! Men jag och Anna satt och diskuterade vidare! om altl mellan himmel och jord, planering av saker, tips och idéer och sedan bara allmänt. och även självklart blev det lite prat om det planerade dopet och bröllopet i sommar! ja, dom ska gifta sig i sommar! :)

otroligt roligt faktiskt :) hihi. jag ser fram emot det måste jag säga. jag är också lite "uppspelt" ang detta. Men det är klart man blir det när det är ens kompis sedan 10år tillbaka som ska gifta sig, för det är en stor grej, och sedan ska ju min guldklimp döpas samma dag. underbart!


Gick och la oss vid halv 5, och sedan sovit dåligt faktiskt. Men värt varenda minut utav det. och nu har vi varit vaken i snart 1½ timme, för Kim ville vakna tidigt idag. men det gör absolut ingenting! :)

Nu på morgonen har jag haft morgonmys med Kim i famnen, underbara barn. och anna vid min sida! :) jag stormtrivs med livet.

Ska snart äta lite frukost och sedan får vi se vad dagen har att erbjuda!
Så nu ska jag vara social då Kim precis har somnat igen, så på återseende ikväll när jag kommit hem igen!

Lots of Love!

Ovido - Quiz & Flashcards