Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under februari 2010

Av Louise - 24 februari 2010 12:57

Hej hopp!


Nu har jag varit vaken väldigt länge känns det som, eller ja jag klev upp för en liten stund sedan bara! ;P ha! men jag har somnat till och från sedan klockan 8 i morse, och så även att Pappa ringde och väkte mig starx innan 10 också! för att säga att kusin vitamin Christian har fått sitt andra barn igår.. en liten dotter vid namn Emilia! (: men det visste jag redan om sörru! ;D haha!


Så somnade om, men vaknade när älskling klev upp igen! åh, detta är jobbigt. jag har jätte mycket problem med att sova nu för tiden, varför är det så? "/

Och så tänkte jag somna om, men inte då! då behövde han starthjälp för att han inte fick igång sin bil.. så det var ju bara att klä på sig lite, och sedan hjälpa till lite (: haha!


Så just för tillfället sitter jag här, och gör inte så mkt! är mest sliten i kroppen känns det som. och jag ska väl alldeles strax ta och äta lite lunch, och sedan ta mig en varm dusch då jag fryser som bara den :( .

Så vi hörs senare!
Puss o kärlek <3

Av Louise - 23 februari 2010 22:49

Hejsan.. har ni alla haft en bra tisdag nu då?

det har verkligen jag haft.. kom hem för ungefär 1 timme sedan, ganska precis! och sitter just nu här med en kopp te bredvid mig, värmeljus tända överallt och  inlindad i filten då är svinkallt här inne ju :@ fy fan säger jag bara! och även att jag väntar på älsklingen som är hemma när som helst! :)


Kom hem till frida vid halv 4 tiden, och så går det en liten stund så ringer Björn ( chefen ) och säger att han är på väg upp till ljusdal :D haha! och ville ha hjälp med några affischer ( SMÅSTADSLIV 3 ) som skulle sättas upp.. för dom jag hade fått tidigare hade dom skrivit fel datum på... men är huvudet dumt, så får kroppen - eller ja, bensintanken i detta fall lida! :D

Efter lite prat och en cigg på statiol så åkte vi vidare, men vi ses ju på fredag igen då det är dags för jobb! underbart.. hihi.


Men hem till frida igen vid halv 6 igen när vi hade fixat allting som vi skulle göra! och så lagade vi mat - spaghetti och köttfärssås bjöd hon på! riktigt smaskens! :) Så tack för maten vännen!

Efter maten så skulle vi ut till Gnepja (?) och hälsa på Henkes mamma och pappa! där blev vi kvar för fika och prat! Träffade även Henriks lillebror Erik ( som jag har gått i paralell klass med på färila ) och honom har jag ju inte träffat sedan dess egentligen. haha! så det var roligt att träffa honom igen - verkligen. det är sådant som uppskattas! efter att vi åkt därifrån, så åkte vi hem till frida och henke ien och jag hämtade bilen och begav mig sedan hemåt jag också!


Så nu sitter jag och väntar på hjärtat som sagt, som är hemma alldeles strax! han skulle bara svänga förbi statiol, för att handla lite åt mig! Snäll han är (a)!
även att han är väldigt nöjd, och jag förstår honom verkligen, och så fick jag reda på att han skulle ut på äventyr på fredag. roligt för honom - detta kan han behöva!


Nej, nu ska jag sluta babbla, för jag har ingenting vettigt att skriva just nu! så på återseende helt enkelt..
Puss & kärlek!

Av Louise - 23 februari 2010 15:11

Har ätit lunch, bytt sängkläder, vikt tvätten och diskat! (: så nu känner jag mig lite duktig! så kan därför lämna hemmet en stund, och sedan komma hem med gott samvete och veta att även jag har gjort någon nytta idag! :D haha!


Men ska med andra ord nu åka mot lyckasbacken, och Frida... hon frågade även om jag ville äta med henne ikväll, och det tackar man u inte nej till, då älskling inte är hemma! så det är ju inte roligt att äta själv! "/  så jag ska spendera min kväll där! :) även fixa lite annat.. så jag nås på mobilen pojkar och flickor! :D 

Men vi hörs senare då, ha det bäst tills dess då! :)
PussKram & nyp i stjärten <3


/Louise!

Av Louise - 23 februari 2010 13:21

En ny dag, och denna gång innebär det tisdag! :D haha!
och jag tror faktiskt inte att denna dag hade kunnat börja mycket bättre än såhär, just nu spelar vi all in hela tiden, och just nu vinner vi stort! åh, det är så underbart! (: haha!


Efter en natt med väldigt knackig sömn, så lyckades jag i alla fall få någon timme, men vanade av att älsk klev upp i morse när hans klocka ringde (: hihi.. och sedan så fick vi 2 stycken väldigt bra besked, och det började underbart! jag ser ljuset i tunneln, och ser framtiden ordna upp sig! :D  life is great, and nothing can break me!

jag tror verkligen på att detta kommer bli underbart, och jag kommer få precis som jag vill i slutändan - som vanligt ungefär! :)   hahaha!  och denna gång är det du som ligger i underläge, hur känns det då grabben? bra eller?
för nu är det inte du som har övertaget om mig, och jag tänker inte tillåta att du får det en gång till heller! feel the pain! (:


Jag ska alldeles strax äta lite lunh och sedan byta sängkläder + via lite tvätt. eftersom jag aldrig kom så långt igår (a) haha. och sedan vid 3 tiden så ska jag träffa Frida och prata lite. och även se om jag kan fixa det som björn bad om igår? (: hihi..

Men nu lunch, för jag är hungrig!

På återseende!
puss o kärlek!

Av Louise - 22 februari 2010 22:27

Älskling på väg hem, jag har nyss ätit en macka, har tänt en himlans massa värmeljus och sitter under fleesefilten och fryser ihjäl känns det som! ingenting som fungerar i detta jävla hus! FY FAN säger jag bara.. jag dör snart av köldskador! "/ uscha... när kommer våren och ngra plusgrader?? jag blir så himlans less på sådant väder! 

Visst, jag älskar vinter - det gör jag! Men vinter dagarna är som bäst när det endast är någon enstaka minusgrad och solen skiner! nu när det är -26 och bara allmänt mörks och tråkigt ute så är det inte alls roligt... jag antar att ni håller med mig? :P


Så jag har inte gjort så mycket förutom att sitta under filten, med en varm kopp te och försökt få upp värmen i kroppen! men det verkar inte riktigt lyckas så himlans bra! haha.. men det är tur att älsklingen kommer hem snart, då får han minsann värma mig ! :D och det gillas faktiskt mycket skarpt! (:


Ska även försöka sova relativt tidigt idag, det behövs känns det som! eftersom jag inte alls fick så himlans mycket sömn inatt. så det känns som om jag har " lite att ta igen " om man säger så (: hihi..

kanske därför jag har varit lite hängig i stort sett hela dagen också kanske? :P


Nej, nu har jag inget mer just för tillfället! :)
Puss o kärlek ! <3

Av Louise - 22 februari 2010 22:09

     Mina inköp, som jag då hämtade hem idag! :) måste säga att jag är väldigt nöjd, och här får ni bilder som jag har lovat er tidigare! :) hihi...

Min kofta, som jag bara äääälskar, den är ju hur skön som helst! och det känns som om jag kommer att bo i den verkligen! :D haha!
2 par örhängen, väldigt fina faktiskt! fungerar till i stort sett allting, och det är ju ett himlans stort plus! och även ett par väldigt söta trosor också! :) Underkläder är ju någonting man aldrig kan få för mycket utav, och ingen dör ju utav att man fyller på garderoben med ett par gulliga trosor lite då och då :) hihi!

men nu har ni i alla fall fått se mina inköp, och även förlåt för minen på bilden, men jag bjuder på den idag! :) inte för att det händer ofta, men vsg godingar! :) hih!

PUSS & KÄRLEK!

Av Louise - 22 februari 2010 19:39

God afton alla sötnosar som finns där ute :)

Hoppas ni har haft en bra dag/kväll, hittills har min faktiskt varit lite upp och ner om jag ska vara ärlig. men har fortfarande huvudet högt och mår toppen verkligen! feels like nothing can stop me now, not even that comment!!


Jag var ju som sagt ner till Olivia och kikade i paketet! :) min kofta, trosorna och örhängena hade kommit! och koftan är jag helt kär i verkligen! så sjukt snygg och även väldigt skön.. ett mycket bra köp ifrån min sida, jag är verkligen jätte nöjd med den! :D hihi.. lugn bara, det kommer bilder senare som ni kommer att få se :) så ni behöver inte oroa er i onödan söthögar! :D


Efter en liten stund, så åkte jag in på statiol och fyllde luft i däcken, handlade snus åt hjärtat, och ciggisar åt mig! sedan bar det av hemåt.. väl hemma så var det iskallt, men gick över för att hämta tvätten i alla fall, så ska roa mig lite senare med att vika den också!:P haha!

Och efter det så har jag egentligen inte gjort så mycket, bara suttit här, haft ett ganska långt samtal med älsklingen. störde honom på jobbet? - oohja, men det får man göra ibland sådär! :) thihi. Och nu sitter jag här och väntar på att klockan ska bli 8, så man får se familjen annorlunda igen! :D  tycker det är ett väldigt bra program, då alla ungar är så himlans söta verkligen! jag älskar barn (: gör inte ni det?


Nej, nu ska jag diska undan det som blev efter middagen och sedan bänka mig i soffan med en kopp te och kika på tv'n. så vi hörs senare helt enkelt!
Puss o kärlek <3

Av Louise - 22 februari 2010 16:37

stopp i galoppen, vad roligt att du kikade in:) hihi!

sedan sist så har jag hunnit med en varm dusch, diskning och kvällens middag! eftersom jag ska iväg till Olivia och inte hade speciellt mycket för mig såhär mitt på dagen, så gjorde jag i ordning middagen för ikväll! så jag kan äta lite senare, och även att älsklingen får en matlåda till jobbet imorgon! snäll jag är (a) hihi..
Det blev kyckling, ris & currysås, mycket smaskens! så det ska jag klämma i mig lite senare..

Har i stort sett ganska precis klivit ut ur duschen, så ska göra mig i ordning och sedan åka ner till Olivia för och kika i paketet! :) jag tycker alltid att det är lika roligt , tycker inte ni också det - att det är roligt med nya saker alltså? :)

men vilken människa tycker inte det egentligen.. så ja!


Nej, nu måste jag rusa, olivia har redan ringt och letat mig såg jag ! hade ett missat samtal ifrån pullan (: så kanske ska sätta lite fart... vi hörs senare helt enkelt, och då kanske ni får se vad jag har köpt också :D hih!
på återseende som sagt!

puss o kärlek !
/Louise!

Ovido - Quiz & Flashcards