Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under oktober 2009

Av Louise - 16 oktober 2009 22:07

Ja, en lugn hemmakväll kan ju alltid vara skönt, sedan var jag faktiskt på sådant humör! Orkade inte göra någonting speciellt, sedan finns det ingenting direkt att göra just nu heller!
och inte är jag på partyhumör heller, eller ja, det har jag inte varit på länge heller!:D rätt skönt om jag får säga det själv, men snart kanske det kommer ett sådant riktigt ryck? :o vem vet?!


Vi kom hem här precis innan klockan 8, och innan vi var hemma så svängde jag in på COOP och inhandlade mig en liten godispåse! ( är en sådan period på månaden då jag är väldigt godissugen! ) haha!men men! sedan så köpte även älsklingen en dricka, hemåt! och jag satte mig direkt vid tv'n, för det var ju IDOL som gällde! och erik är ju bara så bra, just nu är det dock nyheter, och jag måste bara säga att det är några som faktiskt var riktigt bra ikväll.. men det är ju några som jag inte ens tycker skulle ha gtt vidare från första början, som gärna kan få lämna oss (?) haha!


Men i alla fall, medans jag satt och kollade på Idol, och hade tänt några värmeljus, så höll älsklingen på med datorn, och runt halv 10 tiden ca, så la han ifrån sig den och la sig ner för att kika med mig på tv'n, men efter 2 minuter så somnade han! och han sover fortfarande! och jag tänkte inte väcka honom heller, förutom när han då kanske ska förflytta sig till sängen istället?


Jo, jag och älsklingen har planerat en liten resa  nu också, men jag tänker INTE berätta någonting! för då blir det ingen överraskning som vi har tänkt att det ska bli! men det är ju inte långt kvar! :D och jag längtar verkligen som en tok kan jag säga! <3   åh, kan knappt hålla mig! :D!


Vad har egentligen denna helg att bjuda på? någon som har något förslag kanske? haha, vad finns det att göra i denna lilla håla?! :o...
just nu sitter jag hemma och hoppas att jag får positiva svar nästa vecka, då jag faktiskt väntar ett samtal! (: det ni! så jag håller mina tummar, för nu har jag tröttnat på det här! har inte du det? :D


Nej, nu ska jag försöka få älsklingen att förflytta sig till sängen, sedan kika på vem som åker ut! Sedan kanske sova tidigt ikväll?  det märks! hehe..
Men på återseende i alla fall sötnosar!
Puss i pannan <3

Av Louise - 16 oktober 2009 13:51

Nu sitter jag här sm en ny människa, nyduschad, mätt i magen och har nyss noppat mina ögonbryn! så just nu är jag som en ny människa, men ändå mig själv bakom allting! (: hehe!
Det blev inte någon riktigt frukost, utan jag passade på att äta upp potatis kroketterna (stava?) sm blev kvar sedan igår! eller ja, (älgpluttar som mamma & pappa lurade mig och glenn med när vi var små! ) haha!


Klockan är nu alldeles strax 2, och det innebär att lillebror sätter sig snart på bussen på väg hemåt, och det gillas faktisk väldigt mycket ! :D (y)!

Vad är det som händer ikväll d? blir det någonting som man ska hitta på, eller blir det bara en vanlig lugn fredag med yttligare en fredagsfinal av Idol? jag vet inte riktigt.. jag har inte hört någonting, och om jag ska vara ärlig så är jag lite lat just nu och känner inte direkt för att göra någonting heller! men det brukar ju ändras ganska snabbt faktiskt :p haha!


Nej, nu ska jag ta och sminka mig och fixa håret, efter det ringa lillebror och klla så att han verkligen sitter på bussen! (: haha, sedan vänta yttligare på att klockan  blir runt 4 så att älsklinge kan kmma hem ! :D hehe!

men på återseende sötnosar!
Puss!

btw:  tiden rinner ifrån oss, dagarna flyger förbi, men minnena består starka!

Av Louise - 16 oktober 2009 10:55

Godmorgon!
vad gör jag egentligen vaken såhär tidigt? ja, det undrar jag också.. men jag vaknade av att Ken & Fanny ( hans tjej! ) kom hem och fnittrade.. haha..ungefär vid halv 10 tiden..:s :p haha!

Så klev jag upp, och han precis få på mig en tröja liksom.. då stormar Ken in i rummet, och flyger ut baklänges igen - vettskrämd stackarn! haha! och så säger han: jag hade glömt att du var hemma! :D


Och jgag blev lika skrämd jag, jävla snorunge! (: haha! men men, nu vet man ju att man lever om inte annat... men dom 2 små liven hade missat bussen i morse, så nu är dom hemma här! så jag slipper vara helt ensam! :D haha!


Älsklingen är och jobbar, men just nu längtar jag som en tok på att han ska sluta! :D haha, för jag är fortfarande väldigt kramsjuk, men sedan så vill jag även åka hem också! men appropå det så ringde min lillebror igår också! så vi ska hämta upp honom i Bollnäs 17.10 - för han kommer ju hem idag! :) så ska hämta honom där, så åker han med oss hem till färila! (: yeeah, jag har faktiskt saknat honom även fast det bara var någon dag sedan vi sågs sist! haha (:


Nej, nu ska jag ta och äta lite frukost, sedan hoppa in i duschen!
Men på återseende senare gott folk (:
Puss! <3

Av Louise - 15 oktober 2009 21:15

Hej sötungar!


Nu har jag anlänt i Bollnäs, eller ja - Rengsjö rättare sagt! kom hit för ett bra tag sedan, runt 6 tror jag (?)..
Då jag fick åka till Växbo och möta upp älsklingen! (: jag var väldigt hungrig, men då kom han på att han skulle spela Yatzy innan! haha! så han gjorde det! sedan åkte vi hem och åt lite mat, och det var verkligen efterlängtat faktiskt :D! mums! & även lämnat över mina kära bilnycklar till Ken också! så nu har han någonting att roa sig med i helgen! Tack snälla yttligare en gång för att du ställer upp och hjälper mig med detta! <3


Och efter det har det väl inte hänt någonting speciellt...  har suttit i soffan framför tv'n med älsklingen & Anna... (: har kollat på Mammas pojkar, och just nu så är det inlåst som är på i bakgrunden! och det är faktiskt ett ganska intressant program! (: går det verkligen till sådär alltså? hmm..


Jag ska alldeles strax ta och krypa ner i sängen hade jag tänkt! :D börjar faktiskt bli lite smått trött, ovanligt? en aning faktiskt.. ;p

Sedan är frågan vad jag ska hitta på imorgon när alla är och arbetar? - men jag lyckas säkert sysselsätta mig med någonting ska ni se (a)! jag brukar ju vara bra på det, i alla fall nu när jag har varit arbetslös i några månader, då har man liksom lärt sig det! hahaha! :p


sedan fick jag en komentar förut, så tänkte svara på den då! :D

 

Maja-Stina:  Tack för din komentar, alltid roligt att se att folk läser, komenterar och även tycker att det är fint och sådär! så tack så mycket för det! hur jag har lyckats med 3 bilder där uppe? Ja, det finns någonting som heter Toppbild ("header") när man ska göra om sin presentation på bloggen.. Och då gör man sin egen i vilket program man nu använder! sedan laddar man upp den bara.. det är inga problem att förstå sig på här på bloggplatsen faktiskt... men om du undrar någonting mer så fråga gärna (:  ,  Men jag hoppas att du fick ett tillräckligt bra svar? :)



Nej, nu ska jag ta och krypa ner i sängen och försöka sova lite!
komma in i drömmarnas land, John Blund verkar komma i tid till mig för en gångs skull!
men på återseende imorgon!
Godnatt & Sovgott..!
Puss<3

Av Louise - 15 oktober 2009 16:49

Hejni!

Nu sitter jag här igen, har packat klart, vinterdäckena ligger i bakluckan på bilen och allting annat som skulle fixas är nu klart också! :D haha!
Sitter just nu inne hos pappa och bränner en skiva, jag börjar nämligen tröttna på dom andra i bilen, så skönt med någonting nytt som spelar för mina öronen och min ensamhet på vägen ner till Bollnäs! (:

och jo, jag glömde berätta förut kanske?
men om inte annars så säger jag det igen: - NU, är det premiärdag! jo, det är sant! eller ja i alla fall på riktigt! Min älskade sveamössa har kommit upp ur lådan för i år! nu åker den på!
så nu sitter jag med halsduk, vinterjacka, mössan (såklart!) och mina lovikavantar i högsta hugg, i väntan på att jag ska få lyssna på den nya braiga skivan och sedan påväg för att kramas med älsklingen :D hehe!

Men på återseende senare!
Och btw, jag är hungrig!:p


hejdå!
Puss <3

Av Louise - 15 oktober 2009 14:03

En ny dag, med nya möjligheter! det är vad denna dag är!
Idag känner jag att jag är verkligen på toppenhumör, och det är det stooora tummen upp för! jag gillar det verkligen! (: haha!


även att jag känner mig otroligt duktig idag:
morgon mötet fixats, lite ärenden uträttade, första maskinen tvätt - upphängd, disken klar och golven dammsugna! & just nu väntar jag på att den andra maskinen ska bli klar..


Så jag har hunnit med en hel del idag faktiskt, men det kanske bli så när man kliver upp i tid? jag vet inte, haha! jag hade nästan glömt bort hur skänt det var att kliva upp i skaplig tid, och ha HEEEELA dagen framför sig, och inte bara några timmar innan middagen liksom! men jag ska nog börja ställa klockan, och verkligen vrida tillbaka mina dygn som dom ska vara igen! undra om jag kanske skulle må bättre av det? - ajja, det är ju värt ett försök i alla fall.. ska nog börja från och med nästa vecka!  

Tummen upp för mig idag, är det för att jag är på så himla bra humör idag kanske? :d ahha! jag hoppas i alla fall att det håller i sig, för just nu mår jag verkligen topp - som jag brukar och SKA göra! ^^


Jag kom hem här med pappa ( fick hämta upp honom på jobbet efter mina grejjer på Ljusdal! ) runt halv 1 (?) och då startade jag som sagt min första tvättmaskin, och medans den var klar så gjorde jag det mesta, och även hämtade ved - så jag håller även på att elda för fullt inne hos mig! det är så himla ruggigt! "/ uscha!

men just nu har jag tagit en paus ifrån allting, så har krypit ner under min sköna filt, tagit med en varm kopp the, har lite lugna favoriter i bakgrunden och även ljudet av brasan som brinner - åh, det är så mysigt!
Jag älskar verkligen mitt liv, och alla i min omgivning också! för det är ju ni som är " grädden på moset "! ni gör allting så mycket bättre! jag älskar er! <3


Nu ska jag alldeles strax gå och hämta den andra maskinen med tvätt och hänga den. Sedan så ska jag packa i ordning så att jag är klar för att åka iväg till Bollnäs, lämna över min pärla till Ken så han får fixa! ska även ta med mig mina vinterdäck - han ska få sätta på dom också, när han ändå håller på! (y) , smart va?  - jag vet ! :D haha!

Och efter att jag har lämnat över den så ska jag krama sönder min älskling till tusen, för vet ni då? jag är fortfarande otroligt kramsjuk! helt otroligt.. ^^ haha! men det ska bli mysigt..

Även att jag önskar att han följer med mig hem imorgon, och inte skjutsar Anna på det där på lördag! utan jag tycker han ska ha en hel-helg hemma med mig och mysa! :) men vi får se hur det blir med den saken! just nu kan jag ju bara hoppas liksom! (:


Jo, just det! ang, min pärla! så startade den jätte snällt i morse, fick klunka i lite bensin så jag tog mig upp på macken i morse bara! men den brumma igång på en gång - snäll som den är! (: hah.. min lilla röda " elefant-bil " ....

så nu mår han bra igen, när han har blivit lite motionerad :D


Nej, nu får det vara bra för den här gången - ska gå och göra någon nytta med vinterdäcken, packningen och tvätten! så på återseende senare! :D

PussHej godingar <3

Av Louise - 14 oktober 2009 23:02

Nu är jag hemma i mitt lilla hus igen, och oj vad skönt! jag har verkligen saknat att vara hemma... och ändå har jag ju inte varit borta så himlans länge (?) hmm..  men jag får ju fort en väldigt stor hemlängtan, och jag trivs bäst hemma! (:


Pappa kom och hämtade mig förut, klockan var väl runt 8 då, hehe! eftersom han hade varit iväg på sin gympa! - som varje tisdag! Då åkte vi till Nore och hämtade mitt batteri, och när vi väl hade kommit hem så hjälpte han mig och sätta batteriet på plats i den lilla volvon :D - tack snälla pappa! <3


Sedan gick jag in till mig, satte mig i soffan och mös! Och efter en liten stund blev det en lång, väldigt varm och skön dusch! (:  ååh, så skönt! sedan kröp jag ner i min morgonrock - som jag fortfarande inte kommit ur!

För just nu sitter jag i soffan, har tänt några ljus runt omkring mig, sitter med en varm kopp vanilj the och tittar p tv'n! dock reklam just nu! haha. Men otroligt mysigt i alla fall. Idag sitter jag inte under filten, utan jag har till och med tagit med min det tjocka underbart sköna duntäcket till soffan och myser till under det - jag är faktiskt lite frusen! men det har ju gått över nu när jag sitter under det sköna täcket! :D
det enda som saknas nu är en lååång kram och mysigt sällskap när man sedan förflyttar sig till sängen! för jag är så himla, asso väääääldigt kramsjuk! men jag får helt enkelt vänta tills imorgon! hmm..  då ska jag krama och mysa sönder min underbaring till pojkvän/sambo! - love it, och längtar redan väldigt mycket! <3


Nu har jag även ställt klockan så att jag inte glömmer det imorgon bort det, för det hade blivit väldigt jobbigt! eftersom jag sover väldigt länge! måste även flytta över lite pengar, så jag kan handla lite nödvändigheter imorgon ( kattmat, stopp & väx, tamponger och lite annat smått! ) och även så att jag kan tanka bilen lite - skulle vara behövligt.. 
Så just nu hoppas jag bara att min pärla startar snällt imorgon bitti.. :D - men det tror jag (y)!

nej, nu ska jag mysa klart med mitt the, mina tända ljus, duntäcket och en av dom 3 bästa serierna på tv'n - 2½ men! sedan krypa ner i sängen istället..
men på återseende imorgon!

Så jag säger Godnatt redan nu, Sovgott! (:
Puss <3

Av Louise - 14 oktober 2009 19:08

Sitter fortfarande kvar i Hybo, jag har inte kommit hem ännu! haha!
Både jag och jimmy sitter här och är lite rastlösa ;p  Natta kom hit vid 6 tiden, men just nu är hon på övervåningen ch bygger lego med Kim! (:


Pappa kommer dock och hämtar mig efter hans grej som han skulle på ikväll, och det skulle vara klart till halv 8, tror jag (?) men han skulle komma förbi och hämta upp mig då...
Så då tänker jag åka hem, och titta på Bonde Söker Fru - haha!  Men jag måste ju även fixa batteriet i bilen... Hur ska jag lyckas med allting då? :s... men det kanske löser sig!

Jag måste ha in batteriet i bilen i alla fall, för ska iväg på morgon möte imorgon, sedan hem och tvätta lite! eftersom jag kommer hem på tok för sent för det idag! och sedan så ska jag åka mot Bollnäs imorgon eftermiddag/kväll någon gång, älsklingen skulle nämligen jobba över lite imorgon! (:


Nej, nu måste jag verkligen hitta på någonting! för har så himlans tråkigt..
på återseende senare!
Puss<3

Ovido - Quiz & Flashcards