Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Louise - 25 oktober 2009 23:52

En hel kanon bra dag faktiskt.. jag är sjukt nöjd med mitt liv just nu! kan ju inte bli bättre.. :)


Efter en dusch & lite frukost i morse, så blev det mys med älsklingen som sedan åkte hem! ungefär vid 1, halv 2 tiden kanske?  men jag tog i alla fall bilen och åkte ut mot Åkersberga för att lekas och snacka skit med Rebecca & Jocke!
Vi åkte till Arninge för att kika lite, så vi hamnade ju självklart på skopunkten och kikade runt lite! (: fint ju sjukt mycket fina skor faktiskt, och blev väldigt sugen på några stycken! så vem vet? haha... Kollade runt lite överallt och sedan bar det av hemåt mot Berga igen! :D


Efter det så blev vi bänkade hemma hos dom en stund, sedan blev det en liten promenad bort till Sofie och Elias! vi fikade, snackade skit och bara hade det lite trevligt.. Och tro mig - jag fick mig ett gott skratt också! underbart!
Men sedan måste jag erkänna en sak också, det var läskigt det jag såg!  :o  börja tänk karl! shiet...

Efter det så gick vi och handla, sedan var det dags för middag! dom var gulliga och bjöd på mat - sötnosar! (:

Och så satt vi och kikade på One Tree Hill, underbart! och så blev det ett konstigt slut, så man blev lite nyfiken! så nu måste man ju vänta en hel vecka, 7 dagar! hm, hur ska man klara det då? :p haha!
men men, efter det så åkte jag hem, eftersom jag skulle hämta mamma ifrån tåget här nere på station i Barkarby! :D

Hämta henne vid halv 9 tiden, och sedan snabbt hem och fortsatte kolla på Ensam mamma söker, som jag hade börjat kika på innan hon skikade sms om att hon satt på tåget (: haha...
Sedan har vi fixat mitt cv, så nu är det fint! riktigt bra tycker jag själv faktiskt! :D

Men annars ikväll då? ja, det har inte hänt speciellt mycket ! det är ju trots allt söndag! och det händer ju inte så mycket! jag tycker verkligen inte om söndagar, haha! det innebär ju att det kommer en ny vecka, men denna söndag gör det inte så mycket.. (: jag vill ha ONSDAG nyss, för jag ska klippa mig och sådär! äntligen!! tro mig, det behövs otroligt mycket just nu, så jag ser fram emot det.. ni får se resultatet på onsdag kanske? :P hehe!

Men nog om det, Imorgon ska jag och mamma iväg och shoppa lite! eller i alla fall kika runt lite! ska kika på skor bland annat! konstigt nog har jag en förkärlek till skor liksom! haha... :D men det är roligt! så ska kika imorgon, sedan tänkte jag titta runt lite mer! så får se vad som slinker med hem imorgon, någonting roligt kanske? vem vet.. märks imorgon som sagt! sedan efter det så ska vi hem till min morfar på middag! ska bli nice, för alltid riktigt god mat!:D - mums! längtar nästan lite redan! :D


Nej, nu tänker jag faktiskt strunta i det här och gå och borsta tänderna och sova lite! så jag orkar med morgondagen! (:
Jo just det, jag åker hem till Ljusdal på tisdag igen! :)


men på återseende imorgon igen!
Godnatt..
PUSS

Av Louise - 25 oktober 2009 11:00

Godmorgon!


Sovit gott? det har i alla fall jag gjort, somnade hur fort som helst efter att jag stängt av tv'n! (: hehe! skönt det att äntligen kunna somna i stort sett på en gång! :D


Nu har jag varit och lämnat mamma vid tåget, eftersom hon ska iväg och jobba! Sedan efter det så åkte jag och hjärtat iväg och tankade bilen, sedan hem och käkade frulle - mycket gott...
Så nu sitter jag här, lyckades starta diskmaskinen efter mycket om och men när jag väl förstod hur man gjorde! haha! men det är plus till mig för att jag är en duktig flicka! :D

Älsklingen åker hem idag! :( tråkigt, men han måste ju det, han ska ju jobba! :D! Och jag åker hem på tisdag, ska fixa med mitt CV, arbetsförmedlingens "hemläxa" eller vad man nu ska kalla det! jag tänkte passa på nu, eftersom mamma har en skrivare - och det har jag ju inte hemma! så nu ska jag göra det som ska göras! även att imorgon så ska jag iväg och kika efter en DVD till mig och Robin, eftersom jag inte har någon! har ju inte fått den som jag skulle få i födelsedagspresent förut.. men men, nu får jag kanske den jag vill ha? hm, vem vet! :D


Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig i ordning! sedan mysa lite med älsklingen innan han åker hemåt! och efter det, så ska jag åka till Åkersberga och lekas med Rebecca - inte helt fel ska ni veta! :D

Nej, men på återseende senare ikväll!
Puss & kram!

Av Louise - 25 oktober 2009 01:45

Hejsan!


Nu är jag hemma hos mamma igen, eller ja - jag har varit det enda sedan klockan 9 ungefär! men har inte haft tid eller ork att blogga förrän nu ! (: hehe!
Så jag tänkte berätta lite om min dag!


Vi åkte ut till Åkersberga mitt på dan någon, åkte för att hälsa på mormor! och det var helt underbart att äntligen träffa henne igen! Alldeles för länge sen sist ju! :( men ändring på det? ja tack! :D

Hon bjöd på mat nere på Guldpandan också, och oj vad gott det var - verkligen! trodde inte att jag skulle sluta äta :p haha. men men, sedan så skjutsade vi hem henne till sig, sedan åkte tillbaka till Centrum och hem till Beccis & Jocke! skulle lekas med henne någon timme... Hon började ju jobba halv 6, skulle stå i baren nere på Folkets Hus som hade någonting! haha.. men men, duktig hon som jobbar i alla fall! :D
Sedan gick hon till jobbet. Jag, älsklingen & Jocke tog en liten promenad eftersom vi inte visste vad vi skulle hitta på! hehe! Sedan på tillbaka vägen så blev det in på Ica en sväng sedan upp och kollade på filmen Elf :p haha! så jäkla bra tycker jag! (y)!!

Sedan åkte vi hemåt, så var hemma här strax efter 9 som sagt! har suttit och pratat en massa skit med mamma, skönt med en lugn hemma kväll såhär på en lördag! och framför allt när min mamma är med! underbara känsla! :D

Sedan har vi bland annat kollat på utlandsresor och sådär! :D härligt det måste jag säga! (: haha.. och en massa annat...  har även hittat en lgh som jag vill ha... men får allt se hur det blir med den saken! ^^, ...


Mamma gick och la sig, och det blev en liten mys stund med älsklingen! sedan var han väldigt trött, så han somnade efter en stund! så jag har kollat på en film ( då jag av någon konstig anledning inte var trött? hm! ) men filmen hette i alla fall Patrik 1,5 - och den var riktigt bra tycker jag! värd att se i alla fall... Om man gillar den typen av filmer - vilket jag faktiskt gör ! :D
Nu har filmen precis slutat i stort sett, och jag funderar jag på att försöka sova lite i alla fall.. och får helt enkelt hoppas att det lyckas! hehe.


Imorgon bitti ska jag skjutsa mamma ner till tåget, så jag kan ha hennes bil imorgon! Älsklingen åker hem till Bollnäs igen, eftersom han börjar jobba på måndag! men jag stannar en dag till... För att umgås med mammsen! så imorgon ska jag ut till Åkersberga igen och lekas med Beccis efter att älsklingen har åkt hem :D sedan hämta mamma vid tåget igen när hon har slutat ^^


Jo, förresten! jag läste på aftonbladet att Katrin Zytomierska & Bingo Rimér ska ha barn tillsammans! och i sin interjuv så säger hon: - " Jag kommer nog att ta den hårda rollen som sätter regler, ger utegångsförbud och slår barnen. "  & även att hon inte ens gillar barn, och att det är Bingo som kommer stå för kärleken till barnet!  


Men va fan, jag blir galen! varför skaffar man ens barn då? varför behåller man det? jag blir helt allvarligt upprörd, irriterad och smått arg eller rättare sagt väldigt arg när jag läser detta! Någon som håller med mig?
nu blev det många frågor på en och samma gång! men helt seriöst... kan man verkligen skaffa barn när man säger sådär!? det tycker ju faktiskt inte jag!!!!!!


men nog om det...
Nu ska jag ta och försöka få någon sömn! ni har inte glömt att ställa tillbaka klockan 1 timme nu va? eftersom man ska göra det nu inatt.. men men! :) hehe!


Nu säger jag godnatt & sovgott..!
på återseende imorgon..
PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards