Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 6 oktober 2009

Av Louise - 6 oktober 2009 23:32

Just nu går Scrubs för fullt på tv'n, och det får mig helt enkelt att tänka, sakna och fundera! (:
Minnen kommer upp i mitt huvud, glada & tråkiga stunder, skratt och så mycket skratt till tårarna nästan sprutade :D haha! aah, det är underbart.. jag skulle kunna se serien om och om igen! nog för att många inte tycker att den är bra, men jag tycker faktiskt det!
Jag kan faktiskt erkänna, att om jag ibland någon gång är på dåligt humör, så kan jag faktiskt sätta mig i min ensamhet och glo på Scrubs hur länge som helst - och tro mig när jag säger det, det hjälper faktiskt!
För när jag har tittat klart, så är jag på mycket bättre humör! (: Men nog om det tycker jag ^^


Det har slutat snö, eller ja i alla fall det snöblandade som kom ner ifrån himlen har slutat. och gått över till bara regn numera.. jag vet dock inte om det fortfarande håller på, för jag har inte ansträngt mig att kika ut genom fönstret en gång till, för blev deprimerad sist när jag såg att det inte var snö inblandat längre! :p haha! men sådan är jag liksom!


Jag har nu kikat på Andra Avenyn - alltid lika bra! Sedan så fastnade jag även framför Hell's Kitchen efter det - som vanligt! jo, jag tycker faktiskt att Gordon Ramsay (stava?) är lite häftig.. haha, ena sekunden är han liksom stenhård och ingenting kan krossa honom, och den andra stunden så är han liksom så mjuk så att allting kan krossa honom på en gång! och det gör honom cool i mina ögon (: haha!


och nu sitter jag här igen, men Scrubs då som sagt, och har mina alldeles egna funderingar i huvudet, som egentligen vill komma ut, men ändå kan jag inte släppa ut dom riktigt ännu! så det är väl kanske bäst att hålla dom inne ett tag till skulle jag tro? hm, jag är lite osäker faktiskt, men det löser jag rätt snabbt, för det gör jag med det mesta! jag vet :) haha!
Även att älsklingen Kanske kommer hem och myser med mig imorgon efter jobbet hans, och det gör mig verkligen hur glad som helst, jag saknar honom mycket! även fast det bara var någon dag sedan vi sågs.. Love is in the air! (: <3


Nej, nu ska jag hitta på någonting som gör mig trött, men först - titta på lite mera Scrubs! You make me feel good! hell yeah! :D
alla Minnen hinner ikapp mitt förstånd (:


På återseende sugarpie!
PussHejs<3

Av Louise - 6 oktober 2009 20:55

ååh, just nu sitter jag här och bara myser till max verkligen! (: haha!


Pappa kom hem för en stund sedan, och han hade även med sig vattenmelon hem! mums, så tack pappa för det. så jag tog mig en bit och gjorde honom sällskap när han skulle äta (y)!

Nu sitter jag här i soffan, under min filt, med tända ljus, gdisskålen/vattenmelonen och myser när snön faller utanför mitt fönster! åh, det är mysigt! ( första snön för året är verkligen den bästaste! ) det enda som saknas nu är min älskling! men han kanske skulle komma hem imorgon eller på torsdag? jag hoppas det i alla fall :D haha! för jag saknar min lilla pluttis ! <'3! (:


Men nu ska jag ta och kika på Andra Avenyn såklart, men det kommer ett litet inlägg innan jag lägger mig ikväll!
Så vi syns sen sötnosar!

PussHej!

 

btw, jag är LYCKLIG!!!

Av Louise - 6 oktober 2009 14:54

Jag tänkte passa på att skriva ett litet inlägg här mednas ansiktsmasken sitter på, och jag inväntar dusch-time! :) hehe!

Måste passa på och tacka "Sofia" som hade komenterat mitt tidigare inlägg! så tack så mycket :)  Funderar på ch byta ut den snart, börjar lbli lite gammal ;p hehe!


Jag har hittills varit lite duktig faktiskt, jag har plockat undan allting, diskat och tagit fram lite ur frysen så jag kan laga mat senare (: haha!  idag blir det gott sörru ^^ - mumma!

Men jag har inte kommit till dammsugaren ännu, men jag har ju som sagt varit lite duktig! så jag har även dammat överallt! :D


Nu ska jag alldeles strax gå och duscha, då min ansiktsmask har suttit på i 15 minuter.. Och efter det så ska jag ta tag i dammsugaren, och göra någon nytta - för jag SKA bli klar idag, det har jag gett mig fan på, för annars blir man liksom sådär seg, och inte har någon ork! och så säger man hela tiden - nej, men jag tar det imorgon! men när blir det av då liksom? hmm.. ;p

Men nu ska jag som sagt ta och avrunda här, och sedan hoppa in i en varm dusch..
Dammsuga, ringa älsklingen och sedan så småningom laga lite mat ;p haha!

Men på återseende sötnosar!
puss!

Av Louise - 6 oktober 2009 11:56

Jag har haft e lite jobbig natt faktiskt! hmm.. jag sysselsatte mig med någonting, som jag trodde skulle göra mig trött, men inte då!   jag kunde fortfarande inte somna! och jag kommer het snart bli galen! :o hmm...

Men jag somnade vid 4 någon gång i alla fall. så får väl vara glad för det!

Men nu är jag ju vaken i alla fall, haha! jag vaknade någon gång vid halv 11 ..
och så har jag suttit här och tänkt idag, ska ju bjuda pappa på mat, men vet inte riktigt vad det blir, men måste ta fram någonting ur frysen i alla fall! (: haha..  Sedan är sådan där: - " jag måste vara duktig dag! " ...
så jag hade väl försökt ta tag i det idag! :D haha... 
Sen får vi allt se vad som händer i alla fall..

Men sedan måste jag bara säga en sak, jag ser att det är rätt många som läser min blogg, så måste få ur mig detta! :D

-  varför skaffar man en blogg för att i stort sett bara skriva klagmål i? hmm... men men! alla får väl ha sin blogg till vad dom vill.. men tycker bara att det är onödigt faktiskt.. ;p haha!


men nog om det..
vad ska jag göra nu då?  hmm...   Jag funderar starkt på att äta lite frukost, sedan ta tag i detta elände här hemma!
Så ska börja med:  dammsuga/dammtorka, torka golven och allt det där tråkiga ni vet! :s  hmm!


Men ni får mer än gärna avbryta mig med ett samtal, eller sms :D haha! - för ni har numret! :D

På återseende...
PussHej!

Av Louise - 6 oktober 2009 00:11

Nu är jag hemma igen, sitter här i soffan igen med datorn i knät och tv'n på i bakgrunden! ingenting bra att kika på direkt! så jag hamnade här med datorn istället..
Pratade med älsklingen för en stund sedan och sa Godnatt till honom och sådär, jag tycker nästan lite synd om honom när han ska kliva upp sådär tidigt.. men men!


Har varit nere på Ljusdal en sväng, träffade Olivia en sväng, till sist så bestämde vi oss för att åka ner på ljusdal en sväng, och så tänkte vi träffa Tias, men så blev det inte! och så fick vi inte tag på Stefan, så vi ringde runt till några stycken och frågade om dom visste var han var, men nej då! till slut så ringde vi hem till Ulla ( hans mamma ) och frågade! då vi ett svar - han var hemma hos Persson!
så då fick vi tag på honom !

och en grej:


- vad gör du? - nej, jag sitter här & sitter!

- okej, hur länge ska du sitta då?
- Nae, tills jag har suttit klart, vad gör ni 2 då?
- Nej, sitter i bilen och sitter!

- Hur länge ska ni sitta där då?

- Tills vi har suttit klart här då! får vi komma till er och sitta istället?

- Ja, det kan ni göra! Om ni sitter i soffan!
- Okej, vi kommer till er och sitter då! Hejdå!

( lite jobbigt att läsa! men det var roligt just då! ;p haha! Olivia förstår det i alla fall. haha! )



Intelligent samtal va? haha! men det var rätt roligt.. vi pratade om det på vägen dit, och när vi kom dit så SATT vi ner i soffan som vi fick och umgick en sväng! haha, våran umgängeskrets är ju lite konstiga, men det bjuder man på! det är ju liksom, snäre ( en bra kategori för sig! ) och sedan Ljusdal - så vad mer kan man förvänta sig? ja, inte speciellt mycket! :D haha!  men men, jag gillar dom allihopa! :)


Men efter någon timme så åkte jag hemåt igen i alla fall, och nu sitter jag här! :p haha!

Jag är inte trött, och jag vet inte vad jag ska sysselsätta mig, för kan just nu inte gå och sova! för då skulle jag bara ligga där och glo på tv'n och det tycker jag inte om! för går jag och lägger mig måste jag ju vara trött och sova! men inte då! :p haa!

nej, nu ska jag sysselsätta mig med någonting annat, någonting som gör en trött kanske? haha!
later sugarpie! <3

pussis!

Ovido - Quiz & Flashcards