Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 21 oktober 2009

Av Louise - 21 oktober 2009 17:35

Godkväll! -    säger jag denna gång istället, haha...


Jag lyckades somna i morse, men det tog emot liksom.. jag stängde av klockan 08.45 i morse, hehe! så jag somnade vid 9 tiden kanske? ajja, någonting runt 9 i alla fall... och så hade jag ställt klockan på 2, bara för att jag inte skulle sova brt hela dagen, men då ringer älskade Storebror till mig ungefär precis innan klockan skulle till att ringa! så jag blev väckt av hans röst istället för den där hemska signalen på telefonen! haha :D så det tackar man för! (:

Han var intreseerad av när jag skulle komma till honom, och då sa jag att jag blev tvungen att tvätta och sådär innan, så han skulle säga till pappa hans att hämta mig senare! (:


Idag har jag inte gjort speciellt mycket, jag har tvättat lite som sagt, jag väntar på att den andra och sista maskinen ska bli klar så att jag kan hänga den.. Den är klar om ca 20 minuter skulle jag tro, då ska jag hänga den - packa i ordning sedan är jag ready to go! :D så skulle få hämtning här vid halv 7 tiden! jag ska ju nämligen skjutsa hnom till Bollnäs imorgon, hehe! så får hoppas att det går bra då! har redan börjat hålla alla mina tummar, eller ja dom 2 jag har i alla fall.. haha (:  även att Olivia ska med imorgon, så jag får lite sällskap under tiden, och det tycer jag om! <3


Älsklingen ringde förut och frågade om jag ville åka ner till Mamma i helgen, och SJÄLVKLART vill jag det, så som det ser ut nu så åker vi ner till Stockholm, och mammsen på fredag efter att älsklingen har slutat jobba! (:  det längtar jag verkligen till kan jag säga! ska försöka hinna träffa Mormor också? hoppas att hon är hemma i Åkersberga i helgen bara! :D ehe! sådant som märks ^^  Robin ska bara lösa det där med bilen först innan vi helt kan ställa in oss på att åka ner, men jag vill, jag vill, jag vill! :D ja, men som ni anske vet så värdesätter jag 2 kvinnor främst i mitt liv - mamma & mormor! jag älskar er<3


Jag tror jag har nött sönder låten - Another lover's gone idag, den är så himlans bra! & man känner igen sig i texten så himla väl , och numer har jag den även som ringsignal, så jag kommer bli hur glad som helst telefonen ringer i fortsättningen! (: haha!


  Säger även Grattis till världens vackraste kvinna - min mamma! på hennes 39-års dag! jag älskar dig otroligt mycket, och hoppas du får en kanon dag.. syns snart, miss you! puss puss!


Nej, nu ska jag ta mig i kragen, hänga tvätten & packa i ordning det sista! sedan ska jag åka till Hybo & storebror! (:  men på återseende ikväll, för jag återkommer! :D


PUSS på er godingar! <3

Av Louise - 21 oktober 2009 07:49

....


Klockan börjar nu sakta närma sig 08.00, och jag har fortfarande inte somnat ännu! fortfarande vaken, och still going strong! men varför kan jag inte sova?! jag kommer helt seriöst bli galen! jag har legat och kollat på film och försökt bli trött.. men det fungerar inte riktigt som jag vill.. men det kanske ni redan märker? för annars hade jag ju inte direkt suttit här 07.50 på morgonen liksom! hahaha! :P


Jag hörde till och med i morse när pappa gick ut och startade bilen, och sedan åkte iväg till sin morgonspinning vid tjugo över 6 någon gång, för han skulle börja spinna, 06.45 (?) tror jag det var!

Sedan har jag även pratat med älsklingen och när han var på väg till Jobbet, jag sa godnatt, han sa godmorgon! (:


Men jag fattar ju inte varför jag inte kan sova? Nog för att jag har haft lite problem med det på sista tiden, men jag har ju somnat framåt en 4 i alla fall, och inte vara vaken vid 8 tiden! det är oftast då jag brukar vakna första gången - titta på klockan och somna om! ;P men inte ikväll/natt/morgon ( eller vad man nu vill kalla det!) tydligen, det fungerar inte...


men nu ska jag i alla fall ta mig en ryk ute i minusgraderna & frosten på gräsmattan "/ brrr.... så blir lite snabbt liksom..
Sedan ska ja krypa ner under täcket igen, och denna gång kanske testa med väldigt lugn tråkig musik istället? ja, vi ger det ett försök i alla fall..
Så Godnatt, eller ja, godmorgon för vissa utav er! (:


Puss på magen <3

Av Louise - 21 oktober 2009 04:01

Detta är en skandal, klockan är nu bara några minuter över 4! och jag är vaken! :s


jag är inte trött längre, måste ha lyckats komma in i den andra andningen, ( heter det så? ) och jag har inte lyckats somna! tro mig, jag har försökt sedan klockan var alldeles för mycket i alla fall.. men det är varmt, ensamt - och framför allt, som ni alla vet ( eller ja, i alla fall dom som känner mig! ) så är jag väldigt mörkrädd, och just nu så känner jag mig lite extra rädd för mörkret, det är väldigt mörkt ute och inne också för den delen! och ändå är just nu tv'n igång och sänglampan tänd ! ;p hehe!

Men nog om min rädsla, det är så varmt så jag har bara legat och snurrat i sängen, och efter en stund så gav jag fatiskt upp och hämtade datorn (: haha!
så jag har surrat runt på nätet här en liten stund, kikat på massa småsnuttar på youtube ;p haha! bara så roligt.. och självklart har jag lyssnat på mycket bra musik! :D  - det är ju ett måste om man inte kan sova! ;)


men vad gör jag nu då? för att bli trött! hmm, jag har ingen som helst aning!

det enda jag vet just nu, är att jag borde absolut inte vara vaken vid den här tidpunkten egentligen! ;) hahaha!

Nej, nu måste jag göra någonting så jag blir trött.. kolla på en tråkig film brukar göra susen oftast, jag testar! :D

PUSS!

Av Louise - 21 oktober 2009 00:55

Tillbaka för en liten uppdatering - saknat mig?  självklart att ni har ! :D haha!


Det blev ingen promenad förut i alla fall, för ingen som ville göra mig sällskap - och det är så himlans tråkigt att gå själv faktiskt! ;p  


Men efter middagen så tog ja tag i disken som jag hade lyckats skita ner, jag har en förmåga att alltid skit ner väldigt mycket när jag har lagat mat, jag vet inte hur jag lyckas (?) det blir ju inte alls lika mycket när exempelvis Robin lagar mat, men men! hahah! :D

Efter det så hade klockan blivit nästan halv 7, så jag bänkade mig i soffan under filten med en kopp the och kikade självklart på Unga mödrar, man får bara inte missa det när man väl hinner se det liksom! (:
och efter det så blev jag väldigt rastlös igen, så jag fick nå ryck och börja städa mitt badrum, som i jo för sig var väldigt välbehövligt! men nu skiner & blänker det som aldrig förr - duktiga jag! :D


Sedan ringde Olivia också, och så blev det en liten pratstund med henne, och det är alltid trevligt! <3
Sedan var klockan nästan 9, och då blev jag bänkad framför tv'n igen och kollade denna gång på Andra Avenyn, såklart! som varje tisdagkväll klockan 9! Sedan vid 10 ringde älsklingen och sa godnatt och sådär! (: hehe!
och så var det dags för Hell's Kitchen, men jag såg aldrig hela - för Olivia ringde igen och pratade av sig lite! men efter en stund så skulle hon sova, hon ska ju upp och jobba imorgon igen! (: hehe!  blev yttligare lite prat om Jul/nyår, och om hur vi kanske ska göra! men det märks ju om inte annat.. jag har ju inte riktigt bestämt mig om vart jag ska vara på Jul ännu (?) .... aah, jobbigt läge faktiskt! hehe!


Men sedan så efter att vi sagt hejdå i alla fall, så tog det inte speciellt lång tid innan bästaste vän Mattias & Micke lol kom och hälsade på vid halv 12 tiden, så dom stannade lite mer än 1 timme - snackade lite skit & sådär! :D alltid trevligt med sällskap! (:  - så tack för det pojkar! <3


Men nu har dom åkt, jag har ringt och grattat min mamma på hennes födelsedag! hon fyller ju faktiskt år <3 hehe!


Just nu sitter jag här med en kopp varm choklad, hur gott som helst och evigheter sedan jag drack det! vet inte alls när det var senast! men det var verkligen hur gott som helst.. ska alldeles strax gå och borsta tänderna, göra mig i ordning för John Blund & drömmarnas värld - sedan krypa ner i sängen och hoppas på lite sömn! (:

men på återseende imorgon (eller senare idag!) kanske man ska säga!
Godnatt & Sovgott godingar! <3


Puss på er!

Ovido - Quiz & Flashcards