Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 7 oktober 2009

Av Louise - 7 oktober 2009 21:42

Nu är jag tillbaka, och jag har mer funderingar än någonsin! men det är ju någonting som man får leva med och ta itu med allt eftersom! :D


Har i alla fall haft en superduper mysig kväll med älsklingen! han sa att han skulle ringa mig när han åkte ifrån Rengsjö, men sedan så ringde han aldrig, utan dörren öppnades och där stod han! så jag blev överlycklig! (:
jag påbörjade middagen och han hjälpte till, och vi båda åt så det tutade ur öronen på oss! åh, vad gott det var! haha - jag är duktig på att laga mat!

Sedan har det varit mys framför tv'n med Bonde Söker Fru och en massa kramar självklart! :D


Det är väl det, men nu har jag inte tid att sitta här längre, ska krypa ner i sängen och mysa ännu mera! eftersom han ska upp så tidigt, och sedan åka igen! "/ hmm.. men det kommer mer imorgon, det lovar jag ! (:
men hör och häpna, jag ska sova snart! det ni, det är tidigt för min del den senaste tiden, men det är ju bara bra! Kanske kan sova riktigt nu då när älsklingen är hemma! :D haha!

Men på återseende imorgon då som sagt!
Godnatt säger jag redan nu!
Puss på er <3

Av Louise - 7 oktober 2009 16:59

Just nu sitter jag här och ger mig en klapp på axeln (: haha!
jag har varit lite duktig, jag har diskat, startat & hängt en maskin med tvätt, och även hunnit med att tagit en promenad, och på vägen hem från promenaden min så stannade jag till på Delins och inhandlade lite nödvändigheter liksom (: haha!


Annars har det väl inte hänt någonting speciellt direkt, som vanigt ugefär! jag börjar verkligen tröttna på det här! faan! jag kommer helt seriöst bli helt galen! "/ hmm.. dom flesta säger: - lung det kommer ordna sig!
Men då tänker jag liksom, när då? jag har tröttnat på att vänta! det är inte kul. jag hatar helt seriöst att vänta! "/ hmm.. men men , jag kom på en sak till, jag är även en utav dom där som brukar säga till mina vänner bland annat att det löser sig, och allting där till.. men hallå? jag vet själv att det tar tid, varför säger jag det då? ja, jag vet faktiskt inte! jag tror jag får börja tänka lite extra.. haha! (:


Men som sagt, jag har ju varit rätt duktig idag, eller aaa, lite i alla fall. och jag måste bara säga att det var otroligt skönt att ta en promenad, synd bara att det var så att jag gick själv. skulle haft någon som gjorde mig sällskap, men idag gick det inte! skulle haft en hund eller någonting! men har varken tid eller råd med det. så det får vänta något år i alla fall tror jag ! (: haha!


Jo, förresten, vad tycker ni om det nya utseendet på bloggen? Blev det bra? eller ja, jag vet inte! kom gärna med åsikter och synpunkter och sådär! vore riktigt tacksam för det :D


Sen kommer även älsklingen hem snart! äntligen, jag ska få kramas ikväll - och det gör mig lycklig! jag har tjatat på honom om att han ska komma hem och sova hemma med mig inatt, och nu skulle han göra det! och det tycker jag verkligen mycket om! :)
Ska alldeles strax gå och laga lite mat - för magen börjar kurra! idag blir det lite halvstark kyckling och ris! kommer bli kanongott skulle jag tro! Brukar ju faktiskt alltid bli det när jag lagar mat (: - mums!


En sak till som jag bara måste få ur mig, folk som säger att dom är lyckliga och trivs med allting, dom klagar hela tiden! På småsaker - HELA TIDEN! varför inte bara vara lycklig åt det man har? Och varför fokusera på det gamla, och allt sådär! visst, man kan tänka tillbaka på alla minnen och sådär för det brukar jag också göra! men vem gör inte det liksom? hallå?! minnen finns ju med en hela livet! men fokusera inte på det, och försök inte få tillbaka det, utan gör någonting bra utav nuet och lev för dagen och dom du älskar! :)  det kommer lugnt vara värt det i slutändan det lovar jag dig! du kan inte sitta och vänta på att allt kommer till dig, du måste liksom även kämpa lite för att du ska få det. eller hur? har jag inte rätt? (: - jo det har jag ! tänk lite, och lev lite mer för dagen och det du har just nu! okej?!? :D

Så, nu har jag fått ur mig det också! och jag hoppas att du/ni ( jag syftar på typ 2-3 stycken! ) tar åt sig lite extra, för jag är trött på att höra tjaffs hela tiden om det förflutna och allt sådant! ge upp, skärpning!


Men nu ska jag kika klart på Bygglov, sedan blir det matlagning och invänta älsklingen ! (:
även att jag satt här och sappade genom kanalerna och sådär för en stund sedan, och det är alltid fel personer som "vinner, lyckas och allt sådant" tycker jag! men men, kanske så det ska vara?!

Nej, nu ska jag verkligen slita mig ifrån datorn!
På återseende.
PussHej <3

Av Louise - 7 oktober 2009 13:23

Jag lyckades somna till slut i alla fall, och det är jag glad över! (: haha!

Men jag blev väldigt glad i morsenär jag kikade ut genom fönstret också! det var fin väder ute, och det gillas ju alltid! (: haha!  men hallå, igår kom det liksom ner snö och var minus grader, och idag är det någon enstaka plusgrad ch sol ute med klarblå himmel liksom! haha! men men! jag föredrar ingen utav dom egentligen! inte när det ska hålla på och pendla, nu när det ska vara vinter, så kan det ju vara minusgrader och snö! (: men men, det kanske kommer snart? hoppas på det i alla fall, dom flesta tycker att jag är lite knepig som hoppas på att snön ska komma, men just nu sitter jag faktiskt bara och väntar! för jag vill ha en snöig vinter och framförallt en vit jul i år också !:D haha!


Nej, nu orkar ja inte sitta här, jag tänkte bara tala om att jag är glad idag! och även att älsklingen kommer hem idag! jag hoppas på att han gör det i alla fall.. så jag får kramas lite liksom (:
Sedan ringde även Olivia för en stund sedan och frågade om jag skulle ha skjuts till Bollnäs, för hennes pappa kommer idag och Git ville åka på Dollar, och eftersom det är större i Bollnäs, så skulle dom åka dit (: haha! :D men det var gulligt att hon ringde och fråga, så det tackar jag för <3


Nepp, nu ska jag gå och handla lite! men på återseende senare!
Pussis <3

Av Louise - 7 oktober 2009 01:49

Ja, jag vet! jag borde ju egentligen sova - för länge sen! men jag kan ju liksom inte! klockan börjar nu närma sig 02.00 och det är inte bra, för mig själv eller mina vanliga rutiner, måste bli en skarp ändring på det!

Men jag tänkte bara berätta att jag nu har haft ett 2-timmars långt telefonsamtal med världens bästaste Mamma, jag älskar dig!  Och jag känner det var verkligen skönt och behövligt, sådana samtal är bäst! och framför allt dom med mammi. :D nu har jag pratat av mig, känner mig lite lättad, och vi har pratat om allt mellan himmel och jord ( som vanligt ungefär! ) haha!
men det var väl egentligen bara det jag hade att berätta just nu..

Nej, nu tänkte jag tamefan sparka mig i rumpan, och säga åt mig - SOV NYSS!

så jag går och lägger mig och hoppas att jag kan somna!
men vi syns imorgon då? (:

Godnatt "honey bunny's" (:
Puss Hej!

Ovido - Quiz & Flashcards