Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under april 2010

Av Louise - 10 april 2010 16:13

Även denna dag har jag varit duktig nu såhär mitt på dagen liksom. jag har gjort rent köket idag också, och även bytt till mina nya "pastaburkar" eller vad man nu ska kalla dom. haha...  Nu har jag precis kommit ut ur duschen och ska alldeles strax laga lite mat, då magen börjar kurra lite och verkligen skrika efter middag! haha. så det kan ju vara på tiden att fixa någonting åt den? (:


Och efter middagen s ska jag packa ihop mig och allt som jag behöver ha för kvällens bravader, och sedan åker jag mot Rengsjö och Zenita... känner på mig att det kommer bli en helt galen kväll, och att det kommer bli great verkligen! (: hihi....


Nej, nu måste jag rusa, magen skriker på mig och börjar bli förbannad! (: på återseende!
Puss o kärlek <3

Av Louise - 10 april 2010 11:28

Hade en väldigt trevlig dag/kväll igår, med helt underbart sällskap! (: det tackar jag för.
Vi kom hem till färila vid 11 tiden ungefär, och jag somnade i stort sett på en gång! då var jag slutkörd! haha..
Vaknade i morse vid 10 och kunde inte somna om, så jag har varit uppe sedan kvart över ungefär, men ändå rätt skönt att kliva upp i tid på en helg för en gångs skull liksom. någon mer än jag som tycker det?


Olivia ringde och berättade en liten rolig, men ändå knepigt äckligt grej. haha!  Men det är ju sådant man måste informera om. bara pojkarna som inte har förstått det.. men så kan det vara..

Ska alldeles strax ta och äta lite frukost och sådär, för jag är faktiskt hungrig på morgonen för en gångs skull.
Ikväll ska jag röja loss lite hade jag tänkt, eftersom både jag och Zenita blev lediga i helgen så röjjer vi och busar runt lite istället och det mina damer och herrar är absolut inte helt fel! haha.

Nej, vi hörs sen, nu kurrar min mage!
Puss!

Av Louise - 9 april 2010 18:47

Hej hopp! 

Just nu sitter jag här i edsbyn hos svärmor och Nutte, där det bjuds på middag ikväll. och det står grillat på menyn idag! riktigt smaskens faktiskt, det var länge sedan nu, eftersom all den jäkla snön som har varit och allt. men men nu är det dags och den riktiga grillsäsongen kan kanske snart sätta igång!  en underbar tanke, tänk er liksom en sommarkväll med goda vänner, grillat och en kall cider i handen! kan det bli mycket bättre? :) haha. ååh, jag längtar verkligen tills det är dags på riktigt liksom..


Idag skulle jag ju åka ner till Bollnäs, och hade ställt klockan på 10, men vaknade vid klocjan 8 och var verkligen klarvaken, och kunde absolut inte somna om! haha! jobbigt, men skönt.. ;p  Men klev upp och duschade och donade på lite, och sedan blev det dock lite väntan innan micke skulle komma och skjutsa ner mig till tåget. hihi. tack så mycket för skjutsen...  tog tio över 12 tåget ner, och väl i Bollnäs så mötte jag upp Zenita, så gick vi och tog en fika, eller ja hon fikade jag drack en latte bara, där blev det en massa skitsnack och eftersom vi båda 2 är lediga i helgen så hade vi tänkt att vi skulle ut imorgon. blir nog galet roligt, men vi har inte riktigt bestämt oss vart vi ska ännu, men det bestämmer vi oss för imorgon? haha! Även att Nathalie kom och gjorde oss lite sällskap också, alltid trevligt med människor runt omkring sig. tycker inte ni samma sak?

Men efter ett tag kom även svärmor in till Bollnäs och då var det dags att gå in på banken, och även att vi gick in i några butiker och det kliade lite i fingrarna när jag hittade jätte snygga kläder, men jag lyckades i alla fall hålla mig ifrån att köpa någonting den här gången! haha. och sedan gick vi bort på Bangården (stava?) och pratade med Lillian och sådär! och väntade in Robin. hihi.

Fikade lite alla 3, och efter det så blev det en sväng ut till hans moster Ann-Christin och pratade lite och sådär! sedan var klockan 5 och det var dags att åka och kika på lägenheten en gång till, så att Siw fick se hur den såg ut och sådär! och det verkade som om hon också tyckte om den:D .. hihi, jag tycker i alla fall väldigt mycket om den,. och snart är den våran! helt underbart ju...


Efter det så åkte vi mot edsbyn , och nu sitter vi här! ska som sagt äta lite snart, och sedan blir det lite mys, och sedan hemfärd... :D    även att jag ser fram emot morgondagen också! ska verkligen bli grymt roligt... hihi, hoppas bara på att jag inte har för häga föväntningar liksom, mendet är ju sådant som märks! Allt funkar bara man vill liksom, det är någonting jag har lärt mig. haha!

nej, nu ska jag hjälpa till med maten! så på återseende söthögar!
Puss o kärlek! <3

Av Louise - 8 april 2010 23:30

Hej såhär på kvällningen!  har eran dag varit bra? min har faktiskt varit bra med stressig och sådär! men inte gör det någotning, jag är ju bara ung en gång liksom, så måste väl bjuda på det då antar jag! haha!


Men åkte ner på ljusdal mitt på dagen igen, då det var dags att skjutsa lillebror till tåget då han skulle åka tillbaka till Falun igen, för Jennie skulle komma och hälsa på honom. ni kommer ihåg flickan ifrån nyår?   åååh, han tycker verkligen om henne, det ser man på honom och han talar verkligen öppet om det. jag hoppas för din skulle glenn, för hon är ju underbar!!!! :D    Upp på dollar en sväng och inhandlade lite nödvändigheter och sådär! OCh när jag om hem s hängde jag tvätten , och efter det hade jag precis satt mig ner och sagt att jag inte skulle åka någon mer bil idag över huvudtaget. inte ens upp på affären eller sådär! men tror ni att det blev så? haha - NEJ!
för då fick jag ett sms av lillebror där det stod: ring mig fort som fan! och så var det typ 72 utropstecken efter det!! haha.. men jag ringde och då var han fast i edsbyn och ville ha skjuts till falun liksom. hm vad skulle jag göra? vem skulle jag ringa?  jag ville ju inte åka själv, för det hade blivit en väldigt tråkig resa hem ju! :(  men ja ringde olivia, men hon jobbade tyvärr :(    Så jag ringde storebror Jimmy, och han ställde självklart upp!

Så vi  var helt enkelt till Falun en sväng fram och tillbaka, lite kul det också såhär en torsdag kväll..
men nu är jag hemma i alla fall, hel och belåten. men dock väääldigt trött :p haha!

Imorgon ska jag åka ner till bollnäs då jag och svärmor ska fika och sådär! ska även försöka kika på lite annat, och sådär! sedan blir det till att kika på lägenheten en sväng till, då Siw ville se den också! så det får hon gärna göra! :D haha!

Men nu orkar jag inte mer, nu ska jag sova! godnatt och på återseende imorgon!
Puss o kärlek  <3

Av Louise - 8 april 2010 11:03

Är det någon som är lika hurtig som jag denna morgon? hihi, jag har ju som sagt varit nere på företagsskolan i morse, var till att vara där klockan 8! men jag var uppe med tuppen, och älsklingen fick för en gångs skull ligga kvar och snusa längre än vad jag fick! haha.
men nere där, sedan hem efter det, startade en tvättmaskin, hämtade den andra tvätten och vek den, startat en diskmaskin och även gjort rent både ugnen och spisen! Jag känner mig riktigt hurtig såhär tidigt på morgonen! :)  Och även att när jag ringde och kikade kontot så fick jag en chock, för då hade jag helt plötsligt fått in pengar! och det mina damer och herrar - är INTE helt fel.. hah! (:

Även att jag nyss fick ett härligt sms ifrån Robin, han var ju hur glad som helst över det. och även jag måste jag säga! =)  härligt, just nu går allting som vi vill, nothing can stop us now!!! ååh, jag har en sådan där underbar känsla i hela kroppen! yeees...


Nu ska jag fortsätta vara hurtig, och sedan blir det upp på affären och inhandla lite mjölk och sådär! lovely.
På återseende senare söthögar!
Puss o kärlek ! <3

Av Louise - 7 april 2010 21:46

Dålig uppdatering idag, jag vet! mitt fel. så jag ber om ursäkt haha, eftersom jag vet att ni är så många som gärna läser om min vardag! så det är roligt att ni är så många som läser, och statistiken bara ökar vilket jag tycker är helt otroligt ju! (: hihi..


idag har jag inte gjort någonting speciellt, var nere på mötet eller föreläsning, vad man nu ska kalla det?  men var där klockan 9 i alla fall, och sedan vid halv 11 så åkte jag hem! (:
Fick reda på att Jonas fick jobb idag också, så grattis till honom för det! alltid roligt ju :D ..


Annars har jag inte gjort så mycket, fick ett bra besked också som gjorde mig lycklig! nu satsar vi^^ hihi.

Skjustsade ner lillebror tll sjukhuset för han skulle kolla upp sin hals, och det visade sig att han hade halsfluss! så det var ju bara att hämta ut pencilin, och sedan bar det av mot hyttebo en sväng och träffade frida och snacka lite skit, och berättade lite vad hon ville göra med deras hus, och så "möblerade" vi om lite, eller vad man nu ska kalla det? haha! resultatet blev bra i alla fall.. mycket bra flickor, och så ger vi oss en stor klapp på axeln ^^ haha!


Efter det så åkte jag hem, och då hade älsklingen hunnit komma hem också!! Lagade lite middag, och sedan har hela eftermiddagen/kvällen bara bestått av en massa mys såklart. helt lovely! <3


Just nu sitter vi och kikar lite på tv'n, ska alldeles strax ta och borsta tänderna och sådär! då vi båda är sjukt trött och slocknade på soffan en stund tidigare! (: haha. så blir till att sova tidigt, jag är väääldigt trött!
och klockan ringer halv 7 imorgon bitti, dags för att vara på företagsskolan klockan 8 imorgon bitti, igen! bara bita i det sura äpplet och ta tag i det liksom! hehe

nej, nu säger jag godnatt
puss o kärlek <3

Av Louise - 6 april 2010 22:17

Egentid är behövligt :D   Jag har suttit med ansiktsmask, noppat ögonbryn och fixat en massa! :)
Tog en låång skön dusch med hårinpackning och allt där till ^^ hihi..

Annars har min kväll inte bestått av någonting speciellt, bara suttit i soffan med en kopp te, värmeljus och bra serier på tv'n.. that's great!!! 
jag har väl egentligen ingenting mer än det att skriva, så vi hörs helt enkelt imorgon efter mitt möte (:

Godnatt, och sovgott! dröm stort godingar!
Puss o kärlek ! <3

Av Louise - 6 april 2010 19:04

Jag har dejtat både dammsugare, dammtrasan och mr mopp och alla dess rengöringsmedel idag, och känner mig väldigt duktig med min "insats" och resultatet också för den delen, helt oroligt! :D  det känns hur skönt som helst.. och jag är hur duktig som helst, det vet jag om. men nu blir älsklingen glad när han kommer hem imorgon. thihi.


Har även varit upp på affären och handlat några saker som jag glömde igår, men ingenting mer! :D thihi.
ikväll blir det bara en sådan där hemmakväll för mig själv, med liten egentid.
ska fixa med ansiktsmask och sådär senare, och så en massa mys i soffan med bra tv-program blir det också! tro det eller ej, men jag gillar faktiskt sådan här egentid ibland när man bara får vara alldeles ensam, även fast jag är så himlans rädd för mörker och ensamhet. men detta är en helt annan känsla, haha! någon som känner igen sig i den sluddriga förklaringen? (:


Även att jag måste upp tidigt imorgon också, ska vara på företagsskolan klockan 09.00 imorgon på någon "föreläsning" eller vad det var för någonting, har egentligen ingen aning, förutom vilken tid jag ska vara där! :D haha..
men men..

Nej, nu ska jag ta och starta en diskmaskin, på återseende!
puss o kärlek <3

Ovido - Quiz & Flashcards