Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 29 november 2009

Av Louise - 29 november 2009 23:01

nu sitter jag här igen, förvirrad av att mina egna tankar snurrar runt i mitt huvud, och jag inte riktigt vet längre vad jag vill eller ska i livet ? är det någon annan som vet det, eller som i alla fall kan göra så att jag kommer på rätt spår igen!? fan detta jobbigt.. förlåt att jag svär, men ibland måste få göra det också.. av någon konstig anledning så verkar det kännas lite bättre efter det i alla fall, haha! (:


Tror ni helt seriöst att jag har hunnit med någonting utav det jag skrev förut? det där med, dammsugandet, gardinerna, disken och det ?  .....................

nej, ni har rätt! jag har bara lyckats med en sak faktiskt, och det är att diska undan allting.. haha, inte lätt och vara såhär lat egentligen!
men sedan sprang i alla fall klockan iväg för mig, och det var dags att hämta lillebror på stationen, helt underbart tycker jag ;b .. haha...

och när vi kom hem, så kom jag på att jag hade en sak i bakluckan på bilen, som jag blev tvungen att ta in - nämligen en julklapp! så den måste jag slå in också, lite extra fint tror jag! (a) haha...


men efter att jag hade hämtat honom, så har jag inte gjort så speciellt mycket!! Suttit här, kollat på Filip&Fredrik, och nu även mitt stora feta grekiska bröllop! 
Jag vet inte hur många gånger jag har sett den filmen, men jag tycker på något konstigt vis att den är bra! (: haha!


Imorgon bitti, så ska robin iväg på arbetsförmedlingen, på sådant möte! undrar när jag ska dit igen? för jag har fortfarane inte fått något svar på mitt mail, kanske måste skicka ett nytt? hmm

Men i alla fall, efter att han har varit där, så ska jag ner på ungdomsmottagningen också, och ni vet ju varför :(  , ska jag erkänna en sak då? jag är sjuuukt nervös!!
men jag måste lyssna på mitt hjärta, och inte huvudet, right? och även göra det som är rätt... annars blir det bara kaos i slutet..
men jag ska åka dit till klockan 1 imorgon i alla fall, då dom öppnar! och se vad dom säger! ;p haha..

men nu ska jag i alla fall ta mig en dusch.. så vi hörs kanske innan läggdags? ;)
Puss o kärlek! <3

Av Louise - 29 november 2009 17:42

Tro det eller ej, jag har inte hunnit med någonting i stort sätt. ;p haha!
men jag har ju i alla fall, vikt undan all tvätt och även hämtat lite mer, som alldeles strax ska vikas och läggas in i garderoben! (: , hämtat disken, stoppat in i skåpen och donat! ^^ så jag har ju hunnit lite i alla fall, även att jag har rensat lite i mina lådor med kläderna! så har lite som inte används eller är för litet, så ska slängas undan! ;p hehe   ..   och dom som känner mig, vet att jag har vääldiga problem med att göra mig av med mina kläder, big no no där faktiskt!   men det läre väl göras? kan man inte ha det, är det ju ingen idé att spara på det! haha!



Men nu har jag just ätit lite mat, och det blev soppa för min del idag, orkade ingenting annat kände jag, haha! medans robin har ätit upp gratängen och sådär ifrån igår! så det inte behövde slängas!
men nu har jag ju som sagt ätit lite mat, mätt och belåten! dock lite tröttare!

nu ska det tas tag i disken, dammsuga i köket & hallen, sedan ska det bytas gardiner! (: haha..   och ikväll ska jag hämta lillebror på stationen, för han ska vara hemma en HEEEEEL vecka, gissa om jag är glad? :D oohja.. hehe!
 men vi hörs senare! så på återseende!


puss och kram, skumbanan <3

Av Louise - 29 november 2009 14:09

Hejsan sötnosar!


Nu är jag här igen, och det blev ju inget skrivande igår heller! Men det kom så himlans mycket annat emellan, min städning, skjuts hit och dit, matlagning och en himlans massa annat! hehe.. så jag hade helt enkelt inte tid! sedan var jag lite smått sur på kvällen och jag hade absolut ingen som helst lust att skriva någonting heller så därför blev det inte så! (: haha.. men men, ni överlever kanske?


Det blev lite städat igår, men dock inte så mycket som jag hade hoppats på, men vardagsrummet är nu helt klart, och köket är väl halvt i alla fall, hehe! (: ..  men det ska det bli ändring på idag! pappa ska komma in och putsa mina fönster idag, så jag ska passa på och sätta upp nya gardiner efter det (: hehe, så att allting blir fräscht liksom, och även att robin ska stryka dom, för det har han lovat.. haha! :b , det tycker jag om faktiskt, för då slipper jag göra det! jag tycker jag strök tillräckligt i skolan! hahaha...


Men efter att vi hade skutsat ner pappa igår, varit på ljusdal och handlat lite nödvändigheter så åkte vi hemåt och började städa och rensa en mass saker! (: kändes otroligt bra, och efter en stund så blev jag så himlans hungrig, så jag började med maten! och igår var det fläskfile, potatisgratäng ( som jag för övrigt skulle kunna leva på, MUMS! ) och en god sås, och en mycket god sallad till, och jag bara njöt när jag väl fick äta.. och igår kom jag även på att jag måste köpa nya järntabletter och B12 tabletter, för mina är nästan slut.. och det är ju inge vidare ;p hah.. men men!


Men efter maten så orkade inte någon utav oss fortsätta städa, så vi strunta helt enkelt i det, heh! bara satt i soffan och slöade och väntade på att pappa skulle ringa!

även att jag pratade med mormor igår <3, och jag tror jag höll på att ta livet av henne! men jag hoppas hon fortfarande är vid liv (: .. Och ävrn att jag berättade hur hon skulle hitta hit, eftersom hon var nyfiken! så mormor, har du hittat hit nu?
och du vet att jag älskar dig! förlåt för att jag skrämde dig! (: <3


Vi åkte neråt och hämtade pappa, men blev ju som sagt kvar där en stund, och under tiden så skjutsade jag stefan, micke å och sassa till snäre! (: haha..  sedan hämtade jag pappa igen och vi åkte hemåt igen.. och då var jag lite smått sur och irriterad och vääldigt trött.. så jag gick nästan på en gång och la mig! och somnade - väldigt skönt!!


men nu är det en ny dag, första advent! (: så ska städa upp det sista idag och göra det riktigt julmys här hemma! ;b . underbart tycker jag, för tro det eller ej, jag tycker faktiskt om julen, och även att jag tycker om att julpynta! det är mysigt faktiskt, hehe! (: ..


Nej, nu ska jag sätta lite fart, så vi hörs senare sötnosar!
puss o kärlek! !!

Ovido - Quiz & Flashcards