Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 14 november 2009

Av Louise - 14 november 2009 23:41

Fortfarande en väldigt seg, och otroligt tråkig lördag måste jag säga! det har inte hänt någonting alls.. har bara suttit här hemma i min lilla soffa med katten och robin liksom, haha! (:

Olivia ringde förut efter att hon hade ätit, men då var klockan redan 9, så det blev inget bus idag! för ingen utav oss orkade just då! Bestämde att vi eventuellt skulle ses imorgon istället, och det kan ju behövas livas upp lite, och framför allt på en söndag liksom, för dom har en förmåga att vara ännu segare och sådär än alla andra dagar i veckan! haha!:D

men jag måste och passa på och säga att den där nya restaurangen, som har öppnat där GK's låg förut måste vara helt sjuk! har inte hört någonting om maten ännu - för det är ingen som har fått den! igår var det några som hade suttit i flera timmar, och ändå inte fått maten! helt sjukt? "/. hmm..
och idag så hade olivia och dom tydligen ringt 2 gånger,

och 1a gången hade dom sagt - återkom efter klockan 21 ( då va klockan halv 7 ) för vi har lite att göra!

sedan 2a gången dom ringde, fick dom svaret - återkom imorgon, för vi kommer inte att hinna detta ikväll..

Hur gör man det? jag fattar inte riktigt, men men ! visst, dom kanske hade mycket att göra, och det förstår man väl när det är nyöppnad och sådär! Men man säger väl inte sådär när folk ringer och vill ha mat? eller, och sedan framför allt låter inte 2 stycken få sin mat, och låta några andra inte alls få sin mat - när dom är i samma sällskap!
tycker faktiskt det är lite dålig stil, så hittills har dom ju inge bra rykte i ljusdal, och går det att "rädda"? , har dom verkligen tillräckligt god mat för att allt inte ska var förstört? hmm

jani, det läre ju märkas om inte annat, jag kommer absolut inte att åka dit och äta förrän jag hör någonting bra om den "nya" restaurangen, haha! :D  - så jag ser spänt fram emot all kritik ni har om den , både bra och dåligt! (:  så får vi allt se vad som händer...


Nu ikväll så har jag kikat på Körslaget bland annat, och team Ola - LUND! vann ju, helt underbart faktiskt tycker jag! första året det är en manskör med, och dom tar hem hela rubbet, är inte det underbart?
sedan satt jag och sa till robin förut också, det hade ju varit lite roligt om dom vann, pga att det var en manskör, och även att dom hade färgen lila, som förra årets vinnare team Hanna hade! haha.. så det var också lite roligt tycker jag! vinner " lag lila " nästa omgång också? :p haha.. jadu, det vet man ju inte riktigt.. sådant som märks antar jag?


Sedan har vi suttit här i soffan med katten, haha! och jag har mest suttit här med datorn, och sedan sneglat lite då och då på tv'n! för robin har tittat på Die Hard 4.0 - och ska jag vara helt ärlig! så tycker jag egentligen inte att den ens är nå bra! men men, jag har ju som sagt inte kollat hela filmen, utan bara lite då och då!


nu är det är bara en halvtimma kvar av den filmen, sedan får jag tillbaka "kontrollen" över tv'n och vad som ska visas. haha! och jag hoppas att det finns någonting bra att kika på innan man ska öppna upp portarna till drömmarnas land yttligare en gång! :D ...

men jag hade tänkt och gå och borsta tänderna redan nu, och krypa ner i sängen alldeles strax! för jag känner att jag börjar bli lite trött faktiskt, kan bero på att jag inte har gjort många knop idag över huvudtaget! det enda jag egentligen har gjort är att laga mat ;p haha!

men jag säger i alla fall godnatt nu redan, så syns vi imorgon! :D

så ha det så trevligt i drömmarnas land, för det ska absolut jag ha! utan tvekan! ;) ... för allt är tillåtet där inne, right? ;D  det man inte vet, det lider man ju inte av som sagt! :D ..

nej, men godnatt & sovgott sötnosar!

på återseende imorgon!
puss & kärlek <3

Av Louise - 14 november 2009 18:58

Detta har verkligen varit en otroligt seg och väldigt tråkig lördag om jag får säga det själv (: haha!

det har inte hänt någonting över huvudtaget - och det blir jag deprimerad på! usch, fy och blää!


men jag hoppas att det bli en ändring på det sen? Olivia skulle i alla fall höra av sig efter att hon hade ätit! :)  - dom skulle tydligen testa den nya restaurangen här i ljusdal, så då läre man ju få veta om det är bra mat eller inte också.. haha! men det märks väl...

men som sagt, hon skulle ringa i alla fall, och jag hoppas på en himlans massa bus, så jag i alla fall kan sysselsätta mig med någonting annat än och bara sitta fast i soffan och ha väldigt tråkigt!   Men nu ska vi ju inte vara så himlans negativa..


Jag lagade mat förut, och det blev fiskgratäng idag - mycket gott och väldigt länge sedan vi åt det faktiskt ;p hehe!

så jag åt hur mycket som helst! ibland undrar jag egentligen hur jag får i mig så mycket mat, haha! :D men men, jag har ju även hört: - äta bör man, annars dör man! så lika bra att jag passar på och äta nu då, innan jag dör. right? haha.. man får ju liksom inte vara dummare än vad man gör sig heller.


Nej, men nu ska jag kika runt lite till på internet, sedan slänga mig i duschen en sväng! och även vänta på att Olivia ringer också :D - jag vill buuuuuuusa! <3 hehe!
men vi hörs senare ikväll antar jag !:)
Puss o kärlek!

Av Louise - 14 november 2009 14:29

Idag är jag här igen, framför datorn.. samtidigt som jag tittar ut genom fönstret och ser blötsnö falla ner som aldrig förr, det verkligen FALLER ner från himlen! och visst, jag klagar inte! men det hade kunna kommit riktig snö, som inte är blandad med vatten, och även att fortfarande kunde ha varit lite mer minusgrader kanske? :P eller? hmm!


Det blev en liten dålig uppdatering igår, jag vet! men jag bjuder faktiskt på det! (: hehe! för olivia hämtade som sagt upp mig, sedan så åkte vi hem till henne en stund och döade, haha! sedan hämtade jag bilen och även hämtade upp Robin ifårn stationen! Sedan blev det en kebabtallrik - mycket gott! :) haha!

Efter kebabtallriken, så blev det hem en sväng, sedan åka igen! då det var dags att a ner till Olivia, för att busas, titta på idol och snacka en massa skit - ungefär som vanligt måste jag säga! men jag trivs med det! <3


Men jag åkte i alla fall dit som sagt, kollade på Idol med henne och Rigmor ( eftersom stefan bara satt och spelade wow hela tiden! ) haha.. Men efter idol, och utröstningen så åkte vi till Andreassen en sväng, där det var lite party! hehe! träffade trevligt folk, haha! :) underbara människor.. och jag måste ju bara säga att Stefan är ju lite konstig :D .


efter en minst sagt trevlig stund, haha! så åkte vi hemåt igen, för mina ögon började verkligen gå i kors! inge vidare bra ju ;p hehe! men det bjuder jag faktiskt på.. väl hemma så tvättade jag bort mitt smink, och sedan hoppade jag direkt i säng! haha! och jag somnade på direkten måste jag säga! :D otroligt skönt!


I morse när jag vaknade så låg jag kvar i sängen och kikade på tv'n, och sedan skulle Robin tydligen ha skjuts till Hedsta, så fick köra dit honom och sedan hem igen!
så nu sitter jag här, och funderar på vad denna snöig, blöta, gråa & tråkiga lördag har att erbjuda! någonting intressant? ;p haha!

men nu ska jag äta lite lunch i alla fall. hehe!
så på återseende i alla fall..
Puss & kärlek!

Ovido - Quiz & Flashcards