Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 3 november 2009

Av Louise - 3 november 2009 17:35

Har nu varit hemma ett bra tag, snarare sedan 4 tiden ungefär.. men jag har haft en kanondag! kunde nästan inte ha blivit bättre, eller jo! några saker kanske!
Men inte långt ifrån en perfekt dag! :D , och vet ni då? Jag älskar't vääldigt mycket...


I morse s var jag ner på ljusdals hem och skrev in en intresse anmälan. dags för nytt boende kanske? hm, det ni!

fundera på det ni! haha

Och det var poliser tamefan överallt, och då menar jag verkligen hur många som helst.. är det någon som vet varför det var så himlans många ute ? hmm..

men men, när jag hade hämtat mathilda i tegeltjär i alla fall, så åkte vi ut på stora vägen och hann inte ens komma upp i rätt hastighet innan min telefon ringer! och då är det Eva ifrån Scandic i bollnäs, som undrar vad jag ska göra i helgen! och jag sa att jag inte hade någonting speciellt planerat, och hon undrar om jag ville komma och jobba, och SJÄLVKLART!! det säger man ju liksom inte nej till.. så jag börjar 16.00fredag - ska bli så himlans roligt.. haha.. jag längtar faktiskt lite om jag ska vara ärlig (: ser fram emot detta otroligt mycket! :D


sedan åkte en glad jag till hudik med mathilda, kollade bebis på ultra ljudet! och det var ju verkligen hur gulligt som helst. haha, jag var ju helt exalterad verkligen! haha ! mathilda hon bara skrattade åt mig.. men det blev en jätte gullig bild i alla fall, i profil! och ja kunde knappt sluta kolla på den när hon pratade med läkaren! utan jag satt där och bara tittade liksom! (: och tyckte att han kunde komma ut, så jag kunde kolla på bebis i verkligheten också :D

för bebisar luktar ju verkligen hur gott som helst, en speciell, underbar lukt! (: + att dom ä ju världens sötaste varelser.. förutom elefantbebisarna då :p


Efter det blev det lite mat, och sedan hemfärd igen! och då mötte vi typ 4 stycken polisbilar och en piketbuss också! så som sagt vad gör dom ute idag? även att det var en massa ambulanser ute och åkte också! var detta ingen bra dag, eller var det bara en massa annat på schemat för dom idag? :p haha! men men!


Sedan hem, och nu sitter jag här! har tänt lite i spisen här! så man hör hur det knakar så himlans mysigt här inne i vardagsrummet.. och jag ska alldeles strax åka upp och handla lite mat! för älsklingen kommer hem! och han kanske vill ha lite mat, och även en matlåda imorgon kanske? så bäst man åker och handlar då, eftersom jag har lovat att laga maten liksom! (:
han skulle bara åka hem till rengsjö en snabbis och sådär hämta lite kläder :D!


Nej, nu ska jag ta mig i kragen och åka handla, laga mat och diska innan han kommer hem!
Ikväll då? en lugn hemma kväll tror jag det lutar åt, med andra avenyn och sådär! sedn bara vara glad och längta tills på fredag! :D hehe!
men på återseende senare sötnosar!
PUSS!

Av Louise - 3 november 2009 10:38

Nu är jag uppe igen, eller ja har varit det ett bra tag!


Klev upp här i morse, klev in i duschen och sådär! sedan har jag ätit frulle, nu är det inte mycket mer kvar! bara håret som ska fixas! för att sedan åka ner på ljusdal och möta upp Olivia!
Jag ska nämligen in på ljusdalshem, så får vi de vad det slutar med!hahaha :P nej, men ska skriva in mig i bostadskön i alla fall. (:

Efter det ska jag åka till järvsö ( tegeltjär!) och hämta upp Mathilda, sedan ska vi åka mot Hudiksvall, och jag ska få se bebisen ! (: hee.. och sedan ska jag få känna massor på magen - ni som känner mig vet att jag är lite svag för bebismagar! ;p haha! men kulan är ju så söt! eller hur?


Sedan hem igen, vad händer ikväll då?  Hm, kanske märks! :D haha...  kanske ladda upp NÅGRA av bilderna ifårn i lördags.. men bara nåra stycken! haha ;p men det märker vi sedan vad jag bjuder på (: hahaha!


Nu ska jag gå! på återseende när jag kommit hem! PUSS -->



btw, jag har hört en människa säga?
- " alla förtjänar ju att vara lyckliga.. men hur vet man att man är lycklig med rätt person? eller framför allt lycklig över huvudtaget. är inte gräset grönare på andra sidan?   jag vet att jag också vill vara lycklig, men hur vet jag då att det är med rätt? "

det är ju värt att tänkas på :P hehe! jag tyckte det var väldigt klokt och bra sagt, drf jag måste dela med mig lite!
Nej, vi syns sen! fundera lite under tiden! :D PUSS!!

?

Av Louise - 3 november 2009 01:51

Hejsan sötnosar!


idag har det varit lite dålig uppdatering, jag vet  - förlåt!

Men jag tänkte i alla fall berätta lite om min dag...


Efter att jag hade duschat och gjort mig i ordning i morse så kom Olivia och hämtade upp mig, ner på ljusdal och donade lite! (: hehe! sedan efter det så blev det hem till Olivia en sväng, ikade igenom bilderna som blev sedan i lördag! och jag säger bara: OJDÅ!  mycket mer än så finns det väl kanske inte att säga? :p haha.. men det var faktiskt roligt att titta på dom. haha! jag skrattade rätt bra där en stund! (:

Och även att rigmor skulle baka "glödhoppor" (stava?) , så olivia hjälpte till, och jag kikade på! hade aldrig hört talas om det innan, men det var tydligen bröd eller nå sådant.. och det blev faktiskt väldigt gott :) hehe..


Sedan vid 7 tiden kanske? så kom mattias och hämtade upp mig, då det blev en liten omväg till färila, för han skulle kika på en sak på vägen dit! haha!
men när vi väl kom hit i alla fall, så färgade vi håret på honom! Svart blev färgen - och jag måste erkänna att det blev faktiskt väldigt bra! sedan tog vi en sväng på Ljusdal också, och där hittade vi Micke lol, så vi har umgåtts med honom ikväll..   så för ungefär en timme sedan åkte dom hem! så nu är det bara jag och katten hemma!

Man kanske skulle försöka sova lite snart? ska ju faktiskt upp tidigt imorgon... eller ja, så tidigt är det väl inte! men halv 10 i alla fall... Ska ju åka till hudik imorgon på ultra ljud och kolla på bebis! och NEJ jag är inte gravid!
Jag ska skjutsa Mathilda till hudik, för hon ska på ultra ljud :P hehe... så ska göra henne sällskap! :)
Så jag måste åka ner imorgon bitti och hämta bilen så vi har någonting att åka i liksom, det underlättar ju en hel del ! :D haha!


Nu har jag ju inte berättat allt, men allt behöver ni ju faktiskt inte veta heller! :) haha!
Men på återseende imorgon sugarpie!
nu ska jag försöka sova lite, Godnatt! (:

PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards