Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under mars 2011

Av Louise - 13 mars 2011 20:18

Även denna helg börjar lida mot sitt slut, men jag har haft en helt underbar helg så jag bara njuter av att tänka tillbaka! :)


Igår så åkte vi och hälsade på Robins pappa och var där ett bra tag :) och även att vi var iväg och tittade på ett skötbord också. Så vi får allt se vad som händer.. ^^, haha!

Efter det så åkte vi iväg och handlade lite gotta, och sedan in till Elin och Andreas där det nalkades mello-mys för hela slanten! :) Så gottade oss med en massa godsaker och varandras sällskap, även att Elin bakade en glutenfri hallon/blåbär's paj. otroligt god verkligen! :) Vi tjejer hade 2 favoriter och pojkarna hade ju 1.. men våra klarade sig bättre än deras! :) haha. Det hela slutade med att Erik Saade - Popular vann. vad tyckte ni om det? och hade ni några favoriter? :)) Dela gärna med er av era åsikter ang melodifestivalen! :)

Sedan blev det in och göra en tidig kväll, kikade lite på en film men orkade inte så mycket. så somnade strax innan 11 - otroligt skönt för min trötta kropp ^^, hihi..



Idag har det varit en mycket lugn dag. fick en sovmorgon, men sedan vaknade jag av att grannen spikade i deras sovrum :) men det gjorde ingenting. klockan var ju trots allt 11. så det var bara till att kliva upp.
Älskling åkte iväg en sväng, och jag passade på!
Musiken på högsta volym och städhumöret kom fram. :) kändes bra!

Det hela resulterade i alla fall med: vikt tvätt, 2 maskiner tvättade och hängda, diskmaskinen igång och urplockad och även att jag hann med att vattna blommor, damma och plocka undan allt småskräp som låg här och där! :) hihi.


Sedan kom älskling hem, då var det dags att åka iväg och handla lite! Passade även på att panta alla flaskor/burkar som man lyckats samla på sig. haha!
Och så blev det hem och gjorde en mysig middag och bara mös på vi 2 :)


Så nu sitter vi här, har nyss ätit lite kladdkaka m grädde och bara myser till solsidan som rullar i bakgrunden :) . Så ja, en riktigt bra och mysig söndag har jag haft. fördelat med nytta, nöje och vääääldigt mycket mys med älsklingen! :)


Idag säger vi även:

Hej gravidmånad 6, v.25 och även att det är våran dag idag: 2år & 1månad !

Så ja, livet rullar på och jag älskar varenda liten del av det just nu.
jag älskar min pojkvän/sambo/livspartner, älskar tanken på att vi 2 blir 3 om tre månader, och älskar allting runt omkring med vänner och familj :)

Ja, hela min livssituation egentligen - den är världsbäst verkligen..


Men nu ska jag mysa vidare med älsklingen innan BB börjar.

är ni också BB "nördar"? brukar ni titta? och vem tror/vill ni ska åka ut ikväll? :)

Komentera gärna era åsikter! :)


På återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 12 mars 2011 13:29

Bebiskläder - finns det någonting sötare än dom små små kläderna? :)
Nej, jag tror inte det! :) det är hur gulligt som helst.


Men i alla fall, nu har jag klickat hem lite kläder till vårat lilla ♥ 'a och mirakel.
Kunde inte låta bli, och har tittat på det länge nu! :)
och sedan när det dinkade ner en rabatt kupong i brevlådan så kunde jag inte låta bli :) hihi. Så har klickat hem mina första bebiskläder :)) känns kanon, och längtas tills dom kommer hem ju! ^^,



Nej, nu kryper jag ur min mysiga morgonrock och gör någonting vettigt av denna lördag! :)
True Love! <3

Av Louise - 12 mars 2011 11:33

Jag har haft en underbar start på min helg måste jag säga! Kunde nästan inte ha blivit bättre! :)


Igår klev vi i alla fall upp i skaplig tid och gjorde oss i ordning och sedan åkte vi mot Hudik, där Robin kikade runt lite och sedan var vi in och handlade lite nya kläder och sådant till honom, då han hade presentkort kvar och verkligen behövde det kändes det som! :) Men nu har han lite nytt och fräscht! :)


Efter att vi hade varit i Hudik en sväng så vidare mot Delsbo/Moviken och världens bästa mamma! :)
Kom dit, kramades lite, kollade igenom en massa kartonger med gosaker - gissa om jag fick mig ett gott skratt. jag säger bara 90-talet is the shiet :) haha!

Det var otroligt roligt att titta igenom dom sakerna faktiskt, och jag skrattade vid ett tillfälle så jag höll på att kissa på mig. Det var väldigt roligt i alla fall. så tack för det mamma! :)) ..


Efter det så fick jag hjälp med lite läxor som jag hade kört fast med, så tack så mycket mamma! Och sedn fick vi otroligt god middag. Riktigt uppskattat måste jag säga! :)

Det blev en massa mys, skitsnack och bara njutning av tillvaron efter det. och även att Pontus (den yngsta av bröderna) borstade mitt hår och trixade. Hur söt är inte han då? ...


Klockan tickade iväg och det var dags att åka hemåt.
när vi kom hem såbr vi ner spjälsängen och det i förrådet och även kartongen. :)

Sedan upp och såg sista 30minuterna av BB innan sängen ropade våra namn.
Fick även lite massage innan jag somna, då jag hade så himla ont vid skulderbladen - tack älskling! :)


___________________________


Idag händer det lite i alla fall, ska nu äta lite lunch snart tänkte jag! :)
Senare ska vi åka till Robins pappa och fira honom i efterskott, han blev ju trots allt 51år igår, grattis "farfar" :) hihi. älskade Steven :)) ..

Efter det så blir det en lugn kväll, och sedan nalkas det mello-mys med grannarna!

Ja, det kan ju inte bli annat än en underbar lördag också.
Då solen skiner ute, och till och med värmer när man kikar ut :) Så här står balkongdörren öppen och vädrar för fullt. I love it! :)


Men ja, nu ska jag äta lite lunch och sedan hoppa in i duschen och välkomna denna underbara lördag lite till. Så på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 10 mars 2011 23:20

SM-FINAL!!!!!

Hur bra som helst, vinst även idag! 5-3 blev dagens resultat, och 3-0 i matcher!
Hej studenternas och hej SM-FINALEN!!! :)



Ja, pojkarna behövde aldrig ha någon skjuts. Då dom fick det ändå. otroligt skönt måste jag säga! att inte behöva åka upp dit med tanke på hur mycket folk det var!
Så jag följde klart matchen via internet, och sedan hoppade jag in i duschen istället :)
Otroligt skönt måste jag säga.
Efter duschen så hade klockan blivit nästan 22.00, då jag stod där inne längre än jag trodde. haha! och helt plötsligt var älsklingen hemma. :p


Kollade på BB, och sitter nu i soffan med världens vackraste, men ska snart ge upp för idag och krypa ner i sängen! :)
Imorgon ska jag upp i skaplig tid , äta frukost och sedan åka till MAMMA! :)
ja, det ska bli en heldag i skogen imorgon, hon vackraste kvinnan ever!!

hjälp med pluggandet, middag och fredagsmys för hela slanten, gosh! gissa om jag längtar :D hihi..


Även att jag har löst allting med mommo också, då det är utflykt på G nästa helg. så blir borta hela helgen. hur underbart som helst - bara jag och älsklingen! <3 kommer bli hur bra som helst, det vet jag redan nu! :)
(mer uppdatering ang detta kommer till veckan!)


Men ja, nu ska jag mysa lite till innan sängen ropar för högt och fredagen och massa mys är här och även en fullspäckad och underbar helg att se fram emot. så godnatt redan nu! på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 10 mars 2011 20:28

Gårdagen blev väldigt lugn, därför det inte kom någon uppdatering, för det finns väl ingenting att säga om den :) haha!


 _______________________


Dagen idag har också varit otroligt lugn. Men har hunnit med lite i alla fall :) hihi
Vaknade ganska tidigt i morse, då magen var på väg att sprängas av smärta och även att mina höfter inte alls ville som jag ville.
Men upp kom jag i alla fall, och klockan var endast 08.15 !! Hualigen vad tidigt.


Efter att ha varit uppe i någon timme och inte gjort så mycket, så skrev jag en lista och sedan åka vi iväg för att handla lite, då det skulle göras en köttgryta till middag idag. som jag längtat efter det :) haha!


Så efter att vi handlat och donat på, så vart det hem och slappa en stund innan det var dags att börja med middagen! och även att vi fick mysigt sällskap till middag - och det uppskattas alltid. Tack! :)

Efter middagen så fick pojkarna nästan lite bråttom, så klädde på oss och åkte up på sävstaås och där snöade det som bara den ju!


Men sköt av en bengal i alla fall, och tittade på första halvlek (då dom idag spelar 3x30 pga snön). Sedan bestämde jag mig för att åka hemåt.. Just pga snön och att mina höfter skrek på mig - SÄTT DIG NER! Så det var väl bara lyda.
Så nu följer jag bandyn via internet istället och det går lika bra det måste jag säga! :) haha!
Så pojkarna ringer senare när dom vill ha skjuts hem, så då ska jag åka upp och hämta dom!

VINN NU BOLLNÄS!!!! :)



Men ja på återseende senare!

Lots of Love!

Av Louise - 9 mars 2011 21:57

Jag skulle bara vilja säga -


Ingenting kan stoppa mig nu! Bara jag - genom att ta fel beslut eller fel väg.


Men jag känner på mig, allt är rätt för tillfället. Jag älskar precis allting med mitt liv och allt därtill.
Vännerna, familjen, världens vackraste sambo, vårat mirakel och allt annat.

Alla småsaker här i livet som gör det värt att leva och allt sådant. Jag har absolut ingenting att klaga på eller tycka mindre om. Bara en liten liten liten sak - men den puttar jag åt sidan och fokuserar på precis allting annat istället.


Kort och gott - jag är lycklig, och jag inte drömma om någonting mer!

Tack till er alla!



Lots of Love! <3

Av Louise - 9 mars 2011 16:55

Än så länge har det ju inte hänt någonting speciellt idag! :)


Var som sagt till Söderhamn med älsklingen, då pärlan skulle besiktas. haha!
och det gick ju hur bra som helst. så det var skönt.
Åkte ner på stan en sväng, då Robin skulle in på en affär, och vem träffar man på där, om inte Josefiné...
Hur länge som helst sedan jag träffade henne, så det var otroligt roligt måste jag säga! Och nu måste vi ses oftare, då hon inte hade någon aning om att jag numera bodde i Bollnäs ( vilket jag har gjort i snart 1 år! ) haha. men ska försöka ses mera tycker jag ;b eller vad tycker du tjejen?


Efter det blev det lite lunch och sedan hemåt.
När vi kom hem så la jag mig på soffan och blev hur trött som helst.. inte okej måste jag säga! :P haha. men jag har lyckats hålla mig ifrån att somna - så klapp på axeln till mig.. hih..


Har kikat runt lite på internet nu till bebis, och hittat lite roligt som jag är intresserad av - dock inte någonting bestämd eller beställt heller. för det får vänta lite till faktiskt.. :) men det skadar ju aldrig att titta .. eller hur? haha!


Även att pappa ringde och frågade en sak nyss, och självklart !! :)
Finns det möjlighet så räkna med oss, det kommer vi absolut att göra.


Men nu ska jag se vad kylen/frysen har att erbjuda för middag idag. så på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 9 mars 2011 11:43

_____________________

Vinst igår för Bollnäs GIF, 8-4!!!

Otroligt bra match måste jag säga, och ett himla drag! Ja det var otroligt bra, och nu bara måste man gå på torsdag också.
Hoppas på vinst då också, säger hejdå till Villa/Linköping och hej studenternas och SM-FINALEN !!! :)

______________________


Japp, det är det precis det vi hoppas. så även att det blir bandy imorgon också! :) hihi.

Efter bandyn så hände det inte speciellt mycket, åkte hemåt och tog en varm dusch för att inte bli allt för stel i mina höfter. vilket nog var ett väldigt klokt beslut :) haha!


Efter duschen och sådär, så blev det självfallet BB, och sedan 90210 ! :)
Sedan ropade faktiskt sängen mitt namn alldeles för högt, så jag somande som en stock vid 12 tiden. otroligt skönt! :)

Vaknade imorse av att Linnsan ringde, men det ändrade sig. blev inte så att jag följde med henne till bvc idag, utan jag åker med älsklingen till söderhamn istället för att besikta bilen! Lilla pärlan ska gå igenom prickfritt :) *småler*.


_________________


Ja, har väl inga egentliga planer för idag, men söderhamn först i alla fall. så ska göra mig i ordning nu. då vi ska vara där 13.10 :) hih.
Så på återseende senare, så får vi se vad denna dag har att erbjuda och överraska med :)

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards