Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 8 mars 2011

Av Louise - 8 mars 2011 17:23

_________


Kvällen igår var otroligt mysig. vi gick ju som sagt in tillfinaste granarna Elin och Andreas, och även att Hedlund var där - som an inte har sett på år och dar känns det som. men ytterst trevligt.

Kikade på En uge i minuten, och käkade hallonglass. otroligt gott faktiskt. :) hihi.
och ja, pratade på och pratade om förlossningar och sådant. och Elin berättade lite mer om hennes! :) jag tycker det är roligt att höra historier och sådant som folk har varit med om.  Dock tycker dom flesta att jag är knäpp som tittar på sådana program, och tror att jag blir skrämd av det..

men så säger jag såhär: Jag blir inte skrämd av det för fem öre, alla upplever det olika. för alla är det olika med känslor och smärta och allt som ingår i förlossningen och arbetet runt omkring den! Sedan är det ju självklart att det kommer inehålla smärta (konstigt vore väl annars? hmm.) , men det är ju ingen smärta du inte kan ta dig igenom. eller hur? Det är så många som gör detta varje dag, så varför skulle inte jag också lyckas!? hm.
ja jag tar det helt enkelt den dagen det kommer och bearbetar det då med Robin vid min sida. och jag längtar tills den dagen kommer. ja det gör jag! :)



Efter att vi hade myst på och tittat på bebisar - underbart. så gick vi in till oss. då ögonen gick i kors, och det var dags för BB och sedan sängen. tack för en underbar kväll sötnosar :) <3 ..


______________________


Imorse så vaknade jag fruktansvärt tidigt och kunde absolut inte somna om. men det gjorde ingenting. Bestämde även med Elin att det ksulle bli fika/lunch vid 12 tiden då linnsan skulle komma ner på stan också :).
Sagt och gjort, åkte iväg en sväng. fick tillbaka min plånbok som jag hade lömt i Andreas bil (klant jag vet! haha) .. och sedan så började vi promenera.
och det blev lunch nere på Lilla K , ytterst mysigt.
efter lunchen och att barnen hade fått i sig sin mat, så bestämde vi oss för en fika också. Tess kom efter en stund. mycket trevligt.

Flickorna bestämde sig för att äta en semla - då det faktiskt är fet-tisdagen idag. så man faktiskt får äta semla utan att någon klagar på det. haha! :) ..

Själv åt jag lite paj istället, då jag avskyr den där äckliga mandelmassan. haha! :)

Men efter att vi hade suttit på Lilla K i nästan 3 timmar och myst på, snackat en massa strunt så tog vi en promenad tillbaka till stan, och så in och kika i lite affärer.

Elin hittade en jätte jätte söt klänning till Thea, och Linn hittade även en fin till Joline som blir 2 nu i helgen :) mycket söta måste jag säga! :) hih.
även att jag hitade lite fint, men köpte ingenting! nej nej. det får vänta lite! :D haha!



Hemma för en stund sedan i alla fall, och ska om en liten stund göra mig i ordning. för ikväll så blir det sävstaås och bandy. och hoppas ju självklart på en vinst även ikväll . :)
men tack tjejer för en underbar dag!! :) <3


På återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards