Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under februari 2011

Av Louise - 23 februari 2011 13:34

Kvällen igår blev väldigt lugn, och den bestod utav en massa mys med älsklingen bara! åh jag njuter av mitt liv fullt ut varje dag!!! :)


Idag har det inte hänt så mycket, har startat en maskin med tvätt och plockat lite. och när jag hade ätit lunch så var det dags för att ta tag i pluggandet, ja jag kände att nu var det liksom dags att börja lite hårdare! :)
Så nu har jag suttit med samhälle i snart 1½ timme, så har därför tagit mig en snabb paus, och ska väl alldeles strax dyka ner i dom där frågorna igen som måste göras! :) haha! tråkigt, men vad gör man inte då när man måste? :)


Annars har jag inga direkta planer för idag faktiskt, blir bara till att ta det lugnt och inte göra så mycket tror jag, då jag har väldigt ont i ryggen idag. sovit konstigt tror jag? uscha! Men ska väl försöka komma iväg och handla lite i alla fall, då det nästan inte finns någon frukost i kylskåpet, men det tar vi när älsklingen kommit hem och han kan hjälpa till att bära! :) hihi..

Har ni några roliga planer inför idag kanske?


Nee, nu ska jag ta och ringa min mamma en sväng, och sedan dyka ner i böckerna igen! så på återseende senare!

Lots of Love! <3

Av Louise - 22 februari 2011 19:18

Jag måste bara säga att det är underbart att vara hemma i lilla Bollnäs igen, och med dom man älskar! nog för att jag absolut redan vill tillbaka ner till söthögarna där nere, men det gör ingenting! nu har jag varit där, och jag har fått prata av mig med dom där :) underbara känsla! :)

Idag har jag faktiskt hunnit med hur mycket bra som helst, så jag känner mig otroligt duktig måste jag säga! ;D hihi..

Dagen började i morse med att jag var iväg till barnmorskan klockan 10,och allting såg hur br som helst ut. känns kanon, och fick även höra hjärtljuden för första gången! Obeskrivlig vacker känsla, jag blev lite känslosam där en stund - men vad gör det! jag bjuder på det. jag älskar bara tanken på att det växer en liten "mini-Robin/Louise" inne i mig :)  Ja, det är en obeskrivlig kärlek redan nu! <3


Efter att jag hade varit där så var det dgas för att uträtta en massa ärenden, fixa en massa papper och sådär! så var in på biblioteket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan, bort till komvux och ja jag har varit överallt idag känns det som! :)


När jag kom hem så gjorde jag även lite nytta här hemma, så har tvättat lite och fixat. varit iväg och handlat och sedan startat en diskmaskin.
Känns bra att vara hemma igen och ha lite rutiner om dagarna, även fast det absolut är underbart att bli lite bortskämd med mamma och mommo också !:)


Har precis beställt den sista boken jag behöver till mina studier, och även fått i mig lite middag nu för en stund sedan :) hihi.

Så nu blir det lite lugnt då jag har gjort lite "läxa".. så nu blir det bara mys hela kvällen, då älsklingen precis klev innanför dörren efter en lång arbetsdag för hans del :)
men ja på återseende helt enkelt.
Lots of Love! <3

Av Louise - 22 februari 2011 11:25

Jag har verkligen haft en helt underbar helg i Stockholm. Det har verkligen varit hur skönt som helst och bara komma bort i några dagar och tänka på ingenting annat än mig själv. Jag har hunnit med så mycket, och bland annat tagit hand om mig själv, tänka en massa och ja bara vara helt enkelt. Hur skönt är inte det att göra ibland? :)


Har hunnit med att träffa Nattis, Rebecca, Jocke, Kostas och ja en hel bunt med underbaringar som finns där nere. Och som man tyvärr inte träffar tillräckligt ofta. Men jag hoppas att Becca och Jocke kommer upp snart, då becca har hennes mormor i Söderhamn! :) hihi. KOM SNART SÖTHÖGAR! :b ...


Jag har under helgens gång, fått hjälp, bollat idéer, pratat av mig, upplevt en massa minnen i fantasin då jag och becca hade en nostalgi tripp genom våra 15år tillsammans. jag har verkligen haft helgen i mitt liv. :) den har varit bra på alla sätt och vis. och jag älskar't :)


Söndagen så blev det lugnt på morgonen/förmiddagen. Sedan var det dags att ta sig till ishallen då IFK österåker och Challe (släkting) skulle spela. Hur kul som helst verkligen, och han är ju hur duktig som helst. ja, han är kapten och även vann poängligan. han är bäst! :) . Fick även träffa min tremänning Conrad som var där, hur söt som helst. det kommer bild på honom vid ett annat tillfälle.
Men det var hur kul som helst i alla fall :)  hihi.

Efter hockeyn så hände det ej så mycket, hem och bara tog det lugnt en stund, innan Rebecca och Jocke kom och hämtade mig, då vi åkte hem till dom där de blev en latte och lite mysprat. jag älskar dom två oerhört :) hihi.
.     Även att söndagen bestod av en massa mys med mamma och mommo, och mommo kände hennes första spark :) hur mysigt som helst.


Måndagen bestod mestadels av en mssa bilåkande, då vi först åkte ut till mmmas läkare, och sedan blev det raka vägen hem mot "skogarna" igen :) och så som jag hade längtat..
Älsklingen kom ochhämtade upp mig i Söderhamn, och det var helt underbart att träffa honom igen, så som jag hade saknat honom - jag tycker faktiskt det är jobbigt att vara borta sådär. och framför allt 4 nätter. uscha! :) haha!
men nu är jag med honom igen i alla fall. <3 !

Vi åkte även in i Rengsjö, där jag fick i mig lite middag och sedan bar det av hemåt igen! :) Och gissa om det var skönt att komma hem till sin egen lägenhet igen... det var nästan en magisk stund ;p thihi..


Ja, så mina dagar där nere har varit hur bra som helst . och tack så hemskt mycket till alla som gjorde den så bra som den vart. jag älskar er alla ! <3 ! :)

Men ja, nu åter till annat. på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 20 februari 2011 14:34

Oj, förlåt! dålig uppdatering, men nu är jag ju i Stockholm och jag har inte tid att blogga eller sådär!


Men vad gör det egentligen? jag trivs ju. haha!

I fredags så var jag och mamma hem till gudmor (malin) som jag ej träffat på jätte jätte länge. var där ett bra tag och det hela slutade med att jag lämnade av henne där och mötte upp Nattis, som efter jobbet kom till Åkersberga! :D


Vi hyrde film, handlade godis och laddade upp för en helkväll fullspäckad med en massa mys, bollande av idéer, skitsnack, och ja - just so much catch up to do! :)

Väl hemma där så träffade jag Petra (hennes mamma) och vi kramades, pratade och började laga mat tillsammans! gosh vad mysigt, och jag var ute i "paradiset" där dom bor. och det är hur fint som helst. och hur många minnen som helst finns det där också. jag älskar't...


Efter middagen blev det Let's Dance, och bara en massa mys! Tittade även på en massa fina bilder ifrån USA, på huset som hon hade bott, människorna hon umgicks med och ja hela hennes vistelse och alla utflykter helt enkelt. och det var underbara bilder och vilket land! Dit SKA jag åka någon gång :D haha . frågan är väl bara när?hmm!

Kikade även på filmen - grown ups!  Hur bra som helst var det faktiskt. Vi skrattade så vi fick ont i magen. hur bra som helst! hihi..

Efter några timmar så åkte jag hemåt mot åkersberga igen, och hem till mamma och mommo. Även att jag hämtade upp mamma som hade fått i sig starka aloholhaltiga drycker ! Snabbt och enkelt - Hon var en rolig prick där på kvällskvisten/natten! Sötaste mamma! <3 haha!


Igår börjde dagen lugnt och jag gjorde absolut inte alls så mycket. jag bara var och njöt av att jag inte behövde resa mig upp ur sängen! haha!

Men efter någon timme där, så var det dags att kliva upp och göra sig i ordning och åka och hämta upp Rebecca och hennes lillasyster Regina!
Vi åkte mot stinsen för att handla, och sedan vidare mot arninge och donade på lite där också! :) hur mysigt som helst. :)

Hem efter det, och började laga lite middag. gosh vad gott det var verkligen. oj oj, hon kan det där med matlagningen hon! Mmmmh...


Efter middagen så åkte vi och mötte upp kostas för att hinna träffa honom en sväng, och sedan skjutsade vi hem regina! :)

Mötte upp en massa mysigt folk, och sedan bar det av hem till My och pratade med henne ett antal timmar. :) hur mysigt som helst var det verkligen.

Efter det skjutsade vi hem henne till kenny (?) och sedan hem till beccis.


Kom dit vid 12 tiden, och så satte vi oss och drack latte med hasselnöt smak - hur gott som helst. Pratade minnen, kom fram till att vi har känt varandra i FEMTON år, ja 1996 var året vi presenterades för varandra första gången, och det är ju faktiskt hur länge sedan som helst nu när man väl tänker efter. haha! men jag älskar henne!
Vi pratade om allting, om hur vi uppfattade allting och hur vi gjorde allting och ja vi skrattade hur mycket som helst och även utbytte lite hemligheter mellan varandra - jag älskar det.
Så kom hem halv 7 imorse. men lätt värt det! jag trivdes hur bra som helst... :)

TACK FÖR IGÅR SÖTNÖT !!! <3 ...

 

Idag blir det lugnt, ska alldeles strax iväg och kika på hockey och sådär. sedan får vi se vad som händer. men nu har jag ej tid. på återseende.

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 februari 2011 12:25

Igår var en helt fantastisk dag verkligen :)


Mommo kom hem från jobbet efter ca 15 minuter då jag hade skrivit inlägget till er igår, hih. så kramades, och hon blev väldigt glatt överraskad då hon inte hade en aning om att jag var med ner. :) alltid lika roligt att överraska liksom. tycker inte ni det? hihi


Men efter ett tag så bestämde vi oss för att äta lite, så det blev middag ute! :) tack snälla! <3 .


När vi kom hem så satte vi oss i vardagsrummet, klämde ner oss i soffan, kikade på tv och lät pratet flöda! :)

- Ja, jag behöver ju inte direkt gå in på nå detaljer, vi hade lite tjejsnack och jag bara mådde bra i hela kroppen och så mycket mer när jag får vara med både mamma och mommo - mina idoler och absolut utan tvekan mina förebilder! <3 .. underbara människor!


Nu har jag varit vaken alldels för länge, men vad gör det när livet leker? :) haha!
Nu ska jag iväg och handla lite med mammi, och sedan ska jag vänta mot kvällen att Nattis slutar klockan 5. så ska bli bjuden på middag, och ta igen en himlans massa månader. har ju inte träffat henne sedan i juli senast - då hon åkte till USA som au pair. :)
men ikväll, ja ikväll är hon min! all in. jag älskar't. så som jag saknar detta.

och hon och jag ska diskutera en massa, bolla idéer och ja bara som vänner kan. hon är ju en av dom bästa, så hon har ju dom bästa råden och allting. Lovely!


Nej, nu ska jag iväg med mammi. på återseende!
Lots of Love! <3


btw. Igår innan vi skulle lägga oss så kände mamma första sparken :)

och även att Robin kände sin första spark i onsdags (?) morse :) <3

underbara känsla, och ett bevis på äkta kärlek!

Av Louise - 17 februari 2011 16:02

Nu är jag äntligen framme i stockholm igen! och det är hur skönt som helst.
Jag känner mig hemma här, och framför allt nu när jag är i Åkersberga hos världens bästa Mommo!

Det är ju liksom här i åkersberga som jag hade mina första 11 år i livet, och jag älskar stället. det är ju bara så underbart att äntligen få komma tillbaka!
Nu när jag tänker på det, så har jag inte varit här nere i Stockholms området sedan i september, när vi var ner med Elin och Andreas. och då vart det ju mes att vara inne i stna och sådär, och bara en snabbis här!
Så då hann man ju aldrig med några släktingar eller sådär inte! Så det tar jag igen den här helgen när jag är här! :D Nu ska bakas in alla hjärtan jag har här nere! <3 hihi..


Ja, packningen kom jag igång med igår, lite för sent kanske! men det hann bli klart innan jag kröp ner i sängen och somnade som en stock :) haha!


Imorse ringde klockan vid 8, och jag flög upp med ett leende på läpparna! :)

Gjorde mig i ordning, och var klar redan 45 minuter innan det ens var dags att åka mot station och bussen mot söderhamn. haha! :) men sådant är livet, och då hann jag ju med lite morgonmys med älsklingen också innan jag åkte. kanon skönt ju att få kramas lite innan :)


Har varit på sjukhuset med mamma nu, och där var allting bra. tror jag? haha. men det lät bra i alla fall. och just nu sitter jag hemma hos mommo och väntar på att hon ska sluta! :) Och jag tycker faktiskt att hon kan få komma hem snart. jag vill kramas med henne, känna mig liten en stund och bara njuta av att vara här igen! :)
Jag saknar henne hur mycket som helst ju! <3 älskade lilla mommo !! :)


Men ja, nu ska jag göra mamma lite sällskap, så på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 16 februari 2011 21:13

Kvällen denna onsdag är kommen! :)


Och just nu njuter jag av tillvaron, mitt liv och allt som hör därtill. ja jag trivs som fisken i vattnet helt enkelt :)... my life is perfect !


Har inte hänt så mycket sedan sist, jag lagade lite middag och älsklingen kom hem efter att han var klar på jobbet. och det är hur underbart som helst att ha honom hemma sådär "tidigt" för en gångs skull på några veckor :) hihih.


Sedan satte vi oss  soffan, myste till det med popcorn och pärondryck och bra tv :) och ja det känns nästan som om jag har kramat sönder honom (a) . Ooops

Tog mig sedan en efterlängtad lång dusch och nu sitter jag här igen.

Jag har fortfarande inte börjat med packningen - skärpning! Ja, det är nog dags att börja med den tror jag om jag ska hinna klar tills imorgon bitti och dessutom hinna sova någonting.
Nog för att jag bara ska vara borta 4 nätter, men hallå. Ni tjejer vet väl hur det är att packa? oj, ett dilema varje gång! :) haha!


Men ja, lite mer tv och mys med älsklingen! Sedan ska jag nog ta tag i det :)
men på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 16 februari 2011 15:26

Onsdag, och halva veckan har gått.. jag vet att jag säger det mycket, men tiden springer iväg! och ibland är det skönt, men just nu hänger jag inte med. och det är så mycket som ska hinnas med egentligen. hur ska jag få ihop allt detta då?
Ja, jag får helt enkelt göra en lösning och försöka baka in allting! :) haha!


Igår kom inte älsklingen hem förrän klockan hade blivit 10, då det hade strulat lite och sådär. men hem kom han i alla fall :)
Tog en dusch, fick i sig lite mat och som den snälla flickvän jag är så gav jag honom lite massage - då han hade ont och är väldigt spänd. hua!!

Sedan bestod kvällen av en himla massa mys! precis så som jag älskar det :) .

- I never wanna let you go!


Imorse så hade ingen utav oss ställt någon klocka, utan det blev en lång sovmorgon och en massa morgonmys! :) Åh, det var länge sedan. men hur underbart som helst. :)

Jag klev upp, åt lite frukost och gjorde mig i ordning! :)
Sedan började klockan sakta men säkert närma sig 1, så då var det dags att slita sig ifrån älsklingens famn och åka för att fylla i en massa papper. Inte lika roligt, men för en bra sak, så får väl se "genom fingrarna" den här gången. haha!


Efter att mina ärenden var avklarade, så åkte jag hem och hämtade älsklingen och iväg mot affären. Handlade lite åt honom, och sedan tankade vi bilen åt honom så han klarar sig i helgen. För nu har jag bestämt mig! :)
Jag åker med mamma redan imorgon bitti, och det kommer bli hur bra som helst, och framför allt ska det bli otroligt skönt att spendera lite tid där nere och bara umgås. och självklart ska jag träffa världens vackraste och bästaste mommo! som jag längtar!!!! :b ..  Stockholm, here I come again :)


Nu har jag ätit lunch ( eller ja, för ca 1½ timme sedan ) , kollat upp buss till söderhamn imorgon bitti och älsklingen har åkt för att jobba en liten stund.
Men idag är det inte så länge, och han är hemma till middagen! hur underbart är inte det. det var några dagar sedan som vi satt ner tillsammans och åt middag tillsammans, så det ska bli otroligt mysigt! :) .


Annars är resten av kvällen oplanerad än så länge, men på återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards