Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 23 juni 2011

Av Louise - 23 juni 2011 21:58

Har hänt mycket idag vilket jag älskar faktiskt! :) Det har hänt någonting hela tiden, men det har ändå inte blivit stressigt liksom. precis sådär som jag vill ha det!  Man ska hinna mycket men ändå inte känna press! :) haha!


Dagen började ju med att jag tvättade, och när jag hade hängt upp den tvätten så slutade det hela med att jag startade en ny, plockade ur diskmaskinen och började småplocka här hemma! Även att dammsugaren fick komma fram och göra sitt jobb i väntan på att tvättmaskinen skulle bli klar! :) Hängde upp den tvätten och sedan tog jag mig en lååång dusch.

Gjorde mig sedan i ordning och åkte mot barnmorskan som jag skulle träffa halv 12.. Och allting såg hur bra ut som helst. :) fick även bra nyheter, det är liksom på väg åt rätt håll. Och när jag fick höra det där så var det helt klart värt smärtan och alla sömnlösa timmar som jag har haft dom senaste 3 eller 4 dagarna! :) Jag fick liksom ny energi om man kan säga så? :) haha!


Efter att jag var klar där så åkte jag till framnäs och hämtade upp Maja och vi åkte hem hit och drack kaffe, umgicks och bara pratade en massa! Det uppskattades riktigt, och det är så skönt att diskutera graviditet med någon som är gravid... :) Blir liksom en helt annan sak då, ja några av er förstår vad jag menar, inte sant? :D haha!

Älsklingen ringde i panik, och vi åkte och hämtade honom och så lämnade vi av honom på jontas då han skulle åka med Thomsson fram och tillbaka till fiskarheden. haha!
vi åkte hem igen och sedan kom även micke och snackade lite och drack kaffe! :) Men sedan blev dom tvugna att åka för dom hade en massa och fixa! :P


Tog det lugnt en stund och sedan kom Jessica och hämtade upp mig, in på mekonomen och hämtade sakerna till bilen och sedan hämtade vi upp Ken och for mot Rengsjö! Medans ken var snäll och hjälpte henne med bilen så satt vi inne och pratade en massa med Steven och Anna. :)
Åkte hemåt efter ett tag, och hon släppte av mig hemma!
Då åkte jag och handlade lite inför imorgon då det faktiskt är midsommar (vilket alla vet vid det här laget!) haha. :)


Har sedan dess lagt köttet i marinad, lagat och ätit lite middag och även läst ut boken. den var bra! :D ( kommer mer om den senare!)

Så har haft mys för mig själv med lättdryck, min lilla godispåse, boken (innan den tog slut!), bra tv och prat i telefonen. jag älskar det :)
Älsklingen borde vara hemma om ca 1 timme ungefär vilket jag tycker är bra då jag faktiskt börjar tröttna på att vara ensam nu. haha!!


Nu blir det en lugn kväll resterande del av det som är kvar på denna torsdag och sedan tidigt i säng så jag orkar med morgondagen som erbjuder midsommarfirande i Edsbyn hemma hos svärmor och nutte med grillat och den efterlängtade sillen :P haha!


Men på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 23 juni 2011 10:29

Har nu ändrat lite här på bloggen. så jag tänkte bara höra vad ni tycker?
Bättre eller sämre? :) kom gärna med era åsikter. den ska ju faktiskt vara rolig för er också! inte sant? :) haha!


på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 23 juni 2011 06:39

Kan inte påstå att en här natten var speciellt mycket bättre än den tidigare! inte alls, snarare likadan! hmm ! :S


Låg och läste till klockan var halv 1 någonting och då somnade jag utav att ögonen inte orkade längre, och sedan har jag vaknat med ett ryck varje timme! USCH!! Så jag vet inte om jag ens fått sömn inatt, utan har bara hunnit slumra till liksom innan jag har vaknat igen!
men vad gör det om 100år? ne precis, ingenting! :) haha!


Nu är jag vaken i alla fall, eller ja har varit sedan kvart i 5. hmm.
Så när älsklingens klocka ringde imorse vid halv 6 så låg jag och läste för fullt (jag har lite svårt att slita mig ifrån boken!) haha. han tittade upp på mig och vände sig om på att den skulle ringa igen, igen och åter igen! Till slut så sa jag åt honom att han var tvungen att kliva upp då han bara jobbar halvdag (tror jag?) och är ledig imorgon. :) Så han kom upp i alla fall..


Har nu skjutsat iväg honom på jobbet och fått i mig lite frukost. kanoners! Till och med startat en tvättmaskin, då älskling hade byxor och sådär som tydligen måste vara tvättade imorgon. Så okej då :P haha!

ska snart ta ett varv med dammsugaren och sådär innan jag hoppar in i duschen och gör mig i ordning för dagens händelser! :)

Barnmorskan halv 12, och sedan ska jag träffa Maja :)) Sedan blir det bara lugnt och sådär innan jag ska iväg med Jessica när Ken ska kika på hennes bil. :)
Även att älskling ska iväg med bilen för att försäkringsbolaget kommer, och sedan ska han iväg och laga stenskottet som han fick häromdagen! =) kanoners.

Nej, nu måste jag fixa!
på återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards