Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Louise - 12 juni 2011 22:17

Vilken otroligt skön dag det har varit idag, absolut inga måsten alls, och vi har bara gjort det lilla som vi känt varit nödvändigt :P haha!


Blev en fika inne hos Elin och Andreas på förmiddagen, riktigt trevligt! :) Sedan var det dags att göra ett litet ryck då dom ändå skulle iväg och fixa deras innan Andreas skulle åka mot Stockholm.. :)

Har tvättat 2 maskiner tvätt, och ändå är det hur mycket som helst kvar! men vad hade jag egentligen förväntat mig? älsklingen kom ju hem med tvätt för 2 veckor borta och jag hade ju lyckats samla på mig lite här hemma. haha!

Har även varit iväg och storhandlat, otroligt skönt att se att det är påfyllt igen, då det inte är det annars när älsk har varit borta och jobbat. Men nu är det ändring på det, och nu är det fullt i kyl, frys och skafferi igen! kanoners! ^^, hihi..


Efter att vi hade handlat och hängt den andra maskinen med tvätt så åkte vi mot Edsbyn där vi blev bjudna på middag, tack så mycket för det! :)

Kom hem för en liten stund sedan och ska alldeles strax ta och krypa ner i sängen då älskling ska upp och jobba tidigt imorgon och jag har väldigt ont, så känns som om jag faktiskt skulle behöva vila kroppen lite! :P haha!


men ja, det kommer lite mer imorgon istället. godnatt!
på återseende!

Lots of Love! <3

Av Louise - 12 juni 2011 10:11

Vecka 38

Kroppen:
Nu närmar sig förlossningen med stormsteg. Se till att du vet var din partner befinner sig och att du lätt kan få kontakt.
När barnets huvud har ställt in sig brukar det bli lite lättare för den blivande mamman att andas och äta igen eftersom det blir lite mer plats upptill i magen. Allt fler känner förvärkar. Det som skiljer förvärkar från sammandragningar är att värkarna oftare gör ont. Först blir magen hård, precis som tidigare, men efteråt kan en molande känsla finnas kvar. Smärtan sitter långt ner i magen eller ländryggen och påminner om mensvärk. Långt ifrån alla får dock någon förvarning om att förlossningen är på gång. När du väntar ditt första barn är det vanligast att barnet kommer efter beräknat datum. Är du omföderska föder du statistiskt sett nästa barn två till tre dagar tidigare.
 
Barnet: Nu är barnet helt fullgånget och navelsträngen är cirka 50 cm lång.

Av Louise - 12 juni 2011 09:15

Shiet, nu har jag varit sådär dålig på att uppdatera igen. Har ju inte skrivit någonting sedan i torsdags. hmm! men det har hänt en del i alla fall som ni ska få ta del av ! :)


Torsdag (kväll!) - Åkte upp till Ljusdal med Maud, då hon ändå åkte förbi så liftade jag upp :p hihi. Hem till Anna där jag skulle spendera natten, blev en sväng till hedsta och sedan hem igen. lite skitsnack och sedan en relativt tidig kväll faktiskt. imponerad av oss ska jag erkänna! :)


Fredag - Fick sovmorgon till 10, otroligt skönt. dock med ett litet avbrott mellan halv 8 och halv 9 då jag och Kim låg och pratade och mös för fullt i sängen medans mamma Anna "sov" vidare en stund. :) haha!

Åt lite frukost och sedan gjorde vi oss i ordning :D  Iväg och handlade lite, rosor och sedan ett mjukisdjur för sedan bar det av upp mot Slotte. min älskade och bästaste lillebror Glenn tog ju studenten - GRATTIS IGEN!!! <3

han har varit så duktig, och hans betyg var riktigt fina! och han var så otroligt fiiin!! han är bäst så är det bara! :)

tog lite kort på honom, gav honom rosen och sedan var det ju dax att åka det där student tåget för dom.
det är helt sjukt att det var 2 år sedan man stod där själv, alldeles nervös för att gå ut på trappan och sedan åkte vi "tåget" runt Ljusdal och sedan var det bara den roligaste kvällen kvar! :)

Sedan blev det fika hemma hos pappa och mys! :)


Efter det kom det ett samtal ifrån älsklingen då han säger att jag måste åka upp och hämta honom. Ken var otroligt snäll och gjorde mig sällskap, då jag inte hade hittat den där vägen själv och inte heller orkat köra hela vägen själv med tanke på mina höfter! Hmm. men tack så mycket att du följde med! :)
men Ken kom upp med våran bil och sedan bar det av uppåt, mot Malå för att hämta hem älsklingen! <3 jag blev lycklig! :) hihi..

Kom upp dit och hämtade älsklingen vid kvart över 12. packade in alla saker i bilen och sedan bestämde vi oss för att åka över Umeå hem (den vägen är bara 4mil längre än den jag och ken åkte upp!)


Lördag - lämnade av Ken hemma i rengsjö strax efter 8 tiden på morgonen. och sedan kikade jag till på klockan vid 08.41 sista gången innan jag slocknade :) haha!

Dck blev det ingen direkt sovmorgon på lördagen då jag klev upp vid halv 1, för då hade det ringt på Robins telefon alldeles för många gånger för att jag skulle kunna somna om :p haha!

Sedan blev det en lugn dag och vid halv 6 tiden så åkte vi mot Rengsjö där vi skulle bli bjudna på grillat. riktigt smaskens! :) mums!!

Hem igen runt 9 tiden, då sväng vi in och köpte lite godis! så jag hade en riktigt bra lördagskväll när vi väl kom hem!

bra film på tv'n, min andra halva bredvid i soffan, godisskålen och ett underbar liv i magen som levde loppan!

ja, jag njöt för fullt kan jag tala om .. det var underbart! <3 hihi..



Imorse - vaknade med ett ryck vid 10 över 5 av att det small som bara den, regnade och blixtade på himlen.  Väckte Robin och bad honom hålla om mig då jag är åskrädd så det skriker om det. och han går ut och tittar på balkongen och sådär innan han kommer tillbaka och lägger sig. haha! söthög ^^,

Men vid 6 tiden kunde jag i alla fall somna om, för då kände jag mig trygg igen och det hade dragit iväg en bra bit bort! :) riktigt skönt. och sedan sov jag vidare! klev upp för ca 30minuter sedan . och idag blir det nog en lugn dag skulle jag tro :) Robin ska ju upp och jobba imorgon igen, så vi får se vad dagen har att erbjuda!


En "liten" uppdatering har ni fått i alla fall, så:
på återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards