Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under augusti 2010

Av Louise - 8 augusti 2010 21:26

Sitter nu hemma igen, efter att ha vart i rengsjö och hälsat på svärfar.. :) ytterst mysigt faktiskt.. där bjöds det på middag, sitsnack och bara llmänt mys! :D  jag illar sådana dagar som denna! ^^, hehe!


Men efter ett tag så åkte vi hemåt igen, dick så blev jag själv hemma, då älsklingen skulle iväg med Erik och fiska. hehe. Kan vara skönt att vara ensam en kväll också, och bara mysa lite för sig själv (: så ikväl fick han åka iväg och fiska! :D  japp, jag vet - jag är snäll ibland! but don't get used to it.. haha!


Det blev inte så att jag hann sätta in några papper i pärmen eller sådär, och gå igenom räkningar och sådär innan det var dags att åka, men nu när jag kom hem så har jag fixat det.. så nu är allting på sin rätta lats, och alla räkningar är klara och jag har gjort det jag ska! :D hehe. jag känner mig duktig! ^^, ..

Nu sitter jag här med dom absolut skönaste pyjamasbyxorna någonsin, duntofflor och en kopp te och kikar på en film som går på tv'n - bröllopsprovet heter den. Så vi får helt enkelt se om det är någonting bra sedan. haha..

Men nej, nu börjar filmen igen. så återgå till tv'n kanske!
På återseende!
pease out <3

Av Louise - 8 augusti 2010 15:07

Jag bara älskar mitt liv, just nu kan man inte gör annat (: tro mig! :D

Underbara vänner, underbar sambo/pojkvän, familjen är underbar och ja allt faller på plats och jag älskar't (: hehe..


Kom hem efter jobbet i fredags, duschade och gjorde mig i ordning! väntade på att älsklingen skulle komma hem ifrån rengsjö, där han var och tvättade bilen och donade på med hans "andra" kärlek.. haha! han kallar till och med bilen för älskling.. men men, det är bra att han tar hand om den ibland också..
men när han väl kom hem så duschade han, och så åkte vi upp till Linn och Odde, och umgicks och bara hade det mysigt. åh, jag tycker om dom! <3

Men efter ett tag så bestämde vi oss för att åka ner på statiol för att köpa glass, och det hela resulterade i att vi snurrade runt fram mot småtimmarna! :) ytterst trevligt. då det faktiskt var lite folk ut :P hehe!
Kom ändå hem i ganska skaplig tid, och somnade som en stock, när jag väl hade kommit hem och lagt mig i sängen. gosh så skönt! ^^, haha! :D



Vaknade ganska så sent igår, men det var otroligt skönt att få sova ut lite måste jag säga! :) klev upp, käkade frukost och bara tog det lugnt. Bestämde med linn att vi skulle lekas även denna kväll, då Odde skulle ut med några kompisar för att fira Persson ;p hehe! så efter att vi hade haft en mysig middag, med nachos så åkte vi upp mot Linn.. :)
Efter ett tag så lämnade vi av Robin med Andreas då dom skulle åka och fiska, och så åkte vi ut mot Sibo till Tess.. Spelade lite skip-bo, och sådär! och så tyckte linn att tess skulle klippa henne lite, och det gjorde hon också (: hehe. mycket bra där! ^^, :D   Och efter det så skulle hon ha en inbakad fläta i luggen och lite smink på sig, och självklart ställde tess upp på det. och riktigt fint blev det!
och även att jag fick lite jag också. fick en sådan inbakad fläta hela vägen runt. riktigt coolt om jag får säga det själv.. och när klockan började närma sig halv 1 (?) så åkte vi in mot Bollnäs, handlade en glass, och sedan var det dags att hämta upp Robin igen (: haha! Men jag måste bara säga att Statiol var nog det roligaste på hela kvällen. En nyfiken tant, linns komentarer, skrattade så tårarna rann och ja gosh, det var hur roligt som helst. ni som inte var där missade verkligen någonting! :D haha......

Snurrade runt lite även denna kväll, träffade sötnosar, såg fyllisar och mycket mycket mer.. och när klockan började närma sig 03.00 så bestämde vi oss för att åka hemåt ;p ... Slocknade även denna natt utan minsta problem, hehe! hur skönt som helst..


Imorse vaknade jag av en konstig känsla i kroppen. Men den gick fort över faktiskt, då det inte var någonting märkvärdigt om man säger så! (: haha.

Och nu har jag varit duktig, har småplockat lite här hemma, dammsugit och torkat golven. Så nu har även jag varit duktig idag! en stor klapp på axeln till mig. Har nu även fått ut mattan i vardagsrummet - och det blev hur bra som helst om jag får säga det själv! =D hehe!

Nu ska jag alldeles strax hoppa in i duschen och göra mig i ordning. då vi ska till rengsjö och bästaste svärfar för middag klockan 18 :) otroligt mysigt ^^


Så ja, nu har jag egentligen inte tid att sitta här. för måste stoppa in lite papper i pärmen innan jag hoppar in i duschen!
Så helt enkelt - på återseende <3
Puss o kärlek..

Av Louise - 6 augusti 2010 18:25

Nu har jag inte skrivit på 2 dagar igen, usch vilken dålig uppdatering det är ifrån min sida! men det är sådant som ni får stå ut med (: hehe..


Igår efter att jag vaknat, så plockade jag undan lite som jag hade lämnat framme. och efter det så åkte jag mot rengsjö för en massa mys och skitsnack med en bra vän, jo självaste Zenita! :D hehe..

Sedan ringde älsklingen och sa att han skulle upp till Ljusdal för att lägga om däcken, och få på dom nya däcken och fälgarna på bilen.. så jag följde med (: hehe!
Så kom dit, och fick även träffa Mathilda och Theo, älsklings prinsen <3 Han har hunnit bli så himlans stor.. fått 2 tänder, går med hjälp . men fortfarande min lilla prins och hur söt som helst! :) gullungen! :D

Efter att vi hade fått på dom nya fälgarna och sådär som btw blev väldigt bra! :) så åkte vi och käkade middag med söthögarna, och sedan begav vi oss hemåt och besätmde att dom skulle komma hit någon gång nästa vecka !:D hehe...


När vi kom hem så hade vi inte någon lust att åka hemåt, så vi åkte upp på granberg och hamnade hemma hos linn och odde - alltid lika trevligt! =D
Så satt där och snackade lite skit, spelade lite uno.. :) och ja, bara mös! :)

även att vi bestämde dejt i helgen ^^, hehe.

Sedan blev klockan dags att åka hem och sova då det väntade jobb för både mig och robin idag! (: haha.


Imorse ringde klockan och det var dags att kliva upp, gjorde mig i ordning och väntade på att klockan skulle ticka på (: ..

Slutade vid 5 tiden ungefär, och nu sitter jag här, ska alldeles strax hoppa in i duschen och göra mig i ordning. och även vänta på att Linn hör av sig, så får vi se hur kvällen artar sig.. :) hoppas på någonting bra! :D hehe...


Fick även ett otroligt smaskigt erbjudande av Rebecca - är bra sugen! men vi får helt enkelt se hur det blir med det. men det skulle vara hur kul som helst (: hehe!
Nej, nu ska jag hoppa in i duschen, på återseende!
puss o kärlek <3

Av Louise - 4 augusti 2010 13:49

Jag ville bara meddela att jag har haft mitt körkort i 2 år idag, och att min prövotid äntligen är slut! :) hehe!

<3

Av Louise - 4 augusti 2010 12:25

Dagen igår var hur mysig som helst. :)

Jag mötte upp anna på station igår vid tio i 1, då hon kom med tåget. och det var underbart att träffa henne igen - det var inte en dag för tidigt om man säger så! (: hehe!..  Men vi ick och satte oss för en fika, och lite skvaller ifrån bådas håll. så nu har jag lite mer koll på vad som egentligen händer där uppe, och jag fick även se miraklet som växer inuti henne... Det var en utav dom vackraste jag sett - otroligt vackert! <3
Så vi pratade ett bra tag, och till slut bestämde vi oss för att gå en sväng, kikade runt lite och jag bokade även en klipptid! (:  och tro mig, det är verkligen på tiden, då mitt hår är alldeles för långt just nu! haha. men nog om det.
Sedan tog vi en tripp in på lindex, åhlens, kapphal m.m .. :) och jag hittade hur mycket fina bebiskläder som helst, så jag köpte 2 bodys som det står "angel" på, och 2 stycken små byxor till Linns små mirakel :) .. Efter det så åkte vi ut till jobbet för att ta en mjukglass, snackade lite mer skit och väntade på att Linn skulle vakna till liv (: hehe..  Så efter ett tag åkte vi dit, och lämnade presenterna, och hon blev glad för dom, och tyckte att dom var väldigt fina! och det är huvudsaken det! :) ..  Så nu väntar jag bara på hennes "babyshower".. :D ska bli roligt faktiskt. ^^, ....

Efter det så bestämde vi oss för att åka ner på stan för att kika om ringen som vi skulle kolla på fanns kvar och det gjorde den! den var riktigt fin! :)
Och sedan så åkte vi hemåt, pussade lite på älsklingen innan han åkte vidare till växbo, och så kom Linn och Therese och hämtade upp oss, och så spelade vi lite bilbingo, och vi hade som motto att vi "kärringar" skulle tuta som aldrig förr, men det blev tyvärr ingen vinst för oss igår! "/ men men, bättre lycka nästa gång . inte sant? :)

Efter bingon så hade Anna missat tåget, så vi skjutsade henne till Järvsö, där hennes bil stod och sedan så svängde vi in i skästra hos linnsans mamma där hon fick lite mat i sig, och jätte fina saker till tvillingarna! :) och sedan åkte vi hemåt. och jag somnade på en gång! :) hur skönt som helst..
Så tack så hemskt mycket för en mycket bra dag flickor <3


Idag händer det inte så himlans mycket, det är inte så mycket som är inplanerat i alla fall.. (: men det märks väl om inte annat!
men nu ska jag äta lite lunch, så på återseende!
puss o kärlek <3

Av Louise - 2 augusti 2010 21:48

Denna dag har varit seg men också otroligt bra! :) hehe!

åkte upp med tåget till järvsö, pratade med mammi och så kom älsk och hämtade mig vid 4 då han hade slutat! så då åkte vi mot färila. där jag äntligen fick krama på min efterlängtade och saknade lillebror <3 ...  Underbart att se honom igen, det var på tok alldeles för länge sen sist.. hehe.  Och även att  jag hämtade en massa post, och så fick jag även mitt efterlängtade paket med kläder som jag beställt, och giss aom jag blev glad! det fanns ju hur mycket fins kläder där i som helst! :) hehe.. gosh, jag älskar att förnya garderoben med nya skönheter :).. såg även igår när jag rensade i klädkammaren att jag måste gå igenom mina kläder som jag har, och slänga eller skänka bort sådant som bara ligger och tar plats.. med andra ord sådant som jag inte använder! Så det får jag använda någon utav mina dagar till :) hehe..

som sagt, man är ju aldrig rastlös eller sådär i onödan! ;p


Imorgon kommer även bästaste anna hit och umgås, och tro mig - det kan behövas!! jag behöver prata av mig. och hon är en sådan person till mig som jag kan säga precis hur jag tycker, tänker och känner till.. de är underbart! =D.. så hon kommer imorgon som sagt, och det blir lunch på stan och bara en massa mys.. så vi hoppas på att det inte regnar imorgon bara! :D haha!

men nu ska jag mysas lite med älsklingen innan det är dags för lite skönhetssömn :) så godnatt. puss o kärlek <3

Av Louise - 2 augusti 2010 14:08

Måndag igen, och ytligare en ny vecka! :) hehe..


Har inte gjort så mycket idag, då jag var helt slut i morse, och äls fick ringa och väcka mig vid halv 12, vilket inte är okej! :p haha! men jag klev upp i alla fall och gjorde mig i ordning... fixade det sista som han ville att jag skulle göra åt honom, och sedan satte jag mig ner och betalde lite sjukhusräkningar - vilket inte alls är så himlans roligt faktiskt.. uscha!!! :S

men nu är det gjort i alla fall, och jag slipper tänka på det!! (:


Och nu ska jag snart göra mig i ordning det sista, och sedan åka upp till järvsö där älsklingen hämtar upp mig.. ^^, och sedan bär det av mot färila, där min lillebror finns! :) så ska kramas på honom, då jag saknar honom hur mycket som helst.. så ska göra det, och även att jag ska hämta lite post som forfarande kommit dit och inte hit, och även ett paket med kläder som jag har beställt, som också av någon anledning kommit dit. hmm ;P haha!

men nog om det, nu måste jag skynda mig. så på återseende senare!
pease out ! <3

Av Louise - 1 augusti 2010 22:05

Kvällen igår blev väldigt lyckad måste jag säga! :)
Jag och älskling gjorde oss i ordning, och så beställde vi hem pizza och så åkte vi iväg. ner på OK en sväng och då kom även andreas och odde, då dom skulle tvätta bilen, så då bestämde jag mig för att åka upp till granberg istället där linn och elin befann sig och gjorde sig snygga inför kvällens bravader! :D hehe.


och gosh, gissa om det var underbart att ses igen!! Fick världens kram av underbaraste Linn! som jag saknat den tjejen..... <3

Efter ett tag kom även Tess upp, och sedan åkte vi ner på stan för att möta upp pojkarna.. träffade på massa sötnosar, gick runt, pratade, mös på och kikade bara :D Efter ett tag så dog det ut rätt så snabbt, då det var lite bilar och poliserna helt näppa i huvudet! hahaha.. men inte så mycket att göra åt, right?

Åkte därför ut till Rusta, då det tydligen skulle bli race.. och det blev det också, så åkte dit och kikade lite! (: hehe..


Jag orkar dock inte berätta så mycker mer om gårdagen, mer än att den var otroligt underbar och uppskattad. Det var helt lovely att vara med nära och kära igen... och framför allt älsklings flickorna! :) Så var hemma vid 3 tiden ungefär, efter en massa kramandes, skvaller, prat och välspenderad tid! .. ja, jag trivs.
och det var även underbart att se linns mage, då den har växt yttligare. inte så konstigt när det är två små mirakel flickor som sprattlar där, och nu är det inte långt kvar! :D hehe..


Idag så hade vi tvättstugan, då det var dags att byta sängkläder och allt sådant. och vi tog även tag i klädkammaren då ja inte gjorde det förut. haha! och bara det tog oss 1½ timme, usch så den såg ut :) men nu är det klart i alla fall :D så har även gjort allt annat här hemma som vi bara skjutit upp. haha! så nu är det bara dammsugningen och torkning av golven kvar, då vi inte hann med det idag helt enkelt. men det fixar jag imorgon när älsklingen är på jobbet! :D


Annars har helgen varit helt galet bra verkligen... jag är på topp! och glöm aldrig bort det ... <3 för det kommer jag alltid att vara, vare sig du vill eller inte.. :) mohaha..


Nej, nu ska jag hämta det sista i tvättstugan som hänger på tork.. sedan sängen! godnatt, puss och på återseende <3

Ovido - Quiz & Flashcards