Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 18 januari 2011

Av Louise - 18 januari 2011 23:43

Ja ni läste rätt. Imorgon ska jag iväg på folkhögskolan på informationsmöte, och anmälan för dom kurser man ska läsa!

och jag har bestämt mig för 2. men är lite osäker, för funderar starkt på om jag ska ta 3 när jag ändå är i farten.
då det är gratis den här gången, och jag ändå är sjukskriven nu, då kan jag lika gärna plugga . eller hur? hm..


Men det är såhär, jag ska inte plugga bara för kul skull, nej nej! sakta i backarna! Jag ska plugga upp ett betyg, och sedan även bättre på och lägga till en kurs. ja jag tror det kommer bli kanon! för då slipper jag göra det sen, och även att jag har dom kurserna klara sedan när det är dags att plugga på "riktigt". då jag redan vet vad jag ska utbilda mig till. så är detta bara en bit på vägen innan jag börjar riktigt med studielån och allt det där, ja ni vet vad jag pratar om. hm.


Men imorgon gäller det i alla fall. jag ska bestämma mig vilka kurser det blir och sådär. så vi får helt enkelt se vad dom har att säga då. och hur inspirerad jag blir :) haha!
frågan är ju egentligen bara hur fort jag tröttnar på det? jag vet att jag klarar av det om jag bara ger mig fan på det. men hur lång tid tar innan jag är "skoltrött" igen? hm. ja tiden får väl utvisa de antar jag. haha!


Men nu ska jag krypa ner i sängen, och hoppas på lite sömn då mina hfter inte alls är roliga just nu. dom är gratis för tillfället faktiskt. och sedan hoppas att jag kommer upp i tid imorgon och att allting går som det ska! :) på återseende imorgon med uppdatering! :)

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 januari 2011 21:08

Här kommer det några bilder sedan dagen! :)


     

Min älskade och saknade prins. Som för vrigt blivit hur stor som helst. snart 1år och 2månader. lill älsklingen då ♥!

En riktigt glad liten skit. hihi


   

Söta Alice. Får mat av mamma, och även en massa mys med Mathilda. och då blev vi glad när någon myser med mig! :)


   

Lilla Lea. Skrattar och är glad, och även passr på att myser lite med anna innan promenaden :)


   

Lea! Myser med "tant" Louise, hur mysigt som helst. goungen då! Så passar på att pussas och bara mysa lite.


  Anna - min andra halva! vecka 41, och 3dagar efter BF, nu du lill* vän där inne! dags att komma ut, så jag får se ditt vackra ansikte. Men vackraste någonsin kommer du att vara oavsett när du kommer, men jag vill ha dig här hos oss nyss! :) ♥♥♥♥!!!


Ja, det blev även några fler bilder, men orkar ej ladda upp alla här, men ni får helt enkelt nöja er med dessa vackra bilder :).

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 januari 2011 20:13

Denna dg har varit hur bra som helst, jag har mått som fisken i vattnet, ja jag har verkligen haft det kanon måste jag säga!


Det började med att jag inte fick tag på sjukgymnasten imorse, då det var alla som ringde samtidigt. så nya tag imorgon bitti istället :) haha! och helt enkelt hoppas på att det är någon som vill svara då kanske? ja man kan ju inte mer än att hålla tummarna egentligen.

Efter att jag suttit och ringt ett X antal gånger, så jag var någorlunda less faktiskt, så väckte jag älsklingen! gjorde mig i ordning det sista och iväg mot resursen, då jag skulle visa upp mitt sjukintyg. :S tråkigt nog! jag vill ju kunna jobba, men just nu sätter min kropp stopp för det, och det gör mig ledsen faktiskt. men det är väl bara lyssna på sin kropp ibland också tror jag? ja det är nog bäst så.


Efter det så åkte vi ner mot station i alla fall, och då ringer Linn och berättar att hon har missat bussen ner på stan, så upp på granberg och hjälpte henne och sedan stressa ner på stan! :P haha. och så missade vi tåget med bara någon sekund, för dom kunde inte hålla det medan barnen kom ut ur bilen. men men, vi satte oss inne på station och väntade på bussen som gick 12.20 istället. så det blev buss istället för tåg. men det gick ju galant det också. haha!


Så i ju med det, så missade vi lunchen med pappa, då vi ej var i ljusdal förrän vid halv 2, så får ta det en annan dag pappa? :) hihi. och hoppas att lunchen smakade bra även fast jag inte var med. *småler*

Möttes upp av Anna, Mathilda och min saknade prins Theo också. hur länge sedan som helst ju. och så gick vi på finess och käkade lite lunch. otroligt trevligt ^^, hihi..

Sedan blev det en liten promenad också, och så åkte saknade Olivia förbi, så hon kom också! så fick krama lite på henne! ja henne har jag saknat hur mycket som helst - gullungen där! :) hihi..

så fick reda på lite "skvaller" av henne också. alltid lika roligt. hahaha! ja, man kan inte mer än att småle. och även att dom ska flytta, vilket är hur kul som helst. hoppas att det blir bra för dom i alla fall! :) och det tror jag.


Efter en liten prtstund med henne så begav vi oss hemåt mot anna där det blev lite mys och sådär, innan det var dags att gå ner på ljusdal igen, då vi skulle möta upp Lillemor (linn's mamma) så hon fick mysa lite med barnbarnen. hihi. hon är ju hur mysig som helst.

Så satt där med henne en stund, och sedan så gick vi mot tåget, och så åkte vi hemåt! en mycket bra dag upp i ljusdal. synd bara att den var över så snabbt, men vad gör det? ja jag åker snart tillbaka! det har jag bestämt mig för! :) hihi..


Nu är jag hemma i alla fall, Robin är iväg och fixar med lite annat! så jag passar på att bara njuta en stund av tystnaden, och har handbollen på i bakgrunden. har även tänt lite ljus, och en rökelse! hur mysigt som helst här under filten med en kopp te! skönt med egentid ibland ju :) håller ni inte med? hihi..

Fick även veta en sak idag, och jag hoppas på det bästa faktiskt. och hoppas att det skulle fungera. hihi. men får se hur det artar sig och vad det blir av det hela? hm. ja det återstår att se med andra ord. :p haha!


Men nu ska jag bara mysa ner mig en stund, och lite senare ska jag bjuda på lite bilder. Så på återseende helt enkelt, och tack så hemskt mycket för en bra dag till alla er inblandade! :)

Lots of Love! <3

Av Louise - 18 januari 2011 09:46

Ännu en natt med väldigt lite sömn, men jag börjar bli van detta nu! :( det är inte alls nå roligt faktiskt.  hmm!


Och nu när man ska ringa till sjukgymnasten, för att dom bara har telefontid mellan 9 och 10 så är det ju självklart upptaget hela tiden. så att man inte får tag på dom! :( jag hatar telefontider, och alla ska ju ringa samtidigt. haha. men inte så mycket att göra åt. :p


Ska även göra mig i ordning snart, då jag ska upp och lämna in mitt sjukintyg, och fixa lite! Och sedan åka mot ljusdal, tillbaka där jag en gång varit. Måste faktiskt erkänna, att ibland saknar jag att bo i Ljusdal. och det som hände när man bodde där och allt som hörde till, med folket, upplevelserna och allt sådant. men misstolka inte nu - för jag trivs jätte bra i bollnäs också! men man saknar ljusdal lite då och då :p hehe!

Men Linn och flickorna ska i alla fall med upp och hälsa på anna.

Så vi ska luncha med pappa, och sedan bara en massa mys hela dagen, och jag ska ha ut bebisen i annas mage - nu är jag otålig! <3 haha!!


Så jag ser fram emot denna dag faktiskt, jag tror det kommer bli great, absolut!

Men nu måste jag som sagt göra mig i ordning, och äta lite frukost om jag ska hinna med allting som jag ska göra. så på återseende ikväll.

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards