Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg under september 2010

Av Louise - 22 september 2010 14:16

Igår var faktiskt ett mycket bra dag :) jag hade en bra känsla i kroppen och allting vara bara kanon och på topp ^^,


Det började med att när jag väl hade vaknat till, så började jag och plockade ner alla gardiner, dukar, filtar och sådär. och så begav jag mig ner i tvättstugan bara för att tvätta allting sådant inför flytten - då jag ska slippa göra det sen när jag väl flyttat in. så nu är det bara sätta upp dom :) känner mig nöjd.
Rev även ut sängkläderna så nu är dom tvättade och sådär. riktigt skönt.

dock hatar jag verkligen att tvätta, men jag älskar lukten och känslan av nytvättat :)) så lite knepigt, men det är ju som sagt sådant som ska göras..


Vi var ut till växbo en sväng och hälsade på Mattias och Linda en sväng, väldigt trevligt. Med sedan började klockan springa iväg och magen började skrika efter middag. så hem och lagade lite mat, då det var hemmagjord klyftpotatis och fylld lövbiff  som stod på menyn. och gissa om det var gott. mums...


Efter middagen och en sväng ner i tvättstugan så begav vi oss upp på granberg, hem till fia :))
Även andreas, odde, käcken, tessa och thomsson var där. Dom åkte efter en stund och då kom Malin dit. ytterst trevligt. drack lite te, skitsnack och jag hade det väldigt mysigt. När klockan började närma sig halv 1 så var det dags att åka hemåt. sagt och gjort så tackade jag för en ytterst trevlig kväll med flickorna och begav mig tillsammans med älsklingen..


Idag har det inte hänt så mycket, förutom att jag har bestämt med tessan att det bli eventuellt imorgon vi ska ta tag i "problemet" och helt enkelt göra någonting åt det hela :) hehe. Och så har jag varit duktig och packa ner alla ljusstakar och sådär ( då jag har en hel del sådana! det är så mysigt med levande ljus! ) tycker ni inte?   Och även städat inne i köket. så allting känns kanon. och som om allting är på gång nu. Det är ju trots allt inte så lång tid kvar innan det smäller och bär iväg. Då vi flyttar nästa fredag - åh jag längtas..

Även att vi fick tag på ett köksbord idag, tack vare världens bästa svärmor - Siw ♥ ! tack så mycket för hjälpen.. :))


men nu måste jag rusa, har ju inte tid att sitta här direkt. På återseende

Lots of Love! <3

Av Louise - 22 september 2010 14:06

Grattis till världens bästa storebror på 22-års dagen.

Jag älskar dig Jimmy ♥♥♥ !!!


             


                 


           

Av Louise - 20 september 2010 23:10

Nu sitter jag vid den här dumburken igen efter en dag då jag faktiskt fått ganska mycket gjort, och känner mig otroligt nöjd :) hehe..


När älsklingen kom hem igen så blev det lite mys i soffan framför en film, och sedan började verkligheten igen, och insåg att vi inte bara kunde mysa bort hela dagen utan hade en massa saker som skulle göras :) hehe.


Men idag har det i alla fall blivit: Hemgjord pizza till middag, chips och dipp och en massa bra tv, diskat, varit nere på sjukhuset, betalat första hyran på nya lägenheten, skickat iväg hyreskontraktet med påskrifter, diskat och även lyckats packa ytligare någon kartong till med en massa köks saker :) åh, känner mig hur duktig som helst. Har dock inte gjort allting själv, har såklart haft hjälp av älsklingen. men han är ju sjuk, så har inte orkat göra så mycket. men han hjälpte till med att skruva ner lite hyllor och hämtade kartonger i garaget :) snälla han <3


Har just för en liten stund sedan varit ner och bokat en tvättid tills imorgon också. då det mesta ska tvättas, ska plocka ner gardinerna, tvätta dukar, filtar och sådant. så att allting är rent och fräscht när man flyttar in i den nya lägenheten. så det känns kanon verkligen!  ♥  hihi..


Just för tillfället så känner jag mig som värsta hemmafrun, men vad gör man inte? :) hehe. Även att jag träffade Tessan och Thommson en sväng idag då dom kikade förbi en sväng. :) alltid lika trevligt med sällskap en stund..  Åh, jag tycker om er!!  ♥♥!!


Nu däremot så ska jag plocka ur diskmaskinen, och sedan borsta tänderna för att krypa ner i sängen.. så på återseende imorgon igen.


Lots of Love!

Av Louise - 20 september 2010 11:39

Måndag, ny dag, ny start, ny vecka och en himlans massa möjligheter.. men ändå en himlans massa saker som ska göras. usch, jag känner hur allting bara väller över mig just nu :) men vad gör det när man ändå är lycklig mitt upp i allting och det bara rullar på? Ja ni, det gör inte så mycket faktiskt..


I lördags så hörde elin till slut av sig, då hon hade ätit middag och sådär hemma hos hennes mamma, och då bar det av upp mot granberg och hälsade på den söta tösen :)) . alltid lika trevligt. satt och pratade en stund, och hon hade lyckats få ner i stort sett det mesta i lägenheten, då insåg jag helt plötsligt att det kanske är dags att börja tänka tanken på att packa jag också? haha. ja jag blev lite stressad om man säger så. så nu i veckan ska jag ta mig i kragen och börja packa så att jag inte står där kvällen innan flytt och ska packa i panik :p det är ju inte så himlans smart - tro mig, jag har provat när jag flyttade ifrån Färila :p ...


Men pojkarna kom hem efter fisket i alla fall, vi hade gjort i ordning grönsaker och dipp och hade riktigt lördagsmys. kikade på en film och jag bara njöt av mitt underbara sällskap. Även att malin kom efter ett tag, men dock blev vi tvugna att åka ganska så omgående då älsk var sjuk, trött och allmänt seg. stackarn! inge kul att se honom såhär, jag tycker så synd om honom.


Igår jobbade jag hela dagen, det var full rulle hela dagen, och det gillas verkligen om ni frågar mig :)) precis så jag gillar det ju, jag tycker verkligen om när det händer saker hela tiden, det är ju då det är roligt att jobba. tycker ni inte? :)

men slutade vid kvart i 8, och trodde att jag skulle hinna iväg och rösta - men icke! dock var ju inte det svenska folket så smart som jag hade hoppats på. hallå, SD ? nej nej, det är ju inte acceptabelt. åh, jag blir bara så himla frustrerad. men men, nu är det för sent, och det är ingenting att göra åt just nu. bara hoppas att man överlever dessa 4 år med en knäppgök som ska styra sverige. men vad gör det? ja, jag vet inte. det återstår att se just för tillfället..

Men eftersom jag inte hann iväg, så åkte jag hemåt. tog en dusch, och bara mös ner mig i soffan med älskling som hade feber.. uscha!

kikde på tv'n, det var en sjukt bra film runt 10 tiden, men kommer dock inte igåh vad den hette. men den var riktigt bra i alla fall :)) hehe.


Idag händer det dock inte så mycket egentligen, förutom att jag har en himlans massa saker att fixa här hemma, inför flytt och doningar!
det ska skrivas på kontrakt och skickas till HSB, det ska fixas med en massa andra papper, betala räkningar och allting annat..

Även att jag måste fixa med en massa saker i lägenheten. lite rensning om man säger så.
har skickat iväg älskling för att handla lite, och nu ska jag börja ta tag i detta elände, så på återseende.


Lots of Love! <3

Av Louise - 18 september 2010 15:02

Just nu är det mycket som pågår i mitt liv, och jag absolut älskar det :)) ..


Veckan har varit väldigt lugn då älsklingen har varit hemma och sjukskriven och även jag har känt mig väldigt hängig. men det har inte stoppat mig :p hihi.


I onsdags hände det väl egentligen inte så mycket, vi skule ut till Fia och ta en ciggis, men det hela slutade med att vi blev kvar tills klockan 3 typ. hihi. då hon målade och var duktig med sitt. och pojkarna fick nå ryck till att börja måla åt henne :p hihi. men det var otroligt mysigt i alla fall.


torsdagen började kanon, älsk åkte iväg och fixade lite saker. och jag pratade med anna, då dom skulle komma efter att dom hade varit på mvc :)) ..

tog inte så himla lång tid, innan hon äntligen var här. ingen förstår mig som du hjärtis. du är så himla mycket för mig. Det var en helt underbar eftermiddag/kväll med dom sötnosarna. Och vilken mage det har blivit hjärtis <3 ..

Men det blev: - skitsnack, nachos, kortspel och en massa mys. tack så hemskt mycket för att ni kom. det behövdes verkligen. 7 år av vänskap, snart 8 :) och många fler ska det bli :) <3 jag älskar dig bästaste vän!

efter att dom hade åkt hem så blev det bara en lugn kväll . vilket alltid är skönt ^^,


Igår så ringde andreas och väckte oss, och vi åkte för att hjälpa fia med en massa saker som hon skulle flytta, då dom fick flytta in i sin lägenhet på höjden igår. riktigt fin hade den blivit också . :D  Så vi hjälpte till där i några timmar, iväg och käkade och sedan åkte jag iväg och hämtade Elin på station vid halv 7 när hon kom hem :) . pojkarna åkte för att lägga i båten, och vi 2 bara mös på. när vi skulle iväg till hennes mamma så blev det ett stopp på vägen så att vi inte kom iväg. hehe. men träffade ju sötpojken Thomsson på granbergs kiosken. stackarn! men han mådde bra i alla fall, och det är ju huvudsaken <3 .

Sedan blev det hem till fia och jimmy en sväng, iväg och handla och sedan upp på höjden igen och äta lite smörgåstårta. sedan hem för att sova, då ögonen inte alls hängde med :p haha.


Idag har det dock inte hänt så mycket :) , hoppade upp i morse, duschade och gjorde mig i ordning. och sedan pratade med elin. så hon skulle höra av sig lite senare ^^, alltid lika trevligt med den tjejen.  och under tiden jag har väntat så har jag varit lite duktig och börjat småpacka, men jag gav upp för en liten stund sedan. då jag verkligen hatar att packa, men jag älskar tanken på att flytta till den lägenheten vi ska få :)) . kommer verkligen bli hur bra som helst . det tror jag verkligen.
men nu ska jag däremot äta lite då jag håller på att krypa ur skinnet för att magen skriker. så på återseende.


Lots of Love! <3

Av Louise - 14 september 2010 21:48

Jag måste bara poängtera att jag älskar mitt liv och dom människorna jag har runt om kring mig. Och jag värdesätter dom som bryr sig, och verkligen finns till..

Men ibland blir man bra frustrerad, arg, ledsen, besviken och "bedragen" av några människor. och det känns i hjärtat - tro mig. jag har inte blivit utsatt för detta bara en gång, utan ett ex antal. och det är ingenting jag kan göra åt den saken, då jag aldrig någonsin kommer att gilla denna personen som allting startade med.
Men jag ser att du inte bryr dig, och det känns snart som om jag inte heller orka hålla skenet upp för det heller. jag orkar liksom inte kämpa för detta om jag inte ska få någonting tillbaka, det är inte rikigt min grej.

så från och med nu så lägger jag bara energi på dom som verkligen vill ha min energi och som förtjänar den. och det känns inte som om du varken vill ha den eller gör dig speciellt förtjänt av den..


Folk som baktalar sig själv, har dubbelmoral, eller bara är allmänt mycket ivägen för alla andra har ingen plats i mitt liv. och lika så du!
jag trodde aldrig att det skulle bli såhär, eller ens behöva bli en så stor grej utav det hela. men det gör ingenting i dagsläget då jag har allt, precis allt jag vill ha . förutom dig! men har jag klarat mig såhär länge, så klarar jag mig lite till utan detta jag saknat för en sådan lång tid.!!



- Men som sagt, jag älskar dom människor som verkligen finns där och förgyller min dag. jag älskar er allihopa villkorslöst. ni är ljuset i min tunnel, och ni är dom som får mig att må bra och orka med mina dagar. och jag kan inte tacka er nog för det :) Tack godingar. varenda en av er, och ni vet precis vilka ni är :)) hihi..


Lots of Love, haters or lovers :) <3

Av Louise - 14 september 2010 21:26

Igår hade jag och Robin våran egna lilla dag, 1år & 7 månader, 19 månader tillsammans. och jag älskar honom bara mer och mer :) <3 !


Så då hade vi bara en lugn mysdag tillsammans, och det är helt underbart när vi väl har sådna tilsammans :D  Dock var robin lite småsjuk, stackarn..


Imorse så hade jag ingen sovmorgon inte, upp och hoppa :) hihi.

Det var mycket som skulle hinnas med, men tyvärr så hanns inte riktigt allt med.

Men ganska mycket :))

  • Handlat
  • Adressändrat ( så man slipper tänka på det! )
  • Boka tvättid
  • Rensjö för en massa mys
  • Hälsocentralen med älsk, så han fick ett sjukintyg
  • Ringa och bråka på Telia ang telefonräkningen.

Ja, jag har gjort lite i alla fall. men dock inte alls som sagt :p hehe
men det har varit en väldigt bra dag. och det var skönt att komma ut till rengsjö, äta middag och bara umgås. jag tycker så mycket om dom! :))


Ska alldeles strax hoppa in i duschen, sedan mysa ner mig i soffan och invänta en onsdag som jag hoppas blir så bra som jag har tänkt :p.

Imorgon ska jag alltså: -

  • Damma + Dammsuga
  • Bädda rent i sängen
  • Tvätta
  • Städa och fixa
  • Vika tvätt
  • Ringa Fortum ang elen..

Ja, det är inte så himla mycket, men dock mycket som ska göras på varje "punkt" om man säger så. haha. så jag har nog att göra imorgon också :p hihi.
jag är då aldrig sysslolös heller.
även att jag ska prata med bästaste anna imorgon och se hur det blev på torsdag. dom kanske kommer hit :D och det ska bli otroligt roligt ^^, hihi..

men nu blir det annat på återseende

Lots of Love! <3

Av Louise - 12 september 2010 22:16

Åh vilken underbar helg, med underbara människor, jobb och kärlek :)) ..


I fredags så kom ju Ken hit och drack kaffe. alltid lika trevligt, hih. sedan blev vi så himla rastlös, framför allt Robin. hihi.. Åkte något varv, och sedan träffade vi på Jessica och Niklas - alltid lika trevligt. pratade en massa, fick skvaller ifrån turkiet och dom hade tydligen haft det kanon! :)) ... Men efter ett tag så tröttnade även vi på det där, men otroligt mysigt att träffa en massa sötnosar sådär spontant liksom :D hih..


Lördagen vaknade jag av klockan, och då var det dags att göra sig i ordning för att åka och jobba i några timmar. alltid lika roligt, då jag faktiskt trivs på min arbetsplats, tro det eller ej :) hihi.. Efter att mitt pass var klart så kom älsk och hämtade upp mig. och så åkte vi hem så jag fick byta om, och sedan mot Kilafors en sväng, eller ja det blev några timmar fast det bara skulle bli en kortis :) haha. men trevligt var det. sedan raka vägen mot Edsbyn där det skulle bjudas på middag. Nutte, hans pappa, svärmor, Ken, Fanny, Jag och Robin :) precis sådär som det ska vara! ^^, hihi.. men det bjöds på hur mycket gott som helst. och efter många väl spenderade timmar med min andra familj så åkte vi in mot bollnäs igen.. träffade på malin, danne, elin och andreas en sväng. :)) myste runt lite, men sedan blev det en relativt tidig kväll även denna gång :D hihi..


Söndagen vaknade jag innan klockan, och även denna dag var det dags för att spendera och avsluta helgen med lite arbete. Har jobbat med Therese och Simone idag - alltid lika roligt! :)) . Blev lite kaos där på mitt på dagen, men inte gör det någonting, det är ju sådant som hör till liksom. eller vad säger ni? men det blir ju även sådär nu när det är erbjudanden och kuponger hit och dit :D hihi.
Älskling kom och hämtad eupp mig när jag hade slutat, då han hade köpt pizza och en massa godsaker. :) Hem, och så spelade vi lite bngolotter - precis som alla andra pensionärer, dock ingen storvinst idag. Men 100kronor blev det i alla fall, haha. ^^, så bättre än ingenting om man säger så. ^^,

efter det tog jag mig en lång, varm och välförtjänt dusch.
Så nu sitter jag här och ska alldeles strax ta och krypa ner i den skönaste sängen någonsin ! <3!


I veckan måste jag fixa en massa, hur fasiken ska jag hinna med allt? det är ju tur man är kvinna, så man vet hur man ska hantera det mesta :) hehe. ni andra flickor/kvinnor vet vad jag menar, inte sant? ..


på återseende

Lots of Love! <3



btw, jag hoppas att allting går bra för Linnsan nu också, och att det blir som vi hoppas och att allting är bra med både henne och bebisarna :)

Ovido - Quiz & Flashcards