Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Louise - 6 september 2010 21:26

Denna dag har varit otroligt lugn faktiskt, men det har varit skönt efter en sådan helg som jag har haft.. :)  det har väl egentligen inte hänt så mycket idag..


imorse vaknade jag av att älsk ringde och väckte mig runt 11 - då jag sov alldeles för skönt i min egna säng igen! :)) jag lovar att vi har världens skönaste säng ^^, hihi .. men efter att jag hade legat och dragit mig på tok alldeles för länge så klev jag upp och gjorde mig i ordning, och även en kopp te..

Sedan åkte jag ner på arbetsförmedlingen och lämnade in ett papper till andreas som jag hade lovat honom att göra - ja jag vet, jag är snäll ;b hihi..

och när jag ändå var nere på stan så passade jag på att fixa lite andra ärenden åt mig själv på en gång.. :) så fick några flugor i samma smäll :D känner mig faktiskt duktig.


när jag kom hem, så i väntan  på att älsk skulle sluta så plockade jag och dnade lite här hemma, då det kommer en tjej och kollar på våran lägenhet morgon bitti runt 11 tiden :)) . känns bra, och hon lät intresserad.. så nu blir vi förhoppningsvis av med den..  För jag kom på att det är bara 3,5 veckor kvar tills vi flyttar in i den nya lägenheten, och jag längtar som en tok. jag vill flytta helst nyss ju :b .. kommer bli hur bra som helst..


efter det så har jag inte gjort någonting alls. men det är skönt det också..

men nu ska jag ta och dricka upp mitt te innan det blir sängen, då jag har tvättstugan imorgon, och även kommer en tjej som sagt .. så på återseende!
Lots of Love! <3

Av Louise - 6 september 2010 09:45

Åh, jag bara måste berätta lite om våran helg.. den har verkligen varit en utav dom absolut bästa helgerna på väldigt länge!! :)


Det började i fredags med att vi tog tåget ner till Gävle och så hämtade andreas upp oss på station, iväg och tankade bilen och sedan in på bolaget. Pojkarna öppnade varsin öl, och snäll som jag är så körde jag. :p hihi.
ner mot stockholm, och väntade på att Elin skulle sluta jobba. Hämtade upp henne i mörby och sedan hem mot mammas lägenhet.

När vi kom hem så bestämde vi oss för att det skulle bli en pizza den kvällen, så sagt och gjort. åkte och köpte oss varsin pizza, godis, chips, dricka och dipp - en riktigt mys fredag. här nalkades det fredagsmys på hög nivå! :) Efter det så var det ju fotboll på tv'n, men det slutade med att vi satt vid köksbordet och spelade Monopol .. lika mysigt det, så pojkarna sprang mot tv'n när dom hörde att det var någonting. och tur var det väl att Sverige vann :b hihi.

Dock vann andreas på spelet, dock inte lika roligt. men men, it's just a game! ;)

efter spelet så vart det lite mys, och sedan gick vi alla och la oss.  En riktigt bra fredag om ni frågar mig.


Lördagen börjdade bra, hoppade upp och duschade, elin var så snäll och dukade fram frukost, så vi alla satte oss ner och bara njöt. Gjorde oss sedan i ordning och så åkte vi först mot stinsen, där gick vi in på Big Baby - då andreas och elin kände att det var dags att kika lite i alla fall. och ingenting mig emot - då bebis saker är bland det bästa och sötaste som finns :) . efter det vart det vidare till barkarby "centrum" eller vad man nu ska kalla det? hehe. in i några bebis butiker även där, och sedan in på IKEA, handlade dock bara några små saker, och sedan gick runt och fick lite idéer. vilket alltid är lika roligt :)
men efter att ha strosat runt i några timmar sammanlagt på alla dessa butiker så åkte vi hemåt och fixade i ordning oss. och sedan in mot city :D  Promenerade ner mot slottet och grand hotel, där våran båt skulle gå ifrån :)
Då vi hade bestämt oss för att åka en båt, under stockholms alls broar. och båten gick vid 6, så var tillbaka runt 8 tiden. När vi hade klivit av så försökte vi komma på vart vi skulle äta. men bestämde ingenting :p   Utan vi tog en promenad, upp på alla dom mysiga gatorna i Gamla Stan - en utav dom absolut finaste delarna av hela Stockholm. jag älskar gamla stan. men vi gick runt där i våran egna lilla takt och jag bara njöt av en underbar sensommar natt, underbart sällskap och dom fantastiska butikerna och gatorna... Hade stängt allting ute, och levde verkligen i nuet :).  
Efter en liten stunds promenad så hittade vi en restaurang som verkade hur mysig som helst - Restaurang Valvet..  Så vi gick in för att kanske få ett bord, och det fanns det. så vi satte oss ner och den middagen var hur underbart god som helst.

så vi satt där och mös med underbart god middag, öl, vin, dessert, skitsnack, tända ljus och kärlek i luften :) det var helt fantastiskt..

att man egentligen inte gör det där mer ofta :) hihi.

Efter nästan 2 timmar inne på restaurangen så gick vi vidare, tog en liten promenad och sedan bestämde vi oss för att ta tuben hem :)..

Var hemma strax efter 11, och då tyckte ju andreas att han skulle "smeka" oss på monopol även denna dag - men glöm det tyckte vi!! Började med att det var andreas som blev bankrutt . haha. men dock vann robin denna dag istället - inte okej! :b haha..

men efter det så blev lite mys i soffan, och sedan blev klockan mycket och vi gick och la oss :)


söndagen kom och vi alla var väl lite sega. vi bara tog det lugnt sådär på morgonen, ingen stress alls. Åt lite frukost, och sedan kikade på tv'n lite innan vi bestämde oss för att städa undan lite, och sedan åka ut mot åkersberga. :)
Åkte till världens bästaste mommo för att lämna lite bilder sedan mamma och pelles bröllop i somras :p pratade med henne, och det var underbart att se henne igen och bara få krama om henne! det var grädden på moset denna helg. så som jag älskar henne! gosh vilken kvinna. min mommo är bäst..

sedan så visade vi några av dom absolut vackraste nybyggda husen - som btw är en ren dröm :b hihi.. och sedan åkte vi till beccis för att kramas lite snabbt och ta en ciggis :)
Sedan var det dags att åka mot uppsala, där vi skulle med bussen och elin och andreas skulle stanna kvar :)) .. käkade lite innan vi åkte, och så skiljdes vi åt efter den absolut bästa helgen - jag vet att jag har sagt det förut. men den var bäst... Så tack så hemskt mycket för den här helgen - guld värt <3..

När vi kom till Söderhamn så kom Ken och hämtade oss, tack gullunge! :))

och sedan hem, och när jag väl la mig i min egen säng igen så somnade jag på en gång.
Borta bra, men hemma bäst :) hihi...



Ja, nu vet ni lite vad som har hänt i helgen med underbart sällskap och underbara stockholm :)
Så på återseende


Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards