Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 22 december 2009

Av Louise - 22 december 2009 23:20

Nu sitter jag här igen, och jag har precis tittat på andra avenyn! :) hehe! blev tvunegn att kika på det på datorn idag, eftersom jag missade det tidigare ikväll. .men det är sådant man får räkna med, såhär nära inpå självaste julaftn! för då är det mys & kärlek för hela slanten! underbart faktiskt.. :p haah!
måste dick bara tillägga att det var ett väääldigt tråkigt program idag! :p ahha. men men ! får hoppas att det är bättre nästa gång helt enkelt.. :)


Fick en komentar av Mikaela också, och jag måste säga God Jul till dig också! :)


Nu är det så att jag ska ta och göra mig i ordning för sängen! :) fan, måste måla naglarna också! kanske hinner det innan sängdags? haha.. men men ! 
vi hörs imorgon, när vet jag inte, men ska försöka skriva någonting under dagen iaf ! :) annars önskar jag er en trevlig dag imorgon!
Puss o godnatt babes! <3

Av Louise - 22 december 2009 20:17

Nu är det så att jag yttligare en dag har varit otroligt duktig! :) haha...


Jag har tvättat 3 maskiner med tvätt & hängt det, lagat mat och idag stod det lasagne på menyn! riktigt gott var det i alla fall, haha.. :) fortfarande mätt, även fast det var några timmar sedan vi åt middag! men det får man vara...

jag har även fixat ett nytt virusprogram på datorn, för det andra hade föråldrats! :) så det kanske var på tiden att fixa det? (: hahaha...


Annars har jag väl egentligen inte gjort någonting speciellt, Farmor har ju kommit upp också, så har hjälpt henne att plocka ur allting ur bilen också! :) och som vanligt, väldigt mycket packning med sig.. ^^, . thihi... underbart inför jul ska ni veta! =) *ler* ..


Ikväll blir det väl egentligen bara lugnt, ska fixa det sista! :) haha..  pappa håller på och lägger in sillen och sådär, och det bara luktar jul i hela huset..  Imorgon ska han även hämta hem granen, en kungsgran som varje år! men synd är att jag inte kommer att få vara med och klä den! "/   men men, jag är iväg på mycket roligare äventyr! haha...  jag ska ju iväg till rengsjö och edsbyn som jag har nämt tidigare, och det tror jag kommer bli kanon mysigt! ^^ ...


Jo, nu har vi äntligen fixat allting med bil och sådant tills på söndag, så vi kommer utan tvekan hem på söndag! det tycker vi mycket om ska ni veta! och har även pratat med mormor och bestämt att hon ska komma hem till mamma klockan 4 på fredag för en massa julmys, julmiddag och sådant! och självklart.. så nu är det bara 3 dagar kvar tills man får träffa henne igen! älskade mormor! <3


men men, nu har jag inte tid att sitta här längre, ska hjälpa pappa lite med julmaten och sådär! sedan blir det lite mys med hjärtat & familjen! :D .. så vi hörs någonting senare istället! ^^ .. Julstämningen tränger sig på, och hela kroppen mår bra just nu! jag älskar julen! :D

Puss o kärlek! <3

Av Louise - 22 december 2009 13:27

Idag är det tisdag, och det innebär ju att det inte alls är långt kvar till självaste julafton! och det pirrar i hela magen, som det gjorde när man var liten vettni? haha.. Jag vet inte varför egentligen, för jag tror ju inte att julafton kommer att bli så himlans speciellt... för när man var mindre så väntade man ju på tomten och sådär, men inte nu! Nu är det kalle anka, pratas med dom som är med, äta godaste maten på hela året ( MUMMS! ) och sedan lite julklappar.. :p haha.. nejdå, det är så mkt mer än det där också! men jag tycker fortfarande inte att julen är samma sak som när man var liten..


Nu sitter jag här och funderar på vad denna dag har att erbjuda mig, förutom en himlans stor tvätthög, en snabeldrake som måste "rastas" och dammråttor som ska bort.. haha.. jag hoppas att det bjuder på någonting mer!
bilen ska i alla fall besiktas, sista paket ska slås in & farmor kommer idag... det var väl det ungefär! ^^ haha, jo, jag måste ta reda på hur det blir med bilen hem på söndag? annars blir det ju väldigt jobbigt.. huh? ...


Men det var inte så lite det ska ni veta, dagen erbjöd ju rätt så mycket, eller i alla fall så att jag har att göra hela dagen och lite till känns det som! :) hehe.. men men..


det kanske är dags att jag tar med mig tvätthögen, in till tvättmaskinen och bekantar mig med den, och hoppas att han är snäll såhär i juletider... ^^ haha.. för julen är: kärlek, kärlek, kärlek! :) just det... :D
nej, jag tror jag gör det. jag bekantar mig med den, sedan ska jag rasta snabeldraken runt i lilla huset..


men på återseende babes!
Puss  & kärlek! <3

Av Louise - 22 december 2009 01:37

Ibland förstår jag mig inte på människor över huvudtaget.. inte någon alls faktiskt!!


Reta upp sig på småsaker, detta gör mig så himlans irriterad & besviken...
Egentligen börjar allting med mig själv, jag borde ha vetat bättre från början, elle hur?
men att du sedan ska göra detta svårt för mig... det fattar jag inte!
gjorde jag verkligen rätt ifrån början, har jag gjort något fel på vägen?  aah, detta tar på krafterna! men, jag orkar just för tillfället inte bry mig...


Nu tänker jag göra mig i ordning för sängen!

Sedan blir det lika vilda drömmar inatt! :)
sovgott alla. Puss o kärlek! <3

Av Louise - 22 december 2009 00:59

Nu som först är vi hemma, blev ju lite senare! men inte klagar jag över det inte! :) haha.. alltid lika trevligt i deras sällskap ju ! :D thihi..

Älsklingen & Stefan var iväg förut och fixade med bilen inför besiktningen imorgon, så det är klart, nu är det bara vänta och se hur det går..?


Jag och olivia, vi har flummat oss, skrattat åt andra och allt i största allmänhet och även fikat - så hon fick ont i magen! HAHA! stackars min guldklimp! (:

men hon tycker ungefär som jag, hon skrattade så hon vek sig dubbel förut, hon satt och målade naglarna när hon läste! och hon kunde knappt måla! :) men det bjuder vi på ikväll..


Nu är vi ju som sagt hemma, hämtade upp bästaste lillebror på kläppa innan hemfärd, så han sitter nu här i soffan med mig och Robin! dom kikar på någon långfilm som går på 4an, men jag tyckte inte den verkade så himlans bra! så jag passade på att sätta mig här istället och göra eran kväll/natt lite bättre! ;) haha..

Glenn har även spikat upp min tavla på väggen redan, så den är uppe! :D underbart, och den passade så bra in, och även att den passar så bra till mig! jag älskar den!!

Imorgon ska jag städa och tvätta lite, för farmor komme upp imorgon! och inte så ofta hon kommer, så det vore ju trevligt om det såg fint ut då? haha:)
sedan måste jag ha rena kläder tills på fredag, eftersom jag inte hinner någon annan dag! eftersom onsdag är vi ute i rengsjö & edsbyn och far runt, och på torsdag är det ju julafton! sedan FREDAG åker vi äntligen till stockholm och mamma! <3 hihi..

så imorgon blir det sista rycket innan allting liksom..


Just nu hoppas jag att olivias pappa säger imorgon att bilen hinner bli klar, annars vet inte riktigt jag hur det ska gå till ? huh.. jobbigt det blev helt plötsligt faktiskt, kan ju inte åka med julklapparna på bussen, gjorde det förra året och helst inte en gång till faktiskt! men men, det är sådant vi får lösa helt enkelt! ^^


Pratade med Nattis tidigare idag också, och hon skulle på Vickans ikväll, och så berättade hon om hennes klädsel, och jag höll på och dö av skratt, hon är ju bara för underbar! :) haha... jag frågade även hur det blev på nyår, och hon visste inte riktigt ännu, men hon sa att hon hade bestämt sig för att komma upp, och det - är en toppen bra idé tycker jag! jag längtar faktiskt sjukt mycket till nyår..  Bara ett STORT plus om hon kommer upp faktiskt..  jag hoppas och håller tummarna !!! ;b...


Puss & kärlek! <3

Ovido - Quiz & Flashcards