Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 8 december 2009

Av Louise - 8 december 2009 23:53

I can't belive it, i'm happy and i don't know why ! (: haha, ja så är det ! just nu är jag på så ruggigt bra humör, men jag vet inte ritkigt varför, men jag känner att man behöver inte alltid ha en anledning till att vara glad va? nej, så är det! ;D haha...


förut tog jag tag i tvätten, hängde den sista maskinen som jag tvättat för idag, och även att jag hade en massa ren tvätt som skulle vikas och läggas in i garderoberna! så det tog jag tag i på samma gång, när jag ändå höll på liksom! och jag tycker faktiskt att jag är en duktig flicka! haha.. så nu är garderoberna fulla igen, men ny tvätt, och det lukar ju otroligt gott! jag bara älskar lukten av nytvättat, så himlans fräscht! :) haha..


whatever, efter det så vart det ett litet samtal med pappsen också, och det var trevligt.. som alltid faktiskt.. :) hehe! sedan gick jag in, tog mig en ny dusch, men det var ju nästan så man inte ville stöka runt i badrummet, haha! men man måste ju hålla sig ren! :) så det blev en lång dusch, och sedan så tog jag på mig in morgonrock ( som för den delen är så himlans skööön ! ) haha..och så slängde jag mig ner i soffan under filten bredvid Robin och kikade på andra avenyn, och sådär! och även hell's kitchen! nästa vecka är det ju final.. undrar ja vem som tar hem det hela.. själv håller jag faktiskt på Dave! :) haha..  men men, nog om det i alla fall...


och efter det så har jag inte gjort så speciellt mycket, suttit här och njutit av det mesta i största allmänhet, lagt upp lite nya bilder på bdb, eftersom det var ett tag sedan sist.. haha, men nu har ni någonting att kika på även där! och inte bara läsa :) snällt va? ;b...


nu väntar jag bara på att olivia ska komma igång med sitt bloggande, eftersom hon nu har fått lägenheten - som i stort sett nästan är klar, och även fått sitt internet.. :) haha..  och ja olivia, det var en liten snygg pik! :) Puss på dig!

nej, nu ska jag ta och göra mig i ordning för att krypa ner i sängen! sedan kika klart på filmen som går på tv'n... så vi hörs nog imorgon istället! :)

Puss o godnatt!

Av Louise - 8 december 2009 19:36

Nu är jag tillbaka, men alldeles mör ikroppen denna gång faktiskt! för har inte gjort någonting annat än nytta idag :D känner mig otroligt duktig om jag ska vara ärligt! :) helt underbart... ^^  det är ju inte direkt roligt när man gör det, men så himlans skönt när det är klart och fint..


så idag har jag:  diskat, skurat, dammat, torkat, dammsugit, diskat, tvättat och ja allt som hör till liksom.. haha! :)

och det känns så otroligt skönt..


men en sak måste jag säga, jag måste nog ha sveriges finaste och renaste badrum just för tillfället, helt otroligt! vi har skurat det från tak till golv, och då menar jag det bokstavligen också!  så nu skiner det, knappt så man vågar gå in där ju! haha

och efter en stund, eller en stund kanske var fel ordval, men några timmar i alla fall, runt 6 tiden så var det dags för lite middag! för då började min mage säga ifrån! Haha... så kom jag på att jag hade ju inte tagit fram någon kyckling ur frysen! så det blev inte så, det fick då bli bacon, potatis och ägg ( inte så stort fan av det faktiskt "/ ) men robin fick ju som han ville ju i alla fall :P haha.. så nu är han nöjd en stund! <3


Och nu sitter jag här i soffan, och ska alldeles strax gå och hänga den 3e och sista tvättmaskinen för idag! (: haha.. känner mig så otroligt duktig faktiskt.. :) helt otroligt...
Ikväll blir det dock bara en lugn hemmakväll med andra avenyn och en massa mys, det har vi då båda 2 gjort oss förtjänta av idag.. så det ser jag fram emot! :) haha..

Nej, nu ska jag ta tag i tvätten, men på återseende senare ikväll..
Puss o kärlek söthögar! <3

Av Louise - 8 december 2009 13:10

Hallojsan, en ny dag ! och jag hoppas att den blir bättre än min berg- & dalbana igår, för det har jag verkligen ingen lust ed, så snälla någonting bättre idag? ;b haha...


I morse blev jag väckt utav att simon ringde och ville få tag på mig, men har inte pratat honom på jag vet inte hur länge! :'( , så jag måste höra av mig och fråga vad han hade på härtat tror jag! ;D haha..


Och förutom det så ska jag idag ta tag i detta hem so mjust nu inte är det snyggaste, det måste verkligen göras någonting känns det som.. jag hatar detta just nu.. men men! det löser vi lite snabbt idag.. sedan tror jag det blir kyckling till middag? hm, fr se vad frysen har att erbjuda...


nej, nu ska jag ta tag i eländet här hemma! så vi hörs sedan pussgurkor!


Puss o kärlek! <3


Mamma:  jag vet att du alltid finns där! :) jag älskar dig... du är inte bara min mamma, men min bästa vän! jag saknar dig också.. vi syns nästa tisdag! :D <3

Av Louise - 8 december 2009 00:49

Hej sötnosar!!


den här måndagen har verkligen varit som en berg- & dalbana, och dom som känner mig vet att jag inte gillar sådana! varken i livet eller sådana som man faktiskt åker. fy fasiken säger jag bara! aaaah.. :S:P


vaknade i morse i alla fall, och det hann nog inte gå mer än 2 minuter innan jag kommit upp ur sängen innan Olivia ringer till mig, hehe! (har hon sändare på mig så hon vet när jag kliver upp?  hon ringer nämligen oftast precis när jag klivit upp! :P haha! )

Men hon ville i alla fall fråga o jag ville komma ner och hjälpa henne baka bullar, och självklart sa jag ja! :D utan och tveka! så jag slängde i mig lite frukost, fick upp Robin ur sängen och så skulle vi till och åka, tror ni vi kom iväg? - neeeeej! BILJÄVEL säger jag bara, den vill verkligen inte, jag ska skrota den, sorry svärfar, men det är en dålig bil du har.. köpa ny kanske? jag skulle i alla fall rekomendera det starkt.. men det fungerade inte i alla fall, sedan kom stefan efter typ 45 minuter och hjälpte oss få igång den, så åkte vi ner mot ljusdal! handlade en blomma åt honom, eftersom han blir en gammal gubbe idag, eller ja! han blir ju bara 22 :) så grattis på honom idag..

Efter det blev det fika och massa mys, så vi kom därifrån senare än vad det var tänkt, men jag klagar inte det minsta! ;b haha..


Sedan jag ko hem så har jag duschat, haft lite kroppsarbete, eller vad man nu ska kalla det! med ansiktsmask, hårinpackning och diverse saker! och nu är jag fräsch, och som en ny människa! det var verkligen behövligt kändes det som (: haha..


Nu är det bara en vecka kvar ganska precis innan processen sätter igång! har bestämt mig, och detta var det bästa beslutet! det är som sagt taget med hjärtat, men även med lite hjälp av mitt huvud och "mogna tankar" .. haha!

men nu blir det såhär, och det komer fler chanser, jag ska ju inte dö imorgon liksom, har mååånga år på mig! inte sant? :)  så tänker jag i alla fall, inte rusa fram någonting i livet, och framför allt inte viktiga beslut...


Imorgon händer det väl egentligen inte så speciellt mycket, tänkte ta tag i hemmet, som inte alls är det snyggaste just nu! men det är det väl tänkt att det ska bli, tvätta lite och sådana där tråkiga måsten här i livet, i alla fall när man har ett eget boende! :) haha.. men jag trivs, så inga sura miner för det inte.. haha..


Nej, nu är det så att jag tänker få och lägga mig! är trötter.. och jo, jag saknar min mamma otroligt mycket.. MEN det är bara 1 vecka kvar tills jag får träffa henne! för hon kommer tisdag nästa vecka, och det gör mig lycklig !:b hehe.


så vi hörs imorgon söthögar! sweet dreams!
PUSS!

Ovido - Quiz & Flashcards