Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 21 augusti 2011

Av Louise - 21 augusti 2011 21:14

Nästan en hel vecka sedan jag bloggade någonting sist, och det har hänt lite och jag har haft en kanon bra vecka i alla fall! :D


Tisdag - fick liten sovmorgon. Fick sova 5,5 timme innan Alvin ville ha lite mat men det tog inte lång stund innan han somnade om igen. men själv kunde man inte sova mer då man hade sovit mer än på väldigt länge och kände sig piggare än någonsin :P haha!

Sedan var det bara en lugn dag med en väldigt glad pojke som skrattade och jollrade på hela dagen lång :D underbart <3


Onsdag - Då kändes det som om han ville jäklas lite med mamma sin, haha.. För på morgonen när han hade fått mat så somnade han om, och lagom tills jag hade somnat om så insåg han att det var lite tråkigt att sova och vaknade och jollrade på som bara den. :p så bara till att kliva upp och mysa istället. så en väldigt trött mamma och en väldigt pigg son - bra kombination runt 7 tiden på morgonen. haha! =)

BVC för mätning och vägning på förmiddagen och han växer precis som han ska! allting ser jätte bra ut, och han börjar bli väldigt lång. Redan 60cm lång! mammas stora kille! :)

Resterande del av dagen var lugn, och när Alvin hade somnat så mös jag och älskling på med Räkor och ljus. otroligt mysigt att sitta och skala räkor, mysa tillsammans och ta vara på den egentid vi får när han sover! :D hihi.


Torsdag - Fick sovmorgon, riktigt skönt! :) Sedan en lugn dag fram till klockan blev 1 ungefär, då jag fick hur ont i magen som helst. vet dock inte varför, men så fort jag reste mig upp så var jag tvungen att gå som hulda 78 liksom, och det var inte det roligaste då jag egentligen skulle iväg på fika och sådär! men nästa gång SKA jag vara med! :D hihi..

Med tanke på ont i magen så resulterade det i en väldigt tidig kväll ... :D


Fredag - Vaknade upp tidigt med en bra känsla i hela kroppen! jag visste att dagen skulle bli kanon, och även resten av helgen också för den delen! :)

Anna och Kim kom hit, äntligen! var på tok alldeles för länge sedan vi sågs. Tog en sväng ner på stan, där vi även träffade på Linn med hennes flickor och Jessica med Theodor. Följde med dom och tog en fika innan vi promenerade hemåt igen!


När vi hade suttit här en stund så kommer Becca och Jocke in och överraskar mig rejält då dom inte skule ha kommit förrän senare på kvällen. men det gjorde absolut inte mig någonting! :D
Satt ner och fikade en stund innan det var dags för anna och kim att åka hemåt igen tråkigt nog, alltid lika jobbigt att säga hejdå ju! men ses snart igen <3 !


Hade en riktigt mysig kväll, med tacos, skitsnack, mys och sådär! frågade även Beccis om hon ville bli gudmor åt Alvin och hon sa ja! :D Vilket självklart gjorde mig oerhört glad!


Lördagen vaknade vi upp efter en rejäl sovmorgon (tack alvin!) och då såg att regnade, inte så pepp faktiskt! hm!

Men efter ett tag trotsade vi vädret och åkte iväg på Dollar och även Albert & Herbert en sväng :) Sedan inhandlade lite saker till kvällens middag! =)

Beccis bjöd på otroligt god mat, lax i folie paket med bulgur och en god sallad till. Så blev lite bortskämd då jag inte fick hjälpa till utan hon tyckte jag skulle mysa med Alvin istället. Tack så jätte mycket ♥ !!!


Senare på kvällen tog vi en sväng till Söderhamn för att kika in crusingen, men det var verkligen värdelöst, så vart inte alls kvar så länge! och när vi kom hem så matade jag Alvin och sedan satte vi oss och mös med brieost och en massa skitsnack, precis vad jag behövde sådär kvällen innan dom skulle åka vidare på deras lilla äventyr (semestern!) hihi..


Vaknade upp imorse efter ytligare en sovmorgon, kanske håller i sig att sova bra på nätterna? :) haha!

Mös på väldigt länge i soffan innan dom packade ihop och åkte mot Maj (beccas mormor!) . Själva så fixade vi lite här hemma innan vi åkte mot Spicy Cow och åt middag med Thomsson! :) riktigt trevligt =D..


Har sedan dess inte gjort så mycket, hunnit plocka undan lite här hemma, vika lite tvätt, mysa massor med mina två pojkar, tvättat en maskin tvätt, planerat veckan lite och sådär! kanoners!:)


Även att mamma ringde tidigare och berättade att Moffa äntligen fått ett nytt hjärta, så han ligger nere i Lund nu, så hoppas att han återhämtar sig bra! =) .. Jag tänker på dig massor moffa och hoppas att du blir bättre! jag älskar dig! ♥ ..


Men ja som sagt, denna helg har varit helt fantastisk. Det var välbehövligt att ha Jocke och Becca här på besök! Det är verkligen två guldklimpar i mitt liv. och jag älskar er båda två, ni är underbara! ♥ tack för att ni finns och för all underbar hjälp och sådär i helgen det har betytt otroligt mycket! =) ..


Nu ska jag ta och duscha sedan lägga mig i sängen och hoppas på mycket sömn inatt också! men jag håller tummarna! så på återseende!

Lots of Love! <3


Ovido - Quiz & Flashcards