Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 8 augusti 2011

Av Louise - 8 augusti 2011 15:50

Efter en liten bloggpaus under helgen så är jag nu tillbaka för en liten uppdatering!


Helgen har verkligen varit fantastisk. jag har njutit varje sekund av den faktiskt. den har varit kanon bra om jag får säga det själv! :D


fredag - fick sovmorgon av älskade Alvin, och sedan var vi iväg på BVC för mätning och vägning! Allting gick jätte bra och han har växt hur mycket som helst, 2,5 cm på en vecka! Japp, detta kommer bli en lång och ståtlig pojke - det kan ni ge er på! =) haha.
Efter BVC så tog vi en promenad hemåt och bara tog det lugnt en stund.
Älskling kom hem ifrån jobbet och då blev det en massa mys med mina pojkar!

Kvällen i sig blev väldigt lugn, då jag inte hade så speciellt mycket ork till så mycket annat! haha. och sedan hade vi en liten pojke som var lite stökig, hans mage ville inte alls som vi ville - usch! det är så jobbigt och se honom ha ont och skrika liksom, för man äner sig så himla hjälplös när man inte kan göra någonting åt det! :)

Till slut somnade han för kvällen i alla fall, och mamma och pappa fick sitta och mysa i soffan med popcorn och en bra film. love it! =) .


lördag - Älskling blev hela 4 veckor, tiden bara springer iväg! och enligt min mening så går det på tok alldeles för fort. men vad gör det när jag har det vackraste att vila mina ögon på varje dag!? :)

Dagen var väldigt lugn måste jag säga, men det var också otroligt skönt! :) hihi.

Kvällen närmade sig, vi gjorde hemmagjord pizza och mös till det tillsammans och sedan tickade klockan på och vi givk över till grannarna för att fika tillsammans med dom och Odde och Linn :)

När vi hade fikat lite, och lillprinsen min hade fått lite mat så åkte pojkarna iväg för att åka lite båt och vi tog våra barnvagnar och tog en promenad! :)


Så jag, Alvin, Linn, Alice, Lea, Elin, Thea och Ida gick ut mot långnäs! :)
Satte oss vid bordet i båthamnen och myste på. Lyssnade på 2 låtar av rosenström och myste på med en massa prat och sådär, och efter en stund så begav vi oss hemåt då det började bli disigt och sådär, och vi var väldigt trötta när klockan hade passerat 12 :)
Hem och la mig på soffan i väntan på att älsklingen skulle vakna och vilja ha lite mat, och precis när han vaknade vid kvart över 2 så kom den stora älsklingen in genom dörren! :D haha. är de det man kallar tajming? :)

Sedan bums i säng!


söndag - en mycket lugn dag, inte alls mycket planerat om man säger så!
började med att jag fick nå ryck när mammas älskling hade somnat och började helt plötsligt städa efter att jag hade fått i mig lite lunch!
Så igår - plockade undan allting, dammade, dammsög, tvättade och hängde 2 maskiner med tvätt, torkade golven, plockade i och ur diskmaskinen och ja! Städade massor helt enkelt! haha..

Åt lite middag efter det, och helt plötsligt så kom min efterlängtade och älskade mamma hit! Ja, jag har längtat efter henne hur mycket som helst och saknat henne massor! så det var otroligt skönt att hon, pelle och pojkarna svängde in här och fikade och myste på när dom ändå var på väg hemåt. TACK för det mamma! <3


när dom hade åkt så var det baddags för Alvin, han som älskar att bada! och nu har han ju kommit på att han kan sprattla i vattnet, gullungen min! :)

Blev ett ganska långt och mysigt bad för honom, och han bara älskade det. :)

Efter det blev det lite mat för honom och sedan somnade han! =)

Tog en dusch och sedan myste jag och Robin framför tv'n till en bra film innan även vi gav upp för dagen!


Idag - ja, har inte gjort så mycket.. bara myst med mitt lilla hjärta som har varit på hur bra humör som helst idag! :) ÄLSKAR DET! inte nå skrik (förutom ett litet!) och vi har pratat, sprattlat, jollrat och haft oss hela morgonen. för imorse fick vi ingen sovmorgon! :D men det gör absolut ingenting.

Har precis tagit en powernap båda 2 eftersom det blev en väldigt tidig morgon, men nu är vi vakna igen! :)

Nu lite fix, på återseende!


Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards