Mina tankar i bokstäver!

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2011

- Helg med dop '

Av Louise - 31 oktober 2011 20:48

Nu är jag tillbaka igen, men jag har faktiskt denna gång haft lust att blogga, men inte tid då det har varit mycket inför dopet och sådär som vi hade för Alvin i lördags! :) hihi


Torsdagen så gick vi tillsammans med Elin och Thea hem till Jessica på 1års kalas, då Theodor blev 1år i fredags. stora killen. Och ble kvar där ett tag innan vi gick hemåt igen..
Och sedan en lugn kväll, men en himla massa tankar, stress och sådant i kroppen och huvudet. så jag var lite ledsen och nedstämd på kvällen, men det ordnade upp sig när jag fick ventilera med älsklingen angående allting. och han fick mig på bättre humör och andra tankar!


Fredag: En lugn morgon, och sedan var det full rulle heela dagen lång. haha!

Siw kom och hämtade upp mig och Alvin och sedan iväg och handlade allting inför lördagens dop så iväg på dollar och willys och sådär. och när vi kom hem så började vi på med att hacka sallad och allting. Älsklingen kom hem han också och hjälpte till när han hade slutat jobba.. Siw åkte hemåt, och efter en liten stund kom äntligen Rebecca och Jocke hit och då åkte vi iväg för att duka och allt det där småfixet som måste göras! Gick dock väldigt fort när vi 4 hjälptes åt, så det var väldigt skönt! ^^ hihi..
När vi väl kom hem så blev det en pizza och sedan en tidig kväll så vi skulle orka med lördagen! :) !


Lördag: Dagen började tidigt så vi skulle hinna med allting, upp och hoppa med tuppen, iväg och handla lite snabbt, en rod och sådär bland annat till Alvin, Robin panikhandlade en skjorta, och sedan iväg till Dönjegården för att möta upp dom som kom med mat och sådär. :) hihi. Och sedan i panik iväg till kyrkan! :)
Men kom dit i tid i alla fall och tog på Alvin klänningen, och han blev såå fin! =) ..

Själva dopcermonin var otroligt fin, pappa sjöng fint och Alvin var så snäll ( han somnade till och med i Beccas famn! ). så han sa inte någonting.

Efteråt så åkte vi till dönjegården där alla väntade på oss, där vi fikade, minglade och hande det jätte trevligt.
Han fick många jätte fina presenter, bland annat: doptavla, pengar, presentkort, massvis med kläder, speldosa, måttstock (som mäter hans längd!), gosedjur m.m ja jätte fina presenter verkligen!


Och sedan när vi hade städat och allting så packade vi in allt i bilen och sedan begav vi oss hemåt! :) hihi.
När vi väl kom hem så var vi alla så slut i kroppen och hjärna så vi smnade nästan på soffan. :D haha!
Men plockade iho lite här hemma, pojkarna åkte iväg och handlade lite lördagsgodis och sedan spelade vi lite kort och sådär innan sängen ropade alldeles för högt! ^^ haha!


Söndag: Bjöd på en bra start, en snäll pojke som bestämde sig för att somna om efter lite mat vid 6 tiden. :)
och när vi väl klev upp andra gången så blev det frukost och sedan en massa mys hela dagen lång innan Becca och Jocke åkte hemåt igen. Sedan hade vi bara en massa familjemys - jag och mina pojkar! <3

Efter en mycket stressig helg med otroligt mycket folk var det skönt att det bara var vi igen, även fast det var väldigt tråkigt att Becca och Jocke åkte! :( hmm! Men vi ses snart igen ju :))


Idag: tvättat en massa kläder, och annars bara tagit det lugnt. var över till Elin och Thea en sväng mitt på dagen och drack kaffe, och även Ida och Fia var där. mycket trevligt.. dom satt och pratade om Halloween som är i helgen och det var ganska många roliga idéer! :) haha!
Sedan var vi iväg och handlade och efter det en lugn hemmakväll och massor med mys! <3


Alvin sover sedan ett bra tag tillbaka, och jag ska snart göra samma sak.
Imorgon ska vi träffa Maja och Flippan <3 , äntligen! :) hihi
Så ja, det var en liten uppdatering .
En liten guldstjärna till dig som lyckats läsa allting :P haha!

På återseende!

Lots of Love! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 8 februari 2012 15:36

Nu var det bra länge sedan jag skrev här faktiskt..Men det är bara för att jag håller på att få hjälp med den nya bloggen, så den är just nu under uppbyggnad. så därför jag inte dirket har någon lust i att blogga i denna.. men vad gör det då? :) hihi...

Av Louise - 3 februari 2012 20:48

Nu är det sådär länge sedan jag skrev igen! Skärpning Louise! :) haha! Men mycket har i alla all hänt sedan jag uppdaterade någonting sist! :) Älskade ungen Kim har fyllt ETT år, helt otroligt.. jag tyckte det var nyss Anna ringde och talade om...

Av Louise - 24 januari 2012 09:19

Vackan har rullat igång, och det med bravur! :) en mycket br start å denna veckan faktisk! :)Igår så kom Maja och Flippan hit och mös med oss, tog oss en promenad, mös på, snackade en massa skit och uppdaterade varandra i vad som hade hänt sedan vi s...

Av Louise - 21 januari 2012 15:16

Lördag redan, tiden bara springer iväg! Men just nu njuter jag av att det är helg igen och att jag får ha min stora älskling hemma också! inte bara lilla hjärtat. :) jag njuter med andra ord, man kan ju inte göra anna när man har sina underbara nära ...

Av Louise - 19 januari 2012 19:25

Den här gången tog det inte så himla lång tid inan jag var tillbaka, och tur är väl det. kanske går åt rätt håll. eller så är det bara en engångs grej. haha! ja vem vet? :) återstår att se helt enkelt... haha!Igår var en bra dag faktiskt, älskling oc...

Ovido - Quiz & Flashcards