Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 20 oktober 2011

Av Louise - 20 oktober 2011 21:10

Usch, jag är så himla dåligt på att uppdatera. Och jag ber om ursäkt för det! men jag lägger all min vakna tid åt Alvin, precis så som det ska vara och precis så som jag vill ha det!! Han är mitt allt och det är underbart att se honom göra små framsteg varje dag och man blir så stolt så mamma-hjärtat som man bär inom sig rinner över!
jag kommer ihåg en gång när han lärde sig att rulla runt till exempel så grät jag! ja, jag var stolt helt enkelt. kalla mig mesig, fånig eller what ever! - men isf är du nog inte mamma?  Men ni som har barn förstår vad jag menar i alla fall..

Men som sagt , han är mitt allt och jag spenderar all min tid och kärlek åt honom och Robin så har inte riktigt tid med bloggen på samma vis som tidigare!
men jag tänkte i alla fall bjuda på en liten uppdatering här och nu! :) njut eller strunta i det :P hihi *småler*


_________________________


Måndag : Jag och Alvin hade en mycket lugn dag på förmiddagen då det inte var något lockande väder att gå ut i . Så vi hade en lek förmiddag med pauser för mys, blöjbyten och mat såklart! :) hihi.
Sedan kom Robin hem vid halv 2 och då åkte vi och hälsade på svämor och sedan bar det iväg mot Willys för att fylla på kylen och frysen! :P hihi
Sedan mys här hemma, och en tidig kväll! ^^

Tisdag : Alvin vaknade upp med världens rethosta och va lite snorig, stackarn! Så blev en lugn dag! jag ringde till mamma för lite rådfrågning (mamma är ju bäst när det gäller att bolla lite idéer!).. Gjorde som hon sa och det blev bättre ;D hihi. tack mamma ^^ .. Även att Alvin tyckte han var väldigt roligt när han först kräktes ner hela golvet i badrummet så mamma fick skura lite, och när det väl var klart så skulle vi gå in i köket och plocka ur diskmaskinen så lägger han av en kastspya rätt över mamma och golvet där också :p haha! Så skurade golvet där också och sedan rätt in i duschen med oss båda två.. Så det positiva med det hela var ju att vi fick rena golv i kök och badrum och båda nyduschade :p haha! klockrent ^^

Sedan på kvällen kom prästen hit och pratade lite angående dopet som ska äga rum nästa helg (någonting jag ser fram emot!) även att Alvins gubmor becca ringde och sa att hon klarade teorin för körkortet - great!! =)


Onsdag :  en lugn morgon, massa massa mys, vakna med the vocie (som vanligt varje morgon!) Sedan tog jag mig i kragen då jag såg att graderna ute hade stigit ganska mycket sedan vi hade klivit upp så vi tog oss en promenad. I 1½ timme var vi ute och promenerade och hade det mys. Fick även lite fina höstbilder när jag var ute och promenerade, och så var det väldigt skönt att få rensa lite tankar och sådär. och ibland kan det ju faktiskt vra så att när mn grubblar och sådär så får man bst svar av sig själv när det gäller vissa saker . ja , sådant sm amn inte vill dela med sig av till andra helt enkelt :D haha!

Och när vi kom hem så sov han i vagnen en stund till, så jg passade på att vika undan lite tvätt, ta ett varv med dammsugaren och även plocka ur diskmaskinen! ja jag kände mig kanonduktig ^^  ..

Men när det var dags att sova så ville inte riktigt Alvin det, så han protesterade han genom att kräkas ner hela sig själv, bajsa överallt och prata för fulla muggar! Men vid halv 9 somnade han i alla fall så sött i sin säng ^^ hihi!


Torsdag : Imorse vaknade han vid 7, mycket gladare än vanligt. och det var riktigt skönt. och man blir ju hur glad som helst när det första man ser varje morgon är sin son leende och dagen börjar med att hjärtat smälter lite! vilket känns kanon <3 ! han är bedårande och helt underbart. ..

Tog det lugnt ett tag, åt lite frukost och sedan tog vi en 40 minuters promenad. hem och åt lite mat - eller ja Alvin och sedan tog vi en promenad igen ner på apoteket då jag blev tvungen att ha nya minform dropppar till lilleman och sedan sov han i vagnen en stund. och jag hann vara hemma i ca 35 minuter och då var det dags att promenera ner på stan igen för att möta upp Maja och Flippan! :) hihi.
Tog en fika, och sedan gick vi runt och kikade på en massa saker i olika affärer och sådär! och hittade verkligen hur mycket som helst .. men det är tur att man inte har råd att handla just nu, för då hade man gjort av med för mycket pengar! men jag var duktig och höll mig i skinnet och handlade ingenting den här gången :P hihi!
Sedan vid halv 5 så gick vi hemåt igen.

Och sedan dess har det inte hänt så mycket speciellt faktiskt.. Bara tagit det lugnt och räknat lite angående dopet. :) blev några i alla fall, och jag ser fram emot nästa helg - detta kommer bli kanon tror jag, verkligen! :) hihi..

Nu ska jag alldeles strax ta att krypa ner i sängen och imorgon vet jag inte ritkigt vd sm händer! Yanina skulle eventuellt komma och hälsa på en sväng, så det ska bli trevligt!
men ja, nu ropar sängen! så på återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards