Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 26 oktober 2011

Av Louise - 26 oktober 2011 19:52

Usch vad jag är dålig på att uppdatera här faktiskt. men jag måste erkänna att det är så himla tråkigt att blogga här, jg har ju en annan blogg, men har inte fått ordning på den! Kan kanske ha någonting med att göra att jag absolut inte vet hur man gör eller sådär! Så om det är någon som känner sig manad att hjälpa mig med en header och liknande på den nya så hojta till? :) Allting är välkommet! :D


Men som sagt, i fredags så blev det bara lugnt, ingenting hände egentligen! Jag trodde att lillebror Glenn skulle komma, men det gjorde han inte! så det slutade med att vi bara blev hemma! Elin och Andreas kom över en liten stund, vi kikade på Idol och pojkarna drack någon öl. mysigt värre! <3


Lördag: morgonmys i sängen med mina pojkar! gosh jag älskar sådana mornar! dom är perfekta om ni frågar mig! :)

Sedan tog jag och Alvin en promenad i det fina höstvädret som hittade hit.. Efter ca 1 timmes promenad och lite nya kläder åt Alvin så gick vi hemåt igen. och här hemma blev det en massa mys innan v skulle åka iväg så vi skulle bli bjudna på middag av svärfar i rengsjö. mycket trevligt. sedan hemåt och slocknade otroligt tidigt! :)


Söndag: Vaknade upp och tittade på klockan och fick en chock! Klockan visade 08.20 och alvin sov fortfarande! blev liksom tvungen att kolla om han andades och sådär, så låg vaken för mig själv och drog mig länge! Och strax innan 9 vaknade äntligen min prins och ville ha mat och mysa massor med sin mamma! :) hihi.
Lite senare på förmiddagen följde Alvin med pappa till Edsbyn då Robin skulle klippa sig! själv så passade jag på att ha lite egentid. och bara tog hand om mig själv. Efter ca 3 timmar var dom hemma igen och jag hade saknat ihjäl mig efter min lilla plutt, det var bland det värsta jag har gjort. men ändå skönt att få rå om sig själv. jobbig känsla! :p haha!

Lillebror kom också hit. Så söndagen bestod av en otroligt god middag beståenda av fransyska stek, hemmagjorda klyftisar, ädelostsås och en grönsallad! MUMS! Sedan massa massa mys med lillebror / morbror och sedan ganska tidigt i säng.
Vaknade dock till med panik känsla och hjärtat i halsgropen vid kvart över 12 då alvin ligger och hostar och kippar efter luft och när jag satte honom upp och sådär så kom han på att han kunde vara vaken, äta lite och sedan somna om efter ca 1timme! gullunge <3 haha!

Måndag: Robin var snäll och gjorde i ordning mat till Alvin innan han åkte så att vi inte behövde kliva upp. Så alvin fick komma över till min säng och äta lite och där hade vi morgonmyset, dock somnade den llla rackarungen om till halv 10. haha! men det gjorde ingenting.. :)

Åkte upp på hälsocentralen med Alvin och hans hemska hosta och sådär, och det slutade med att han fick lite medicin!

Och med hjälp av den blev det mycket bättre! Och efter lite middag så åkte lillebror tillbaka till Ljusdal, tåkigt nog! men vi ses ju till helgen igen så det kanske inte är så farligt ändå? haha!


Igår (läs tisdag!): så kunde inte dagen få en bättre start. Alvin ligger i sitt babygym medans jag petar i mig lite frukost och ur honom kommer ett helt bedårande skratt (inget joller, utan riktigt skratt!) när jag går förbi honom. och det fick mig verkligen att smälta. så ingenting kunde förstöra min dag - det där levde jag på! :)

Runt lunch tid så gick vi ner med Elin och Thea på stan och mötte senare upp Sara, Linn, Jessica och Jennifer och självklart alla småtroll också! :) Tog en fika/lunch på krokanen och efter det tog vi en promenad runt vågen, otroligt skönt eftersom det var himla fint väder ute! =) ...

Vi var sedan iväg och fyllde på kyl som ekade tomt här hemma och sådär, mycket nödvändigt. :)

Idag har det inte hänt så mycket faktiskt, jag och Alvin har varit ner på stan och fixat lite, bland annat beställt ett nytt bankomatkort till mig, startat ett konto till Alvin! och även tagit en promenad! Sedan sov han ute i vagnen bra läge så jag assade på att städa, så har dammsugit & torkat golven i hela lägeheten, tvättat en maskin tvätt, diskat och donat på här hemma! så idag känner jag mig duktig! :) hihi

har även hunnit med att laga middag, äta själv och göra matlåda åt älsklingen. gett alvin mat och nattat en väldigt övertrött (läs grinig!) pojke. men nu sover han äntligen sedan ungefär 30 minuter sedan.

Så nu sitter jag här och väntar på att älsklingen ska komma hem ifrån jobbet någon gång :p haha!

Men nu ska jag mysa framför tv'n. orkar inte sitta här längre!
Så på återseende!

Lots of Love! <3


Söndag

Ovido - Quiz & Flashcards