Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 7 oktober 2011

Av Louise - 7 oktober 2011 11:16

Var iväg till BVC igår, då det var dags för 3 månaders kollen med vägning, mätning och första vaccination...


Mamma och Pelle kom och hämtade upp oss vid halv 11 och så åkte vi bort mot BVC, och Alvin har växt så det knakar - 6635g, 65cm lång och ett huvudomfång på 41,5cm! liten är nog inte så himla liten längre. börjar bli en stor kille nu! :)

Att ta sprutorna var inte så farligt tyckte han inte. han skrek till men sen så var det bra! själv satt jag i en fotölj och ville själv gråta kändes det som. Pelle var snäll och stod med honom och gav honom sockerlösningen! och det gick ju kanon..
Sedan när vi kom hem så var det dags och sova lite middag, och han somnade på en gång och när han väl vaknade så var han lika glad som vanligt. i ca 2½ timme.

Sedan fick han feber och sådär - usch! det är så jobbigt, för ingenting hjälper och man kan ju inte göra någonting heller.

Så det var en massa skrik och sådär i ca 3 timmar innan han åt och somnade för natten. gullungen då <3


Det var lite jobbigt där en stund eftersom jag var helt själv och älskling iväg och jobbade, men det är inte så mycket man kan göra förutom att försöka trösta!


Imorse fick jag dock sova till klockan 8, och det var hur skönt som helst faktiskt, och han var feberfri, mycket bra!
Lite mat och lek på morgonen gjorde susen! :)

Sedan satt han i babysittern och han har nu kommit på att han kan sträcka sig efter sakerna som sitter på bågen framför honom. och nu tar han själv tag i blomman som spelar en melodi, och blir jätte glad och sådär när den väl börjar spela! själv börjar jag bli lite trött på den där melodin, haha! men vad gör inte det? jag får väl försöka se det positiva i det hela och stänga av mina öron för just den där "sången" . Med tanke på att han är nöjd och glad när den väl spelar för honom. :) haha!


Just nu ligger han och sover middag.. Det är så kul nu när han är vaken längre på dagarna man får så mycket kvalitetstid med honom och man blir så himla glad av det! Och nu när han sover en stund så tänkte jag passa på att plocka fram kläder och sådär som ska packas med till Alvin och oss eftersom vi ska åka till pappa (Alvins morfar) ikväll och vara där i helgen. Ska bli skönt att komma bort lite och inte tänka på så mycket annat faktiskt - jag ser fram emot det och behöver en sådan helg! ;D ...


Men, ja mot packandet!
På återseende!

Lots of Love! <3

Ovido - Quiz & Flashcards