Mina tankar i bokstäver!

Alla inlägg den 3 december 2011

Av Louise - 3 december 2011 10:59

En natt ifrån helvetet om man säger så, Alvin har vaknat var 3e timme. Det kändes nästan som om man var tillbaka till amningen, men icke! :) Han är så himla täppt i näsan och man kan ju inte göra mer än att hjälpa honom det lilla man kan liksom. mammas lilla hjärta!


Igår var vi ju hem till Svärmor och Nutte, där bjöds det på otroligt god mat och en massa mys! Alvin älskade det också, han blir ju liksom lite bortskämd när han är med både mor- & farföräldrarna sina! :) haha!
Alla leker, bär, myser, pussar, kramas och sådär.. Nog för att vi också gör det hemma, men vi bär honom absolut inte så mycket.. men ibland ska han skämmas bort också, han förtjänar det ju... :)

Efter lite mat, och kikande på Idol så bestämde vi oss för att åka hemåt igen, sagt och gjort :) haha!


När vi kom hem ville älsklingen ha lite mat, och sedan somnade han om så fint i sin säng. Det är mammas stora pojke det ^^ hihi..
Men det tog som sagt bara 3 timmar innan han vaknade igen, och sedan har han fortsatt sådär heeeela natten. väldigt jobbigt då man inte är "van" det längre. men vad gör man inte för sin lill guldklimp? :) haha!

Vid 8 orkade jag inte böka mer, Alvin var på tok alldeles för pigg och vi klev upp och åt lite gröt istället. :) haha!
Så han sprattlade runt som bara den, hjärtat smälter ju ♥!


Nu har han precis somnat om en stund, det tar ju tydligen på krafterna att sprattla, vara glad och snacka en massa! :) haha. Så just nu unnar jag min otroligt trött (läs: halvdöda!) kropp att sitta ner en liten stund innan dagens aktiviteter börjar! Ska baka lite idag tänkte jag. Ja, ni läste rätt - jag ska baka! :p aha!


Lite julbak faktiskt, och jag som i stort sett aldrig bakar annars. men jag fick en sådan idé imorse, och eftersom vi handlade lite tidigare i veckan så finns det saker till det hemma.. så ska slänga ihop lite julmums tänkte jag! ^^ Och efetrsom det är andra advent imorgon ska vi även mysa till det imorgon med gotta, julmust, god middag och en massa familjemys - bara jag och mina 2 favorit pojkar! ♥ ...


Nej, nu ska jag faktiskt gå vidare, det kryper i kroppen på mig och jag kan inte sitta still längre, även fast jag skulle vilja! :p haha! men är man en otålig människa så är man ju! :) haha!
Kanske kommer tillbaka lite senare ^^
På återseende!
Lots of Love! <3


Ovido - Quiz & Flashcards