Mina tankar i bokstäver!

Direktlänk till inlägg 25 november 2011

FREDAG

Av Louise - 25 november 2011 22:15

Jag måste bara börja med att säga - Alvin är en riktig höjdare! han har kommit på att nu nä rman kliver upp på morgonen och tydligt visar att man absolut inte tänker somna om, oavsett vilken tid på morgonen det är så får man lite mat, en kort mysstund med mamma och när man väl kommer ut på soffan så somnar man som en stock.

Ja, han är en hopplös, bedårande, vacker och älskvärd liten unge det där! <3 inte somna om i sängen, men soffan duger alldeles utmärkt, haha! det är mammas kille det - alla gånger! :) Mamma älskar dig.


Ja, det var det jag ville nämna först, men har man världens vackraste lilla pojke så har man! :)


Onsdagen började med att Alvin gjorde precis detta som jag nyss nämde, klev upp vid 4 tiden, fick lite mat och sådär och så fort pappa hade klivit upp och skulle göra sig i ordning för jobbet (runt halv 6) så somnar han om på soffan när vi kollar på barnprogram. haha!
Men det gjorde faktiskt inte mig så mycket, då jag var helt slut i kroppen och väldigt trött, så även jag somnade om en stund med hans hand på min kind. :) han gör mig starkare än någonsin, han är världens bästa unge, och min ledstjärna i livet! <3 det vackraste och dyrbaraste jag har!
Vi gick sedan över till Elin och Thea, och där bjöds det på lite morgonkaffe, och sedan beslutade vi även att vi skulle ta en promenad! :) Så det blev en promenad ner på tempo, runt vågen och sådär - så nästan en timmes promenad sådär på morgonen/förmiddagen. hur skönt som helst, och underbart väder verkligen! =) hihi...

Efter det så bestämde jag mig för att ta upp julsakerna ifrån förrådet, så sprang ner dit lite snabbt medans Alvin kramades och pussades med Thea! :) dom är så söta barnen ^^ det ska börjas i tid, inte sant? haha!

- Så himla gulligt när dom sitter mitt emot varandra, greppar varandras tröjor, öppnar munnen och drar den andra emot sig. och så "pussas" dom :) gullungarna! <3


Julpyntade lite smått i alla fall på dagen och jag kände hur mina julkänslor kom krypandes, underbart med julen. tycker ni inte? :) Och även kvällen var kanon. Pojkarna var iväg och kikade på bandy och jag och Elin kollade på film tillsammans. kommer dock inte ihåg vad den heter, men riktigt bra måste jag säga! :D


Alvin bestämde sig för att sova till kvart över 9 igår, och det tackar jag verkligen för! hur skönt som helst att få en liten "sovmorgon" eller vad man ska kalla det för eller jo, nu för tiden är det sovmorgon för mig att sova längre än till 7. underbart :) hihi...

Dagen var väldigt lugnt, med lite tvättande och sådär småplock här hemma!
Sedan blev det en mycket mysig middag tillsammans med pojkarna mina - tacos! :) mycket mysigt, och Alvin älskar ju att sitta med vid bordet när man äter. haha! och helst ska han sitta på tallriken, eller i alla fall greppa den och se vad han kan stoppa i munnen! =) haha! är han inte bedårande så säg? ;)

Och efter det en relativt tidig kväll för oss allihopa! ^^ mycket skönt..



Idag klev vi upp vid halv 9 och åt gröt, och somnade sedan som vanligt om på soffan. haha! =)

men då passade jag på att göra mig lite klar, få i mig frukost, och ja allt det där - morgonrutiner liksom =) haha!

Sedan har vi bara myst hela dagen lång, A har varit lite upp och ner - men det är ju faktiskt sådant man får räkna med. men överlag den glada, spralliga lilla skitunge han är.. :) han springer snart runt i gåstolen, än så länge " hoppar " han fram.. han har ju kommit på att om han studsar ifrån med benen så får han mer fart. haha! =) så nu går han framåt också. han är så himla duktig, och han älskar sin gåstol verkligen.. :) så himla kul att se måste jag säga!


När Robin kom hem ifrån jobbet så åkte vi och storhandlade nästan på en gång, då i stort sett allting var slut här hemma! haha.. men nu är det uppfyllt igen, och nu får det inte ens plats ett litet korn till i varken kyl, frys eller skafferi :) haha! så himla skönt när det är så, man behöver liksom inte ens tänka på det om man säger så.. :)
Robin är i söderhamn och kikar på Bandy, dock förlorade tyvärr Bollnäs, men vad gör det? vi tar det nästa gång, inte sant? :) haha!

Under tiden så har jag och A varit hemma , han somnade tidigt och jag har hinkat i mig julmust och kollat på Idol..

.. nu blev det en liten paus här men det märkte inte ni..


Men Molly åkte ur Idol, och det var helt fel.. Så nu bara MÅSTE Robin vinna idol, och så var det bra med det. punkt med det :) haha!

och med det sätter jag även punkt för detta inlägg, ska krypa ner nu då vi ska till S-hamn imorgon och kika lite på barnen hus! :)
Men på återseende!

Lots of Love! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 8 februari 2012 15:36

Nu var det bra länge sedan jag skrev här faktiskt..Men det är bara för att jag håller på att få hjälp med den nya bloggen, så den är just nu under uppbyggnad. så därför jag inte dirket har någon lust i att blogga i denna.. men vad gör det då? :) hihi...

Av Louise - 3 februari 2012 20:48

Nu är det sådär länge sedan jag skrev igen! Skärpning Louise! :) haha! Men mycket har i alla all hänt sedan jag uppdaterade någonting sist! :) Älskade ungen Kim har fyllt ETT år, helt otroligt.. jag tyckte det var nyss Anna ringde och talade om...

Av Louise - 24 januari 2012 09:19

Vackan har rullat igång, och det med bravur! :) en mycket br start å denna veckan faktisk! :)Igår så kom Maja och Flippan hit och mös med oss, tog oss en promenad, mös på, snackade en massa skit och uppdaterade varandra i vad som hade hänt sedan vi s...

Av Louise - 21 januari 2012 15:16

Lördag redan, tiden bara springer iväg! Men just nu njuter jag av att det är helg igen och att jag får ha min stora älskling hemma också! inte bara lilla hjärtat. :) jag njuter med andra ord, man kan ju inte göra anna när man har sina underbara nära ...

Av Louise - 19 januari 2012 19:25

Den här gången tog det inte så himla lång tid inan jag var tillbaka, och tur är väl det. kanske går åt rätt håll. eller så är det bara en engångs grej. haha! ja vem vet? :) återstår att se helt enkelt... haha!Igår var en bra dag faktiskt, älskling oc...

Ovido - Quiz & Flashcards