Mina tankar i bokstäver!

Direktlänk till inlägg 9 november 2011

4 MÅNADER

Av Louise - 9 november 2011 20:19

Gud vad roligt det är att se att det är så pass många som läser bloggen varje dag! :) Men vilka är ni?
Ni får jätte gärna läman en liten komentar om vem ni är så man vet liksom, skulle vara roligt! :)

Måndags kvällen blev väldigt lugn, lvin var det full fart precis som vanligt. och det går inte en seund innan han ligger ädr och sparkar och jollrar för fullt med babygym och leksakerna och självklart stoppar saerna i munnen, och nu har han även kommit på att han kan dra upp fötterna till munnen och smaka på dom! haha och det varvade han hela kvällen med att rulla till magen och ligga och kika och när han tyckte det var tråkigt så rullade han tillbaka och lekte med fötterna eller leksakerna istället. mammas lilla gohjärta! :) han är så duktig, och det är sådan känsla att se honom vara aktiv och glad hela tiden! :) <3


Tisdagen så vaknade jag med världens magsmärtor, var upp en sväng och gjorde mat och sedan försökte jag sova igen, det gick endast en timme sedan kunde jag inte ligga still längre! så jag fick väcka Robin så han bokstavligt talat fck dra mig up ur sängen.. Så ringde till Siw och hon var snäll och hämtade mig och Alvin så robin fick sova, jag fick lite avlastning och kunde vila! Så medans hon var barnvakt under dagen och kvällen så kunde jag inte ligga ner utan att ligga i fosterställning, kunde inte gå/stå utan att se ut sm en 98årig tant, och kunde inte sitta utan att huka mig framåt. ja, det var lika fruktansvärt som det låter! fy fan vad ont det gjorde...
Men fram emot kvällen efter lite sömn till och från hela dagen, lite värktabletter, lite mat och slippa bära runt på Alvin gjorde susen!
Så vid 7 tiden skjutsade hon hem oss. Älskling hade åkt till jobbet när vi kom hem, och vi mös ner oss i soffan en stund innan det var dags för mat för älsklingen och sedan sov han! otroligt skönt! :) hih.
och då passade jag på att varva ner lite i soffan innan jag själv skulle skalla kudden för lite sömn! :)

Imorse var en väldigt seg morgon. När älsklingen kom hem så gjorde hn mat till Alvin och det var bara för mig att mata honom medans R somnade! :) hihi. mycket skönt.. och jag tror även Alvin tycte det var väldigt skönt då han gjorde som pappa sin, så han kröp ihop brevid pappa i sängen och somnade även han med handen på pappas! ja ni skulle ha sett - det var sååå gulligt.. Synd bara att jag inte tog ett kort på dom! :) mina hjärtan! <3

Även jag blev trött av att titta på, så somnade till en stund jag också! men ställde klockan på 9 för att jag skulle kliva upp då Anna och Kim skulle komma på beösk, men klockan ringde inte, varken jag eller Alvin vaknade av att jag fick sms (vilket vi båda brukar göra annars!) och vaknade istället av att Anna ringde vid 10 och sa att hon var vid Albert och Herbert, så det var bara till att kliva upp och göra sig i ordning!
Alvin fick lite kläder, gröt och sådär och sedan gick vi ner på stan vid 11. tog ett varv och kikade lite och sedan blev det även en välbehövlig lunch på stan med en massa skitsnack, precis så som det ska vara! :)

Kände verkligen att det var dags att prata ut nu! Det har hänt alldels för mycket sedan vi sågs sist så det var så skönt.

när dom åkt hem så väckte jag Robin och så såg jag även att jag hade ett paket att hämta ut och jag började fundera då jag inte hade beställt någonting! :P haha!
Men när jag hade hämtat det så visade det sig att gudmor (Becca) hade skickat upp mssa kläder som hon hade handlat till Alvin. Tack så jätte jätte mycket! <3
Så nu har han fått massa fina tröjor och annat smått och gått! otroligt skönt, och så himla snällt! :)

Han blir så himla bortskämd av alla i sin omgivning :p haha! :) <3


" Idag blir Alvin 4 månader, redan!! det är helt sjukt. Mammas lilla kille börjar blir stor! :) Och det är så himla kul att se utvecklingen hos honom hela tiden! <3 ... Men jag njuter för fulla muggar av varenda liten sekund tillsammans med min ögonsten!! "


Blen sedan lite middag, älsklingen åkte för att jobba natt ytterligare en gång, hängt tvätt, plockat ur diskmaskinen och Alvin sover sedan ca 30 minuter tillbaka!
Så just nu sitter jag här med Glee i bakgrunden och väntar på att Grey's ska börja! :)
Sedan ska jag hoppa i sängen efter en kanon bra onsdag! :) Flera sådana dagar tack? :D

På återseende!

Lots of Love! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 8 februari 2012 15:36

Nu var det bra länge sedan jag skrev här faktiskt..Men det är bara för att jag håller på att få hjälp med den nya bloggen, så den är just nu under uppbyggnad. så därför jag inte dirket har någon lust i att blogga i denna.. men vad gör det då? :) hihi...

Av Louise - 3 februari 2012 20:48

Nu är det sådär länge sedan jag skrev igen! Skärpning Louise! :) haha! Men mycket har i alla all hänt sedan jag uppdaterade någonting sist! :) Älskade ungen Kim har fyllt ETT år, helt otroligt.. jag tyckte det var nyss Anna ringde och talade om...

Av Louise - 24 januari 2012 09:19

Vackan har rullat igång, och det med bravur! :) en mycket br start å denna veckan faktisk! :)Igår så kom Maja och Flippan hit och mös med oss, tog oss en promenad, mös på, snackade en massa skit och uppdaterade varandra i vad som hade hänt sedan vi s...

Av Louise - 21 januari 2012 15:16

Lördag redan, tiden bara springer iväg! Men just nu njuter jag av att det är helg igen och att jag får ha min stora älskling hemma också! inte bara lilla hjärtat. :) jag njuter med andra ord, man kan ju inte göra anna när man har sina underbara nära ...

Av Louise - 19 januari 2012 19:25

Den här gången tog det inte så himla lång tid inan jag var tillbaka, och tur är väl det. kanske går åt rätt håll. eller så är det bara en engångs grej. haha! ja vem vet? :) återstår att se helt enkelt... haha!Igår var en bra dag faktiskt, älskling oc...

Ovido - Quiz & Flashcards