Mina tankar i bokstäver!

Direktlänk till inlägg 5 november 2011

- Halloween '

Av Louise - 5 november 2011 13:52

Tillbaka.. Jag har faktiskt denna gång inte alls haft någon inspriation till att skriva! men det gör ju absolut ingentng tycker jag! :) haha! vi har kommit in i November månad i alla fall, och som sagt - vart fasiken har detta år tagit vägen? det är snart jul, nyår vinter på riktigt och allt det där! Jag tycker det är helt sjukt att det bara sprungit förbi! :) haha!
Och sen en sak till, hur ofta är det mellan 10-15 grader varmt i November liksom? det har väl nästan aldrig hänt. men jodå nu har det .. :P haha! rätt skönt, men man får en chock säkert när vintern kommer smygandes istället! haha!


I tisdags skulle vi ha träffat Maja och Flippan, men det blev inte så då dom hade sjukstuga där hemma och Maja var tvärförkyld.. krya på dig gumman! <3 ..

Så då städade vi lägenheten och tog det lugnt, sedan gick vi över till Elin, Ida och Thea och mös på ett bra tag istället. mycket trevligt! <3
Älsklingen jobbade över, och kom inte hem förrän strax efter 7 någon gång. Alvin hade somnat så då gick jag över till Elin, Ida och Marie och åt lite paj och drack kaffe istället. inte mig emot, mycket trevligt. tack flickor! :) <3
Sedan bums i sängen efter lite tv tittande! :)


Onsdagen var en mycket lugn dag, vi gjorde inte speciellt mycket faktiskt. tog en liten promenad mitt på dagen så att Alvin kunde somna! och sedan så åkte älsklingen för att jobba natt. började klockan 18.00 på heden. stackarn! men han är så himla duktig som jobbar och sliter för våran skull <3 jag är stolt över honom! :)

Och när Alvin hade somnat för kvällen så mös jag ner mig med en kopp te, lite choklad, tända ljus och filten i soffan och tittade på en massa bra tv. Sedan tog jag mig en lång skön dusch och kröp ner för lite skönhetssömn. ja, en bra dag med andra ord! :) haha!


Torsdagen började med att Alvin vaknade vid 4, men ville då bara ha en ny blöja och lite mat och sedan somnade han om till halv 9 , mammas hjärta! så fick sova lite till, och det tackar man verkligen för ! det var hur skönt som helst kan jag lova! =) haha!

Annars var det en lugn dag med en massa bus! jag och Alvin tog oss en promenad ner på stan och mötte upp Linn och Jessica med barnen och gick runt och kikade lite ! och även att det blev en liten lunch på krokanen innan vi gick hem lagade mat och väckte pappan i familjen :P haha!
När vi hade fått i oss lite middag och sådär så fick Alvin duscha med Robin och han älskar verkligen att duscha! och sedan efter lite mat så gjorde han kväller redan vid kvart över 6. trött kille :p hha!
Dock så vaknade han vid 9 i ren panik och hade en mardröm eller liknande! så när han fått komma upp en stund med massa kramar, pussar, kärlek och lite mat så somnade han som en stock strax innan 10 igen. och så var det samma visa vid halv 4 igen. usch det är jobbigt när han ligger där i sängen och har hemska drömmar!
Krokodiltårarna bara sprutar på honom, och man blir liksom helt hjälplös. lilla hjärtat! :) <3 


Fredagen började med att Alvin vaknade när pappa kom hem ifrån jobbet klockan 8 på morgonen, och det var helt okej! så medans Robin fick sova lite så klev vi upp och började dagen! :)
vid 9, halv 10 så åkte vi iväg till Linn och sedan vidare till Jessica som fyllde år! :)
Lite födelsedagsfika där och mös på innan vi åkte hemåt och väckte pappa! :D
Hem och fixade lite middag, och självklart somnade jag på soffan medans A sov en liten stund! :) mycket skönt då jag hade världen jobbigaste huvudvärk. hah! men sedan blev jag väckt och då undrade dom om jag skulle följa med til Linn.
Så jag och Elin tillsammans med barnen åkte dit medans pojkarna åkte upp på åsen för att kika å bandy och väldigt bra där! vann mot sandviken med 3-1 .. jippie! :) hihi

Sedan blev det en lugn kväll hemma hos linn med alla flickorna och Alvin tillsammans med Idol och sådär !:) tack så mycket tjejer! <3

Sedan hemåt och somnade som en stock! :) haha!

Imorse fick jag lite sovmorgon, och inte klagar jag över det inte! min lilla guldis är så himla duktig på att sova! en trött pojke skulle jag gissa på? haha. men det gör ingenting, han mår ju bra och det är huvudsaken för min del faktiskt.
Nu sover han lite middag då han har jollrat sedan klockan 9 imorse! :) gullungen!
och även att han vänder sig ju från rygg till mage helt själv och när han tycker att det börjar bli jobbigt för nacken eller bara allmänt tråkigt så har han lärt sig hur man vänder sig tillbaka till rygg igen. Jag blir så stolt så mamma-hjärtat värker på mig! <3 guldklimpen! :D


Robin är just nu iväg med Andreas en sväng, och jag ska snart ta och hoppa in i duschen och sedan fixa lite.
Sedan blir det lite middag innan jag ska gå över till Elin för att förbereda kvällen.. Jag ser verkligen fram emot det!
det blir lite halloween partaj ikväll, och sedan ska vi gå ut också som det låter! och jag minns inte riktigt senast jag var ute, helt sjukt.. har lite ångest för det, men jag vet att jag måste släppa taget också! och Alvin har det bra, han ska ju få vara hemma med pappa och mysa massor! Så dom kommer ha det minst lika bra dom!
Detta är nog bra för oss alla 3 skulle jag tro! :)
Men som sagt, detta kommer bli väldigt roligt, det har jag en känsla av! :D hihi..

men nej, nu måste jag göra mig i ordning! på återseende!

Lots of Love! <3


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Louise - 8 februari 2012 15:36

Nu var det bra länge sedan jag skrev här faktiskt..Men det är bara för att jag håller på att få hjälp med den nya bloggen, så den är just nu under uppbyggnad. så därför jag inte dirket har någon lust i att blogga i denna.. men vad gör det då? :) hihi...

Av Louise - 3 februari 2012 20:48

Nu är det sådär länge sedan jag skrev igen! Skärpning Louise! :) haha! Men mycket har i alla all hänt sedan jag uppdaterade någonting sist! :) Älskade ungen Kim har fyllt ETT år, helt otroligt.. jag tyckte det var nyss Anna ringde och talade om...

Av Louise - 24 januari 2012 09:19

Vackan har rullat igång, och det med bravur! :) en mycket br start å denna veckan faktisk! :)Igår så kom Maja och Flippan hit och mös med oss, tog oss en promenad, mös på, snackade en massa skit och uppdaterade varandra i vad som hade hänt sedan vi s...

Av Louise - 21 januari 2012 15:16

Lördag redan, tiden bara springer iväg! Men just nu njuter jag av att det är helg igen och att jag får ha min stora älskling hemma också! inte bara lilla hjärtat. :) jag njuter med andra ord, man kan ju inte göra anna när man har sina underbara nära ...

Av Louise - 19 januari 2012 19:25

Den här gången tog det inte så himla lång tid inan jag var tillbaka, och tur är väl det. kanske går åt rätt håll. eller så är det bara en engångs grej. haha! ja vem vet? :) återstår att se helt enkelt... haha!Igår var en bra dag faktiskt, älskling oc...

Ovido - Quiz & Flashcards